A-10 Thunderbolt II: Το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που είναι «πολύ σκληρό για να πεθάνει» (Photos)

Αν συγκριθεί με τις αεροδυναμικές γραμμές των πιο σύγχρονων μαχητικών της Πολεμικής αεροπορίας των -όπως του F/A-18, του F-22 ή του F-35– το Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II μοιάζει κυριολεκτικά ως ο… φτωχός συγγενής, με τις τεράστιες τουρμπίνες του, τα μακριά φτερά του και τις στρογγυλεμένες επιφάνειές του.

Επίσης, έχοντας κάνει την πρώτη πτήση του το… μακρινό 1972, ο «φακόχοιρος» (Warthog), όπως αποκαλείται χαϊδευτικά το Α-10, πλέον δείχνει εμφανώς την ηλικία του και η Αεροπορία προσπαθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 να πείσει το Κογκρέσο να δεχθεί να το αποσύρει οριστικά.

Πολύ σκληρό για να πεθάνει

Ωστόσο, το Α-10 αποδεικνύεται πολύ σκληρό για να πεθάνει, το Κογκρέσο αρνείται πεισματικά να δώσει το «πράσινο φως» για τη συνταξιοδότησή του και οι 281 «φακόχοιροι» που διαθέτει η USAF θα συνεχίσουν να πετούν για αρκετά χρόνια ακόμα, καθώς έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικοί.

Το αεροσκάφος σχεδιάστηκε με μία αποστολή στο μυαλό: την υποστήριξη επίγειων δυνάμεων σε επιχειρήσεις, με το Α-10 να επιτίθεται και να καταστρέφει εχθρικά θωρακισμένα και τανκ, αλλά και να σκορπάει θάνατο στα εχθρικά στρατεύματα με το τεράστιο κανόνι που είχε στο ρύγχος του.

Ιπτάμενος καταστροφέας

Και, επειδή ο «φακόχοιρος» πετάει χαμηλά, το αεροσκάφος είναι θωρακισμένο σε κρίσιμα σημεία του και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε, ακόμα κι αν δεχθεί εχθρικά πυρά, να μπορεί να συνεχίσει να πετάει χωρίς πρόβλημα. Επίσης, μπορεί να προσγειωθεί σε σημεία που απλώς είναι απαγορευτικά για άλλα μαχητικά.

Ωστόσο, το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η καταστροφική του δύναμη, καθώς μπορεί να μεταφέρει τεράστιο αριθμό πυραύλων και βομβών και να τις εξαπολύσει με θανατηφόρα ακρίβεια, όπως απέδειξε στο πεδίο της μάχης, τόσο στο Ιράκ όσο και στο Αφγανιστάν, αλλά και στη Συρία, στον πόλεμο κατά του ISIS, όπου και έδρασε.

Δύσκολη η αντικατάσταση

Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ισχυρίζεται ότι το A-10 μπορεί να αντικατασταθεί από το F-35, ωστόσο το Κογκρέσο έχει άλλη άποψη και απαιτεί οι «φακόχοιροι» να συνεχίσουν να πετούν ως το 2040, φυσικά με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις σε αισθητήρες, ηλεκτρονικά συστήματα και συστήματα επικοινωνιών.

Μάλιστα, οι σκέψεις αντικατάστασης του Α-10 στο ρόλο της εναέριας υποστήριξης με άλλα αεροσκάφη εγκαταλείφθηκαν σύντομα, ενώ η κατασκευή ενός νέου αεροσκάφους κρίθηκε πολυδάπανη. Έτσι, τα Α-10 θα συνεχίσουν να δείχνουν τα δόντια τους για πολλά χρόνια ακόμα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή