Αντίστροφη μέτρηση για τις νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού: «Κληρώνει» για Belh@rra, MMSC και F-110 (Photos)

Ακόμα και εντός της τρέχουσας εβδομάδας αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο θα έχει κόστος 5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει την αγορά τεσσάρων νέων φρεγατών και τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των τεσσάρων ήδη υπαρχόντων. Όσον αφορά στις νέες φρεγάτες, οι υποψήφιοι είναι πέντε: η Belh@rra της γαλλικής εταιρείας Naval, η ΜΜSC της αμερικανικής Lockheed Martin, η F-110 της ισπανικής Navantia, η Ολλανδική τύπου SIGMA και η βρετανική Type 31.

Belh@rra

Οι τεχνικές επικρίσεις

Για τις τρεις πρώτες, σύμφωνα με την «Καθημερινή», καταγράφονται αρκετές επικρίσεις σε επίπεδο τεχνοκρατικό. Στην περίπτωση της F-110, αρκετοί αμφισβητούν την ικανότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας να αποτελέσουν χώρο χτισίματος αυτών των μεγάλων φρεγατών. Στην περίπτωση των MMSC καταγράφονται αρκετές ανησυχίες για τις επιδόσεις του πλοίου, με βασικότερη το σύστημα πρόωσης που διαθέτει. Ως προς τις Belh@rra η κριτική επικεντρώνεται στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο δεν έχει ακόμη ναυπηγηθεί ώστε να είναι γνωστές οι πραγματικές επιδόσεις του, αλλά και στο “κρυμμένο” κόστος που μπορεί να έχει για την ελληνική πλευρά, μια πρόταση με μειωμένες δυνατότητες σε σύγκριση με την αρχική που άγγιζε τα σχεδόν 3,5 δισ. για δύο πλοία.

F-110

Οι προτάσεις

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι το Ναυτικό έχει δεχθεί σειρά από προτάσεις από τις περισσότερες πλευρές. Από την αμερικανική πλευρά έχουν προταθεί από παλιές φρεγάτες τύπου Oliver Hazard Perry μέχρι ακταιωροί της αμερικανικής ακτοφυλακής, αλλά και τεραστίων διαστάσεων καταδρομικά τύπου Ticonderoga, με τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke, ραχοκοκαλιά του Ναυτικού των ΗΠΑ, να παραμένουν ευσεβής πόθος, ώς τώρα, για την Αθήνα. Στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναμένουν με ενδιαφέρον εάν οι Γάλλοι προτείνουν όντως την εκσυγχρονισμένη φρεγάτα τύπου Lafayette ή εάν υπάρχει περιθώριο έστω για την εκμίσθωση κάποιας από τις πρώτες FREMM, παρότι οι ανάγκες του γαλλικού ναυτικού υπονοούν ότι κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο. Από πλευράς ενδιάμεσης λύσης στο Π.Ν. είχαν αντιμετωπίσει πολύ θετικά την ολλανδική ενδιάμεση λύση, τις φρεγάτες τύπου «Μ».

ΜΜSC

Στο Μαξίμου ο τελευταίος λόγος

Σημειώνεται πάντως ότι τις συζητήσεις αυτές βαρύνοντα ρόλο έχουν οι διεθνείς πολιτικές ισορροπίες, γι’ αυτό και το Μέγαρο Μαξίμου διατηρεί τον τελευταίο λόγο, παρότι, όπως είναι φυσιολογικό, οι τεχνικές διαδικασίες προχωρούν με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Σε κάθε περίπτωση, οι έχοντες γνώση της κατάστασης του Στόλου επισημαίνουν ότι το ζήτημα της ναυπήγησης νέων φρεγατών πρέπει να λυθεί άμεσα, ει δυνατόν και πριν από τη λήξη του άτυπου χρονοδιαγράμματος που έχει δοθεί έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Καμία δημοσίευση για προβολή