Αντίστροφη μέτρηση για την προμήθεια 18 Rafale – 4 γαλλικά μαχητικά στην Τανάγρα, με 150 Γάλλους. Έρχεται η Γαλλίδα υπουργός Αμυνας

μαχητικών Rafale

Την ερχόμενη Tρίτη, θα έρθει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή η σύμβαση για τα 18 γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Rafale, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης,  η υποστήριξη των mirage 2000, η αναβάθμιση του υπάρχοντος δυναμικού και η επέκταση της επιχειρησιακής εκμετάλλευσης.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην αρμόδια Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής την Τρίτη και η επεξεργασία του θα ολοκληρωθεί σε τρεις συνεδριάσεις την Τετάρτη. Την Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου, θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.

Από τη στιγμή που η βουλή θα δώσει το “πράσινο φως” θα  απομένουν μόνον οι υπογραφές της σύμβασης, οι οποίες θα γίνουν μέσα στον Ιανουάριο, με την έλευση στην Αθήνα της Γαλλίας υπουργού Αμυνας Φλοράνς Παρλί.

4 γαλλικά αεροσκάφη στην Τανάγρα

Στις αρχές Φεβρουαρίου, εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες,  θα καταφτάσουν στην Τανάγρα 4 γαλλικά Rafale, μαζί με μία πολυπληθή ομάδα Γάλλων, περίπου 150 ατόμων, στην οποία περιλαμβάνονται πιλότοι μαχητικών, εκπαιδευτές, μηχανικοί κα, προκειμένου να εκπαιδεύσουν Έλληνες πιλότους.

Τα πρώτα έξι Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένονται στη χώρα μας μέχρι τα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Το συνολικό κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται σε 1,92 δισ. ευρώ για τα 18 αεροσκάφη και 400 εκατ. ευρώ, για τα όπλα τους. Στα όπλα των αεροσκαφών περιλαμβάνονται κατευθυνόμενα βλήματα Meteor, καθώς και οι απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων – Mica, Scalp και Exocet – προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη.

Μετά την ψήφιση της σύμβασης, 4 πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας θα μεταβούν στη Γαλλία προκειμένου να εκπαιδευτούν στα συγκεκριμένα μαχητικά.

Η “ριπή του ανέμου”

Οι Γάλλοι κατασκευαστές το έχουν βαφτίσει Rafale και η ονομασία του στα ελληνικά μεταφράζεται σε “ριπή ανέμου”, ένας χαρακτηρισμός που ταιριάζει πλήρως με την καταιγιστική δράση του στους αιθέρες και στο πεδίο των επιχειρήσεων.

Τα τελευταία 40 και πλέον χρόνια αποτελεί παράδοση η παρουσία έστω και περιορισμένου αριθμού μαχητικών γαλλικής προέλευσης στον συνολικό στόλο της ελληνικής ΠΑ, μια παράδοση που έχει και συγκεκριμένα επιχειρησιακά οφέλη. Για πρώτη φορά τότε η Ελλάδα είχε αποκτήσει γαλλικά μαχητικά 3ης Γενιάς μαζί τα πρώτα της 40 αμερικανικά F-16.

Το Rafale και η ευρωπαϊκή “σχολή” μαχητικών αεροσκαφών 4ης Γενιάς 

Μετά τα μοντέλα 3ης γενιάς όμως, η συνέχεια, για την ευρωπαϊκή βιομηχανία αεροναυπηγικής, ήρθε με τα σχέδια την κατασκευή μαχητικών αεροσκαφών 4ης Γενιάς.

Το γαλλικό Rafale αναπτύχθηκε σχεδόν ταυτόχρονα με ένα ακόμη ευρωπαϊκό πρότζεκτ, αυτό του “Ευρωπαϊκού Μαχητικού 2000” (Eurofighter EF2000) που στη συνέχεια εξελίχθηκε στο αεροσκάφος με την ονομασία Typhoon και για το οποίο συνεργάστηκαν η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Έτσι δύο μαχητικά 4ης Γενιάς σχεδιάστηκαν από την βιομηχανία της Ευρώπης μέσα στο ίδιο πρακτικά διάστημα ακόμη και αν το 1983, και για μια σύντομη περίοδο, η Γαλλία αρχικά συμμετείχε μαζί με τις υπόλοιπες αυτές χώρες σε ένα κοινό σχέδιο, το Future European Fighter Aircraft.

H απόφαση της Γαλλίας για την κατασκευή του δικού της μαχητικού

Μετά από μια διαφωνία η “συμμαχία” αυτή διαλύθηκε και τελικά προέκυψαν όχι ένα αλλά δύο μαχητικά 4ης Γενιάς, το EF2000 αλλά και το Rafale αφού η Γαλλία αποφάσισε να αναπτύξει μόνη της το δικό της αεροπλάνο.

Το αποτέλεσμα ήταν μια δεκαετία μετά το τελειοποιημένο πρωτότυπο του Eurofighter “Typhoon” των τεσσάρων άλλων χωρών να πετάξει το Μάρτιο του 1994 ενώ το πρώτο Rafale C της Γαλλίας, είχε κάνει την πρώτη πτήση ως πρωτότυπο το 1991.

Οι Γάλλοι μετά την πρώτη πτήση εξέλιξαν επί πολλά χρόνια το μαχητικό τους αυτό που μπήκε σε υπηρεσία μόλις το 2002 για την ΠΑ και το Ναυτικό τους. Τα σημαντικά χρόνια ανάπτυξης είχαν σαν αποτέλεσμα να χρησιμοποιηθούν εξελιγμένες τεχνολογίες ειδικά σε υλικά και ηλεκτρονικά, ενώ οι κατασκευαστές αξιοποίησαν στην εξέλιξη του αεροσκάφους πρωτοποριακά προγράμματα σχεδιασμού με υπολογιστή της γαλλικής Dassault Systèmes όπως το περίφημο “CATIA” ένα σύστημα τρισδιάστατης σχεδίασης (CAD), κατασκευής (CAM) και μηχανολογικής ολοκλήρωσης (CAE) δικής τους επινόησης.

Αυτή η εξέλιξη έχει ως αποτέλεσμα οι δημιουργοί του Rafale να ισχυρίζονται πως το μαχητικό τους -αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως αμιγώς stealth κάτι που αποδίδεται σήμερα στα αμερικανικά μαχητικά F-35 και F-22 από τα οποία μόνο το πρώτο εξάγεται εκτός ΗΠΑ- έχει πολλά στοιχεία που το καθιστούν δύσκολο στον εντοπισμό όπως εξωτικά υλικά κατασκευής, ειδικό σχεδιασμό της εισαγωγής του αέρα για τους κινητήρες κ.α.

Το “ηλεκτρονικό” μαχητικό και η “…σάρισα της ελληνικής ΠΑ”

«Οι Γάλλοι ισχυρίζονται πως η τεχνολογία θα πρέπει να είναι το ατού του μαχητικού και στα επόμενα χρόνια και έχουν αποφασίσει να το διατηρούν στην αιχμή στην εποχή του “δικτυοκεντρικού”, όπως ονομάζεται, πολέμου.

Στην επίσκεψη της στην εταιρία Dassault Aviation στο Mérignac της Γαλλίας τον Ιανουάριο του 2019 η υπουργός Άμυνας της Γαλλίας Florence Parly ανακοίνωσε μια νέα φάση εξέλιξης του μαχητικού Rafale, με αρχικό κόστος 1.9 δις ευρώ.

Αυτή έχει σαν στόχο να ενσωματώσει μια νέα έκδοση( Rafale F4), στο μαχητικό αεροσκάφος με Τεχνητή Νοημοσύνη, ηλεκτρονικά αυτοπροστασίας αιχμής, νέα όπλα, αισθητήρες και ένα σύστημα για μείωση του κόστους συντήρησης.

Σε ότι αφορά δε πολεμικές αεροπορίες που το έχουν επιλέξει, το γαλλικό Rafale έχει επιλεγεί από τις ΠΑ της Ινδίας, της Αιγύπτου αλλά και του Κατάρ ενώ, σύμφωνα με την επίσημη πληροφόρηση, έχει δει πολεμική δράση στη Αφγανιστάν, τη Λιβύη, το Μάλι, το Ιράκ και τη Συρία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή