Ανάλυση προβλέψεων της Κομισιόν. Πρόκειται για παροδικό σοκ για αυτό η επαναφορά είναι γρήγορη

     

     

    Τι δείχνουν οι προβλέψεις της Κομισιόν : Στο ίδιο μήκος κύματος με τις προβλέψεις του ΔΝΤ (ύφεση 10%)  κυμαίνεται η Κομισιόν προβλέποντας ύφεση  9,7% το 2020 για την χώρα μας, όταν ο μέσος όρος ύφεσης στην ΕΕ θα κυμανθεί στο 7,7%. Για το 2021 η Κομισιόν προβλέπει άνοδο του Ελληνικού ΑΕΠ  7,9%. Οι παραπάνω προβλέψεις δείχνουν ότι πρόκειται για παροδικό σοκ για αυτό η επαναφορά είναι γρήγορη. Το γεγονός ότι θα έχουμε μεγαλύτερη ύφεση από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη οφείλεται στην μεγάλη εξάρτηση μας από τον Τουρισμό.  Η παραπάνω πρόβλεψη βασίζεται σε παραδοχές σχετικά με την πορεία των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τα επιτόκια, τις τιμές των βασικών αγαθών και τις κυβερνητικές πολιτικές που είχαν αποφασιστεί  μέχρι και 22/4.

    Η ανάλυση  των  προβλέψεων και τα παράδοξα: Η Κομισιόν προβλέπει μικρή πτώση του πληθωρισμού γεγονός που υποδηλώνει μικρή μείωση της κατανάλωσης -μιας και η κατανάλωση είναι ήδη αναιμική. Η αύξηση της ανεργίας κατά 2,5% για φέτος θεωρείται μικρή συγκριτικά με την συνολική πτώση του ΑΕΠ (9,7%). Αν λάβουμε υπόψιν μας ότι οι παραδοχές είναι ιδιαίτερα βασισμένες στην απώλεια των τουριστικών εσόδων, θα περιμέναμε μεγαλύτερη  ανεργία αφού  οι εργαζόμενοι του κλάδου αποτελούν περίπου το 30%  του συνολικού πληθυσμού. Εάν γίνεται η υπόθεση ότι η τουριστική σεζόν μπορεί σε κάποιο βαθμό να μετακυλιστεί εφέτος από Ιούλιο-Αύγουστο σε Αυγουστο-Σεπτεμβριο αλλά και Οκτώβριο που ο καιρός στην Ελλάδα είναι ακόμα αρκετά θερινός, τότε η πτώση του ΑΕΠ δεν θα είναι 10% αλλά μικρότερη. Μεγάλη θα είναι η πτώση των εισαγωγών αλλά και των εξαγωγών, γεγονός ανησυχητικό μιας και η αύξηση του ΑΕΠ τα έτη 2018- 2019 οφειλόταν κατά βάση στο εμπορικό ισοζύγιο.

    Γιατί  και πώς να αλλάξει η μεθοδολογία προβλέψεων ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας: Ο έλεγχος των ταμειακών ροών θα είναι κρίσιμος τους επόμενους μήνες, όπως και η ταχύτητα με την οποία το πακέτο οικονομικής σταθεροποίησης θα αρχίσει να ρέει στην οικονομία. Η λήψη ιστορικών δεδομένων για την πρόβλεψη της ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας στην κρίση του κορωνοϊού δεν αρκεί. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι διαφέρουν από τους μακροπρόθεσμους, καθώς διαφέρει ο αρχικός αντίκτυπος από τις μεταγενέστερες επιπτώσεις  της πανδημίας. Οι κεφαλαιακές απαιτήσεις πρέπει να επανεξεταστούν,  να προσδιοριστούν οι παράγοντες που ενδέχεται να επηρεαστούν και οι δραστηριότητες που  μπορούν να τεθούν σε αναμονή – όπως το πάγωμα της πρόωρης αποπληρωμής του ΔΝΤ. Επιπλέον, είναι σημαντικό να εξετάσουμε ποιες δραστηριότητες δεν συμβάλλουν τώρα στη βελτίωση της ρευστότητας, αλλά είναι απαραίτητες για τη μελλοντική ανάπτυξη.

    Σενάρια αναβολής της πρόωρης αποπληρωμής μέρους των δανείων του ΔΝΤ: Ώστε  η ρευστότητα των κρατικών ταμείων να αξιοποιηθεί για την κάλυψη των απωλειών εξαιτίας του κορωνοϊού εξετάζει η Κυβέρνηση .  Ήδη τα φορολογικά έσοδα του κράτους για τον μήνα Απρίλιο παρουσιάστηκαν μειωμένα. Το μεγάλο στοίχημα είναι αν θα αυξηθεί η εισπραξιμότητα των φόρων από τις  νέες ελαφρύνσεις που σχεδιάζονται (μείωση ΦΠΑ κλπ). Οριστικές αποφάσεις για την τύχη των ακριβών δανείων θα ληφθούν τον Σεπτέμβριο.

    Τον Νοέμβριο του 2019: Μέρος της πρόωρης αποπληρωμής είχε ξεκινήσει αφού αποπληρώθηκαν 2,7 δις. ευρώ, ποσό που  κάλυπτε  τις δόσεις του 2020 και τις μισές του Ιανουαρίου του 2021.

    Η ώρα της κρίσης: Oι Ευρωπαϊκές αγορές δέχτηκαν πιέσεις μετά την ανακοίνωση των στοιχειών της Κομισιόν για την ανάπτυξη. Το ύψος της ύφεσης δεν έχει κριθεί ακόμη αφού συνεχώς λαμβάνονται καινούρια μέτρα τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και εγχώριο επίπεδο.

    Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

    Καμία δημοσίευση για προβολή