Αύξηση της τιμής των διοδίων στην Αττική Οδό σε σημεία με συχνό μποτιλιάρισμα

Ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που προετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει με πρόβλεψη για αύξηση τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, αλλά μόνο σε συγκεκριμένες ζώνες και μόνο για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα.

Μέχρι σήμερα η τιμή των διοδίων στην Αττική Οδό είναι στα 2,80 ευρώ. Απο μεριά του ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα είχε μπλοκάρει απόπειρα της εταιρίας για αύξησή τους, με βάση όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Όμως τα πράγματα φαίνεται ότι αλλάζουν αφού στο υπουργείο υποστηρίζουν πως τα διόδια στην Αττική Οδό μπορεί να αυξηθούν, καθώς σε ορισμένα τμήματα του οδικού άξονα παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ένα εργαλείο για να μειωθεί η κίνηση, για παράδειγμα στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο της Κηφισίας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης είναι να αυξηθεί το ύψος των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής. Οι ουρές, ειδικά τις πρωινές ώρες, αλλά και το απόγευμα, στο συγκεκριμένο τμήμα είναι πολύ μεγάλες, καθώς απουσιάζουν και έργα στον κόμβο της Μεταμόρφωσης που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση.

Ο σχεδιασμός για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού έχει ήδη ξεκινήσει, αφού ο νέος διαγωνισμός πρέπει να προκηρυχθεί αρκετά νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2024 που θα λήξει η σημερινή σύμβαση παραχώρησης η οποία προβλέπει και μικρό χρονικό διάστημα παράτασης. Αντικείμενο μελέτης δεν είναι μόνο το ύψος του διοδίου, αλλά και οι τυχόν επεκτάσεις της Αττικής Οδού που μπορεί να ενταχθούν στη νέα σύμβαση. Διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν εξαγγείλει την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό ή την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι την Ραφήνα ή την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης με στόχο να διευκολυνθεί η σύνδεση του Ελληνικού με το αεροδρόμιο.

Η Αττική Οδός είναι πλέον ώριμη και είναι η πλέον κερδοφόρα παραχώρηση οδικού άξονα στην Ελλάδα. Βρίσκεται σήμερα στην ώριμη φάση της, έχει ολοκληρώσει τις δαπάνες κατασκευής και έχει σχεδόν αποπληρώσει τα δάνειά της, γι’ αυτό και από το 2013 έχει ξεκινήσει την καταβολή μερισμάτων στους μετόχους της. Τα τελευταία χρόνια τα μερίσματα αυτά ανέρχονται σε σχεδόν 80 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ, ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ