Air Force One: Εμπλοκή στο χρόνο παράδοσης του νέου προεδρικού αεροσκάφους των ΗΠΑ – Τι συνέβη και το πρόγραμμα πάει πίσω

Πολύ πίσω φαίνεται ότι πηγαίνει το πρόγραμμα κατασκευής δύο νέων Air Force One, δηλαδή δύο αεροσκαφών Boeing 747 που θα ανακατασκευαστούν ώστε να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θέτει για τα αεροπλάνα που μεταφέρουν τον πρόεδρο των ΗΠΑ.

Τον περασμένο μήνα η εταιρεία Boeing που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής των νέων Air Force One (τα αεροπλάνα ονομάζονται τυπικά VC-25B και παίρνουν τον χαρακτηρισμό AF1 όταν ταξιδεύει με αυτά ο πρόεδρος των ΗΠΑ) κινήθηκε νομικά σε βάρος μιας υπεργολαβικής εταιρείας από το Τέξας, η οποία είχε αναλάβει να κατασκευάσει το εσωτερικό των αεροσκαφών, αλλά είχε καθυστερήσει για περισσότερο από ένα χρόνο, βάσει του χρονοδιαγράμματος.

Άγνωστη η καθυστέρηση

Η Boeing ζητά από την εταιρεία να επιστρέψει το ποσό των 318 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ από την πλευρά της, η τεξανική εταιρεία έκανε και αυτή μήνυση στην Boeing, λέγοντας ότι εκείνη είναι υπαίτια για τις καθυστερήσεις. Η Boeing δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο για τη δικαστική διαμάχη που έχει ξεσπάσει, ωστόσο, η κατάσταση προβληματίζει την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο Ντιουκ Ρίτσαρντσον, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τα σχετικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, ακόμα δεν είναι γνωστό πόσο μεγάλη θα είναι η καθυστέρηση στο πρόγραμμα, ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του πρώτου VC-25B το 2024 μάλλον… πάει περίπατο.

Σύμφωνα με τον Ρίτσαρντσον, «στο Air Force One το εσωτερικό είναι προφανώς πολύ βασικό και πρέπει να γίνει σωστά. Η Boeing δουλεύει σκληρά, έχει βρει νέο υπεργολάβο και του έχει μεταφέρει πολύ από το έργο. Έχουμε ήδη προχωρήσει στις περισσότερες αποφάσεις, αλλά υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να γίνει».

Από τη δεκαετία του 1990

Τα δύο αεροσκάφη Boeing 747 που παίζουν σήμερα τον ρόλο των Air Force One παραδόθηκαν στην Αεροπορία κατά τη δεκαετία του 1990 και ο πρώτος πρόεδρος που τα χρησιμοποίησε ήταν ο Τζορτζ Μπους ο πρεσβύτερος. Από το 2015 έχει αρχίσει η διαδικασία αλλαγής τους, καθώς έχουν αρχίσει να γερνούν και το όλο πρόγραμμα κοστολογείται στα 4 δισ. δολάρια.

Αν και τα χαρακτηριστικά των VC-25 θεωρούνται απόρρητα, τα αεροσκάφη υπόκεινται σε μεγάλες τροποποιήσεις, προκειμένου να εξυπηρετούν τον πρόεδρο των ΗΠΑ και την ασφαλή μεταφορά του. Διαθέτουν αυξημένα μέσα επικοινωνίας, ακόμα και θωράκιση κατά ηλεκτρομαγνητικού παλμού σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου.

Καμία δημοσίευση για προβολή