Aνεβαίνει το λιμάνι του Πειραιά: Tρίτο στη Μεσόγειο και έβδομο στην Ευρώπη σε όγκο μεταφοράς

Σταθερά ανεβαίνει το λιμάνι του Πειραιά στη διεθνή κατάταξη όσο αφορά το εμπορικό του τμήμα, με τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων. Είναι το 7ο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όγκο μεταφοράς και το 3ο στη Μεσόγειο. Παγκοσμίως, για το 2018, καταλαμβάνει την 37η θέση κερδίζοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2017 και 7 ολόκληρες συγκριτικά με το 2016 όταν και βρέθηκε στην 44η σύμφωνα με την κατάταξη της Lloyd’s List “Global Ports Top 100”.

Τα πρώτα στη Μεσόγειο

Πρώτο στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Βαλένθιας και 29ο διεθνώς και δεύτερο στη Μεσόγειο το λιμάνι της Αλγεθίρα και 34ο παγκοσμίως.

Έσοδα Cosco που το διαχειρίζεται

Ο τζίρος που κάνει η ΣΕΠ-Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά αποτελεί το 22% των εσόδων της Cosco Ports. Τα έσοδά της το πρώτο εξάμηνο του 2018 σημείωσαν αύξηση κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα και ανήλθαν στα 111,45 εκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά έσοδα της Cosco Ports για το εξάμηνο του 2018 ανήλθαν σε 495,45 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κατακόρυφη αύξηση 80% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017.

Η προβλήτα 1

Το μεγάλο στοίχημα για τους Κινέζους της Cosco είναι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που μέχρι να την αναλάβουν δεν είχε ανταγωνιστικούς ρυθμούς απέναντι στις ΙΙ και ΙΙΙ. Υπολογίζεται ότι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ μπορεί να διαχειρίζεται ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια.

Οι υπόλοιπες 2 προβλήτες

Η συνολική χωρητικότητα της προβλήτας ΙΙ και της προβλήτας ΙΙΙ αυξάνεται στα 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. Αν προστεθεί σε αυτό και το ένα εκατομμύριο του ΟΛΠ τότε η δυνατότητα του Πειραιά σπάει το φράγμα των επτά εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.

Οι εταιρίες που εξυπηρετεί

Ο Πειραιάς έχει πάρει τα φορτία της συμμαχίας “The Alliance”, την οποία απαρτίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, NYK Line, MOL, “K” Line, Hapag-Lloyd, Yang Ming Line και United Arab Shipping Company.

[more]

Η Cosco φέρνει στον Πειραιά φορτία και μέσω εταιρειών που συμμετέχουν σε άλλη «συμμαχία» στην “Ocean Alliance”, που αποτελείται από τις China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM και την OOCL.

[/more]

Aπό το newsroom του economico.gr με τη συνεργασία του newmoney.gr (ρεπορτάζ Μηνά Τσαμόπουλου)

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:[home]
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή