Αμπελοχώραφο των συνδικαλιστών το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Το έκαναν πάλι το θαύμα τους οι συνδικαλιστές οι οποίοι κατάφεραν με τις πιέσεις τους να καταργηθεί η τρίτη βάρδια του Α΄ Τελωνείου Εισαγωγών – Εξαγωγών Θεσσαλονίκης. Στις καταγγελίες των παραγωγικών φορέων της πόλης γίνεται λόγος για συντεχνιακή λογική και δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και παράλληλα την ίδια ώρα ακτοπλόοι και οι φορείς του τουρισμού συνεχίζουν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ενόψει των κινητοποιήσεων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία ζητεί την επαναφορά των μισθών στα προ μνημονίου επίπεδα.

Εντονες οι αντιδράσεις

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Χάρη Φλουδόπουλου στην ιστοσελίδα Capital.gr (εδώ), η απόφαση να καταργηθεί η νυχτερινή βάρδια των τελωνειακών στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης προκάλεσε την έντονη αντίδραση των παραγωγικών φορέων της πόλης. Αποκορύφωμα ήταν η αιχμηρή ανακοίνωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, ο οποίος κάνει λόγο για αψυχολόγητη κίνηση, που δημιουργεί ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το λιμάνι της πόλης, το δεύτερο μεγαλύτερο της Ελλάδας.

«Θα πρέπει επιτέλους οι αρμόδιοι να αποφασίσουν αν θα είναι με την ανοιχτή οικονομία, την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια ή με τα συνδικάτα, τον κρατικισμό και τον δημοσιοϋπαλληλισμό. Και με τα δύο δεν γίνεται» αναφέρει ο Σύνδεσμος, υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να αποφασίσουν οι αρμόδιοι εάν θέλουν ένα λιμάνι ανοιχτό ανταγωνιστικό, ελκυστικό στις ναυτιλιακές εταιρίες και χρήσιμο στις εξαγωγές ή ένα λιμάνι κλειστοφοβικό και συντεχνιακό που θα εξυπηρετεί απλώς την ενδοχώρα. Θέλουμε ένα διεθνή λιμένα ή ένα μικρό λιμανάκι; Στην απόφαση που περιορίζει το ωράριο λειτουργίας του Α Τελωνείου που καλύπτει την Ελεύθερη Ζώνη του ΟΛΘ, από τις 6 το πρωί έως τις 10 το βράδυ, αντιδρά επίσης και το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Θεσσαλονίκης που κάνει λόγο για αιφνιδιαστική και αψυχολόγητη απόφαση με αρνητικές επιπτώσεις για την επιχειρηματική κοινότητα.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των τελωνειακών υπεραμύνονται της αλλαγής του ωραρίου και κάνουν λόγο για απόφαση που αποκαθιστά τη νομιμότητα.

Την ίδια στιγμή που μπαίνει ωράριο στη λειτουργία του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, το οποίο πέρυσι έφυγε από τον έλεγχο του Δημοσίου σε μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα τα τελευταία χρόνια, εντείνονται οι ανησυχίες των φορέων του τουρισμού και της ακτοπλοΐας ενόψει της απεργίας της ΠΝΟ στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Παρέμβαση και της FEDHATTA

Μετά τον ΣΕΤΕ, παρέμβαση για το θέμα έκανε και η η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FEDHATTA) η οποία απέστειλε επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς ναυτιλίας και τουρισμού ζητώντας να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια ώστε να ανακληθεί η κινητοποίηση. Η FEDHATTA επισημαίνει ότι η απεργία θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στα λιμάνια όλης της χώρας με μεγάλες καθυστερήσεις, αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων. Προειδοποιεί για τις επιπτώσεις για τον τουρισμό, αφού τουρίστες κινδυνεύουν να χάσουν πτήσεις, ή  να καθυστερήσουν να φτάσουν στους προορισμούς τους και να υποστούν ταλαιπωρία που θα δυσφημίσει τη χώρα και θα πλήξει τον τουρισμό.

«Πρέπει να βρεθεί λύση με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά και στα δικαιώματα των καταναλωτών/τουριστών προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες για την απρόσκοπτη ροή τους λαμβάνοντας υπόψη το κοινό συμφέρον και τα οφέλη για τη χώρα, καθώς και να αποφευχθούν γεγονότα που δυσφημούν την Ελλάδα και ταλαιπωρούν τους επισκέπτες της» καταλήγει η επιστολή της FEDHATTA.

Καμία δημοσίευση για προβολή