290 εκατ. ευρώ το κόστος εξυγίανσης για τα ΕΛΤΑ που κινδυνεύει πλέον άμεσα με στάση πληρωμών

Λίγο πριν την κήρυξη στάσης πληρωμών μισθών βρίσκονται πλέον τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με το κόστος εξυγίανσης να αποτιμάται στα 290 εκατομμύρια ευρώ.

Μιλάμε για μια οικονομική βόμβα του Υπερταμείου, που κινδυνεύει να σκάσει μέσα σε προεκλογική περίοδο για την κυβέρνηση, που κρατούν στα χέρια τους οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, που καλείται να βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο τα ΕΛΤΑ, και ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και πολιτικού προϊστάμενου των ΕΛΤΑ, Νίκος Παππάς.

Τα ταμειακά διαθέσιμα των ΕΛΤΑ, για το μήνα Φεβρουάριο θα υπολείπονται του ελάχιστου ορίου των 170 εκατομμυρίων ευρώ που απαιτούνται για την κάλυψη των υποχρεώσεων, με το συνολικό ταμειακό έλλειμμα για το 2019, να προσδιορίζεται περίπου στα 120 εκατ. ευρώ από 85 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα. «Σύντομα η εταιρεία θα φτάσει σε στάση πληρωμών μισθών», αναφέρει με σαφήνεια το σχέδιο αναδιάρθρωσης που επεξεργάστηκε η Price Water House & Cooper (PwC) για λογαριασμό της διοίκησης.

Ήδη, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ΕΛΤΑ, με τους 6000 εργαζομένους, έφτασε στα τέλη του 2018, στα 32,5 εκατομμύρια, από τα οποία μόνο στα ασφαλιστικά ταμεία ήταν πάνω από 21 εκ. ευρώ.

Επιβεβλημένα θεωρούνται πλέον, το κλείσιμο 215 καταστημάτων μέσα στην επόμενη τριετία, όπως επίσης και οι μειώσεις κόστους προμηθειών, δαπανών κτιρίων, μισθολογικού κόστους με περικοπή δώρων και χορήγηση καρτών σίτισης αλλά και εφαρμογή μιας νέας προϊοντικής πολιτικής. Συνολικά, για το προσωπικό, το σχέδιο δείχνει την έξοδο σε 2.036 εργαζόμενους έως το 2021.

Περισσότερα σε λέξεις

Η μελέτη της  PwC, καταδεικνύει την σοβαρότητα του προβλήματος και αποδεικνύει το τεράστιο κόστος που καλείται να πληρώσει το δημόσιο για να μη βάλλει λουκέτο στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Είναι ενδεικτικό ότι η δαπάνη για την υλοποίηση προγράμματος εθελούσιας εξόδου με κίνητρα συνταξιοδότησης για 2.000 εργαζόμενους, εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ, με το α΄εξάμηνο του 2019, να θεμελιώνουν δικαίωμα μόλις 200 εργαζόμενοι.

Δύο τα σχέδια εξυγίανσης

Για την χρηματοδότηση του προγράμματος εξυγίανσης του Οργανισμού (ύψους 290 εκ. ευρώ) προτείνονται δύο σχέδια. Το πρώτο είναι η άμεση είσπραξη των οφειλών από την παροχή της καθολικής υπηρεσίας της περιόδου 2013 έως 2018 που υπολογίζεται σε 154 εκ. ευρώ με την χορήγηση ετήσιων τμηματικών καταβολών ύψους 51,3 εκ. ευρώ από το 2020 έως το 2022.

Η καθολική υπηρεσία αφορά τα χρήματα που βάσει του νόμου οφείλει να καταβάλλει το δημόσιο για την διανομή της αλληλογραφίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας από τα ΕΛΤΑ και για τα οποία υπάρχει μια πολύχρονη αντιδικία με την πολιτεία σχετικά με το ύψος και την πληρωμή τους. Σήμερα, η αποζημίωση που λαμβάνουν τα ταχυδρομεία από την καθολική υπηρεσία έχει καθοριστεί ετησίως στα 15 εκατομμύρια ετησίως.

Το δεύτερο μέτρο χρηματοδότησης προβλέπει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα καλύψει το ελληνικό δημόσιο, ύψους 136 εκ. ευρώ, η οποία προτείνεται να υλοποιηθεί ως εξής: με την καταβολή 61 εκατ. ευρώ φέτος και από 25 εκ. ευρώ έως το 2022 που είναι ο χρονικός ορίζοντας του προγράμματος αναδιάρθρωσης.

Με βάση το σχέδιο εξυγίανσης, χωρίς την λήψη μέτρων και αναγκαίων επεμβάσεων η σωρευτική ζημιά της περιόδου 2019-2021 για τα ΕΛΤΑ θα είναι μεταξύ 181 έως 202 εκ. ευρώ και το ταμειακό έλλειμμα προβλέπεται να εκτιναχθεί κοντά στα 300 εκ. ευρώ.

Από το newsroom του economico.gr με τη συνεργασία του newmoney

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ