800 εκατ. ευρώ τζίρο κέρδισαν τα σούπερ μάρκετ το 2020 – Ποιοί κλάδοι υπέστησαν τη μεγάλη ζημιά

800 εκατ. ευρώ τζίρο κέρδιασαν τα σούπερ μάρκετ το 2020, έτος της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Τα σούπερ μάρκετ, είχαν το 2020 τζίρο 14,9 δισ. ευρώ έναντι 14,19 δισ. ευρώ το 2019

Αυτά τα 800 εκατ. ευρώ προέκυψαν για τέσσερις λόγους:

  1. Λόγω της υπερβολικής αποθεματοποίησης προϊόντων στην οποία προχώρησαν πολλοί καταναλωτές στις αρχές της πανδημίας στην Ελλάδα.
  2. Λόγω του γεγονότος ότι τα άλλα καταστήματα του λιανεμπορίου έκλεισαν, οπότε, ειδικά στο πρώτο lockdown, όταν δεν είχε απαγορευτεί η διάθεση των διαρκών καταναλωτικών αγαθών, οι καταναλωτές αγόραζαν και άλλα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ.
  3. Με κλειστή για μεγάλο χρονικό διάστημα την εστίαση, καθώς και άλλους χώρους διασκέδασης και ψυχαγωγίας, αυξάνονται οι αγορές υλικών για μαγειρική στο σπίτι, οι αγορές αλκοολούχων ποτών αλλά και σνακ, καθώς αυξήθηκε η τηλεθέαση.
  4. Λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων ή του φόβου για τον συγχρωτισμό με άλλους, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν το σούπερ μάρκετ για να προμηθευτούν και τα φρέσκα τρόφιμα αντί να απευθυνθούν στα ειδικευμένα καταστήματα (ιχθυοπωλεία, κρεοπωλεία, αρτοποιεία κ.ά.) που επίσης λειτουργούν κανονικά.

Ποιοί κλάδοι υπέστησαν μεγάλες απώλειες

Το ισχυρότερο πλήγμα, δέχθηκαν:

  • ο κλάδος της ένδυσης με μείωση τζίρου 36,6% και απώλεια περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2020,
  • ο κλάδος της υπόδησης με μείωση τζίρου 34,9% και απώλεια περίπου 170 εκατ. ευρώ,
  • ο κλάδος κοσμημάτων – ρολογιών με μείωση τζίρου 46,8% και απώλεια περίπου 200 εκατ. ευρώ.
  • ο κλάδος των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών με απώλειες 10,9% ή περίπου 140 εκατ. ευρώ. Συνοικιακά καταστήματα
  •  ο κλάδος των καταστημάτων πώλησης καλλυντικών, τα οποία έχασαν μέσα στο 2020 περίπου 360 εκατ. ευρώ, με «διαρροές» να γίνονται κυρίως προς τα φαρμακεία.

Η πανδημία λειτούργησε όμως ως επιταχυντής και για την απόσπαση σημαντικού μεριδίου από τα σούπερ μάρκετ έναντι των εξειδικευμένων καταστημάτων στην κατηγορία των λεγόμενων «φρέσκων προϊόντων».

  • Ειδικότερα, τα αρτοποιεία – ζαχαροπλαστεία είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται το 2020 κατά 17,1% σε σύγκριση με το 2019 και να διαμορφώνεται το 2020 σε 470,1 εκατ. ευρώ, από 567,14 εκατ. ευρώ το 2019.
  • Στα ιχθυοπωλεία η μείωση του τζίρου ήταν 7,8% και αυτός διαμορφώθηκε σε 171,8 εκατ. ευρώ το 2020, από 186,3 εκατ. ευρώ το 2019.
  • Σχεδόν στα ίδια επίπεδα παρέμεινε ο τζίρος των κρεοπωλείων (αύξηση μόλις κατά 0,3%),
  • Ελαφρώς αυξημένος ήταν ο τζίρος των οπωροπωλείων, κατά 1,5%, στα 358,47 εκατ. ευρώ έναντι 353,25 εκατ. ευρώ το 2019.

 

Καμία δημοσίευση για προβολή