Ανοιχτά όλα τα σενάρια για το μετοχικό μέλλον της Attica Group

Οι όποιες συζητήσεις για το μέλλον του Αttica Group έχουν παγώσει, προς το παρόν. Η MIG μετά την πώληση του «ΥΓΕΙΑ» εισέπραξε 200 εκατομμύρια ευρώ οπότε κανείς πλέον δεν βιάζεται.

«Λογικά σοβαρές συζητήσεις δεν μπορούν να γίνουν αν δεν ολοκληρωθούν οι εταιρικοί μετασχηματισμοί και η οργανική απορρόφηση της HSW από την Attica. Η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να τελειώσει πριν τα μέσα του 2019.

Το τι σημαίνει η HSW για την Attica θα φανεί το επόμενο καλοκαίρι. Και αυτό γιατί θα πρέπει μέσα στον Νοέμβριο, βάσει νόμου, να κατεβούν οι άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, να καταθέσουν τα δρομολόγια που θέλουν για το 2018-2019-μπαίνοντας ίσως σε γραμμές της HSW να κατακάτσει η σκόνη, ώστε να δούμε πως θα αποτυπωθεί ο ακτοπλοϊκός χάρτης για να μπορέσει ένας αγοραστής να καταλάβει τι αγοράζει.

Σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της HSW από τον Όμιλο Attica, ο Όμιλος, πρακτικά, υποχρεώνεται για ένα διάστημα από 3 έως 5 χρόνια σε «απελευθέρωση ζήτησης χώρου» για την διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία θα κατέχει μονοπωλιακή/δεσπόζουσα θέση και στη μείωση της ισχύος της σε πανελλήνιο επίπεδο, στην περίπτωση που κάποιος ανταγωνιστής επιθυμεί να δρομολογήσει, σχεδόν σε όλες της γραμμές δραστηριοποίησής του, πλοίο ίδιων χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων με εκείνα που έχει δρομολογημένα ο Όμιλος.

Τα πράγματα πλέον δεν είναι απλά, το παιχνίδι δεν είναι ακτοπλοϊκό. Το ακτοπλοϊκό παιχνίδι έκλεισε. Ό,τι ήταν να κάνει η Attica το έκανε. Η ακτοπλοΐα έχει περάσει πλέον στους οικονομικούς παίκτες, στους λεγόμενους financial players. Είτε λέγεται Πειραιώς είτε MIG είτε Fortress είτε κάποιο άλλο fund».

[more]

Όσο αφορά το επενδυτικό fund της Fortress , επικεφαλής του οποίου είναι ο Έλληνας Κωνσταντίνος Δακόλιας, ο οποίος ανελίχθηκε επαγγελματικά στις ΗΠΑ, θα είναι κερδισμένο ό,τι και να γίνει.

«Έχει δώσει δάνειο 75 εκατομμύριων ευρώ, εκ των οποίων τα 50 εκατομμύρια είναι μετατρέψιμα σε μετοχές Attica και θα ελέγχει, αν μετατρέψει, το 19% έως 31% του Ομίλου ανάλογα με το EBITDA. Τώρα κάθεται και περιμένει αφού ούτως ή άλλως από την επένδυση στην ελληνική ακτοπλοΐα θα πάρει περισσότερα χρήματα από όσα έβαλε. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι επένδυσε στην Attica το 2014 σε πολύ δύσκολες εποχές για την ακτοπλοΐα. Και δικαιώθηκε.

Η πιθανότητα να πουληθεί η Attica σε Έλληνα επενδυτή είναι μηδενική. Κανείς δεν φαίνεται διατεθειμένος να φέρει τόσα χρήματα από το εξωτερικό στην Ελλάδα αυτή την εποχή. Είναι νομοτελειακό ότι θα πρέπει να μπει ξένος επενδυτής, να εκμεταλλευθεί την “ευκαιρία” και όταν ωριμάσουν οι καταστάσεις να εισέλθει ο Έλληνας επιχειρηματίας. Ακόμη πιο σημαντικό, πρέπει η Ελλάδα να δείξει ότι μπορεί να δεχθεί επενδύσεις από το εξωτερικό και ότι η ελληνική ακτοπλοΐα έχει γίνει διεθνής επενδυτικός στόχος. Μόνον τότε θα μπορέσει η ακτοπλοΐα μας να βρει τα κεφάλαια που τόσο χρειάζονται για την ανανέωση του στόλου. Η Attica στο παρελθόν κατάφερε να πείσει για την αξία της και τις προοπτικές της και να προσελκύσει την Fortress. Είναι σίγουρο ότι μπορεί να το ξανακάνει».

Ο Εμμάνουελ Γκριμάλντι από την άλλη πλευρά δεν θα μπει στην Attica.  Είναι δύσκολο κάτι τέτοιο να γίνει από πλευράς Επιτροπής Ανταγωνισμού. Απλά θέλει από την Αttica να «καθαρίσει» την αγορά της ακτοπλοΐας ώστε να υπάρχουν σχήματα με καθαρή επιχειρηματική λογική. Για αυτόν τον λόγο ο Γκριμάλντι έχει κατά καιρούς εκθειάσει τον Όμιλο Attica χαρακτηρίζοντάς την ως «μία από τις καλύτερες εταιρείες του κλάδου, μαζί με την P&O και τη Stena».

Η εικόνα της ελληνικής ακτοπλοίας

Η εικόνα της ελληνικής ακτοπλοΐας και οι θέσεις των πρωταγωνιστών έχουν ως εξής:

  1. Η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 31,2% της MIG, η οποία MIG είναι μητρική της Attica Group, κατέχοντας το 89,38% των μετοχών της. Στην Attica Group ανήκουν η Superfast Ferries, η Blue Star Ferries και πλέον η HSW.

Επίσης, μέρος του δανεισμού του Ομίλου Attica ανήκει στον επενδυτικό όμιλο Fortress, ο οποίος έχει δικαίωμα μετατροπής των ομολογιακών δανείων της Attica σε μετοχές. To ίδιο fund έχει και ένα ομολογιακό 150 εκατ. ευρώ στη MIG, το οποίο πήρε από τη Eurobank.

  1. Η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει το 24,18% της ΑΝΕΚ που είναι ένας από τους τρεις πόλους της ελληνικής ακτοπλοίας. Κατέχει, εμμέσως, άλλο ένα παρόμοιο ποσοστό της ΑΝΕΚ μαζί με άλλες τράπεζες μέσω δανεισμού επί ενεχύρω. Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς μαζί με άλλες τράπεζες, μετέτρεψε δανεισμό της ΑΝΕΚ σε μετατρέψιμα ομόλογα οπότε εν δυνάμει κατέχει και άλλο ποσοστό της εταιρείας.
  2. Η ΑΝΕΚ συνεργάζεται με την Super Fast Ferries στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης μέσω κοινοπραξίας που έχουν συστήσει οι δύο εταιρείες.
  3. Η Τράπεζα Πειραιώς, όπως όλες οι ελληνικές τράπεζες έχουν υπογράψει τριετή συμφωνία με την Eυρωπαϊκή Επιτροπή-Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ την Directorate-General for Competition συμφωνία ότι μέσα σε τρία χρόνια θα πρέπει να έχουν πουλήσει όλες τις συμμετοχές τους σε δραστηριότητες οι οποίες δεν είναι τραπεζικές, όπως μετοχικές συμμετοχές, ακίνητα, ασφαλιστικές, ξενοδοχεία κλπ. Οι πωλήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2018.
  4. Βάσει της συμφωνίας αυτής, η Τράπεζα θα πρέπει να πουλήσει και τις συμμετοχές της στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Έκανε την αρχή με την HSW και λογικά θα ακολουθήσουν η Attica Group και η ΑΝΕΚ.
  5. Ο Όμιλος Grimaldi ελέγχει πλήρως τη Minoan Lines.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή