Air Force One: Νέες μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των νέων προεδρικών αεροσκαφών, απόγνωση στη Boeing για τη συμφωνία με τον Τραμπ

Σε πραγματικό «γεφύρι της Άρτας» έχει μετατραπεί το σχέδιο της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την κατασκευή δύο νέων προεδρικών αεροσκαφών VC-25B, γνωστά ως «Air Force One» και «Air Force Two», ανάλογα με τον εξέχοντα επιβάτη τους.

Κι άλλες καθυστερήσεις

Όπως ανακοίνωσε στο Κογκρέσο ο αρμόδιος υφυπουργός της Πολεμικής Αεροπορίας, Άντριου Χάντερ, η υπηρεσία αναμένει να παραλάβει τα νέα προεδρικά αεροσκάφη με δύο ή τρία χρόνια καθυστέρηση. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την παράδοση των νέων VC-25B μέσα στο 2024, ωστόσο, πλέον φαίνεται ότι θα τα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ και μάλιστα προς το μέσο της θητείας του.

Σύμφωνα με τον Χάντερ, το πρόβλημα αφορά στον υπεργολάβο που έχει αναλάβει να κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις στο εσωτερικό των αεροσκαφών, με την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing (το προεδρικό αεροσκάφος είναι ένα ειδικά διαμορφωμένο 747) να φέρνει νέους υπεργολάβους για να διορθώσουν τα λάθη του πρώτου. Η καθυστέρηση σημαίνει ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θα πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα δύο VC-25A «Air Force One» που ήδη κλείνουν τριάντα χρόνια υπηρεσίας.

Απελπισία στη Boeing

Το πρόγραμμα το οποίο εξαρχής ταλαιπωρείται από προβλήματα και καθυστερήσεις και έχει κοστίσει περίπου 660 εκατ. δολάρια στην Boeing, συνάντησε και νέα εμπόδια λόγω της πανδημίας του κοροναϊού, καθώς, όπως εξήγησε ο CEO της εταιρείας, Ντέιβ Καλχούν, όχι μόνο έχουν αυξηθεί τα κόστη, αλλά και στη διάρκεια των λοκντάουν, η εταιρεία δεν είχε αρκετούς εργαζόμενους με τις απαραίτητες άδειες πρόσβασης, αυξάνοντας κι άλλο τις καθυστερήσεις και το κόστος.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο Καλχούν δεν έκρυψε την απελπισία του για το γεγονός ότι συμφώνησε την ανάληψη του προγράμματος των νέων «Air Force One» με τον προηγούμενο πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, λέγοντας ότι το συμβόλαιο που υπεγράφη ήταν «μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή, μια πολύ ιδιαίτερη διαπραγμάτευση και ένα πολύ ιδιαίτερο σύνολο ρίσκων που η εταιρεία δεν θα έπρεπε να είχε αναλάβει».

Η εμμονή του Τραμπ

Υπενθυμίζεται ότι μετά τη συμφωνία με την εταιρεία, ο Τραμπ ισχυρίστηκε ότι μείωσε το κόστος κατά 1,4 δισ. δολάρια, ωστόσο η υπεύθυνη αγορών του Πενταγώνου είπε ότι ο πρώην πρόεδρος είχε πολύ περιορισμένη επιρροή στο ζήτημα αυτό. Επίσης, ο Τραμπ φαίνεται ότι είχε εμμονή ώστε να αλλάξει τα χρώματα των αεροσκαφών: το «Air Force One» είναι παραδοσιακά λευκό με γαλάζιο, ωστόσο ο Τραμπ ήθελε το αεροσκάφος να έχει πιο «αμερικανικό» χρωματισμό, ήτοι να έχει και μπλε και λευκό και κόκκινο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή