Απειλή μπλακ άουτ στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα: Ελλείψεις άνθρακα και χάλυβα – Στα ύψη οι τιμές των ναύλων. Εγκλωβισμένοι 100.000 ναυτικοί

Απειλή μπλακ άουτ στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα

Με νέο μπλακ άουτ στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα – και με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κόστος των πρώτων υλών – απειλεί το εκρηκτικό μίγμα της υπερμεταδοτικής μετάλλαξης Δέλτα και των μεγάλων φυσικών καταστροφών σε Κίνα και Γερμανία.

Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς, αναλυτές και εκπρόσωποι επιχειρηματικών κολοσσών κρούουν κώδωνα κινδύνου προειδοποιώντας μέσω του Reuters ότι τα παγκόσμια δίκτυα εφοδιασμού βρίσκονται σε οριακό σημείο.

Kρίση πληρωμάτων στην ναυτιλία: Εγκλωβισμένοι 100.000 ναυτικοί

Το πρώτο πλήγμα από την ραγδαία διασπορά της μετάλλαξης Δέλτα και της αναζωπύρωσης της πανδημίας το δέχεται η ναυτιλία και οι θαλάσσιες μεταφορές. Σε πολλές χώρες, ειδικά της Ασίας, επιστρέφουν οι περιορισμοί και η υποχρεωτική καραντίνα – γεγονός, που δεν επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρίες να κάνουν τις αναγκαίες αλλαγές πληρωμάτων για να φορτώσουν και να αποπλεύσουν τα εμπορικά πλοία.

Σύμφωνα με το Reuters, αυτή την στιγμή περίπου 100.000 ναυτικοί είναι εγκλωβισμένοι στην θάλασσα, χωρίς να μπορούν να φύγουν ούτε να αντικατασταθούν από τα διάδοχα πληρώματα, με την συνολική εικόνα να παραπέμπει στην αντίστοιχη κρίση του 2020 και της κορύφωσης των lockdown.

“Δεν είμαστε  πια στο χείλος μιας νέας κρίσης σε ό,τι αφορά τα πληρώματα, είμαστε ήδη σε κρίση”, δηλώνει ο γενικός γραμματές του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας Γκάι Πλάτεν προειδοποιώντας: “Η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκεται σε πολύ επικίνδυνη καμπή”.

Hapag Lloyd: Σπάνιο είδος τα διαθέσιμα κοντέινερ

Ως “εξαιρετικά δύσκολη” περιγράφει την κατάσταση και η Hapag Lloyd, ο γερμανικός ναυτιλιακός κολοσσός στον κλάδο των κοντέινερ. “Υπάρχει πολύ μεγάλη στενότητα στην χωρητικότητα, τα διαθέσιμα κοντέινερ έχουν γίνει σπάνιο είδος και η λειτουργική εικόνα σε συγκεκριμένα λιμάνια και τερματικούς σταθμούς δεν εμφανίζει καμία βελτίωση”, αναφέρει, προσθέτοντας: “Αναμένουμε ότι η ίδια κατάσταση θα διατηρηθεί και στο τέταρτο τρίμηνο”.

Ελλείψεις άνθρακα και χάλυβα

Την ίδια ώρα, οι φονικές πρωτοφανείς πλημμύρες στην Κίνα και την Γερμανία προκαλούν πλήγμα και στις χερσαίες μεταφορές διαταράσσοντας περαιτέρω τους μηχανισμούς εφοδιασμού. Οι πλημμύρες στην Κίνα έχουν σχεδόν “παγώσει” πλήρως τις μεταφορές άνθρακα από τις περιοχές των μεγάλων ορυχείων της Μογγολίας, ενώ στην Γερμανία με βάση τα στοιχεία της ειδικής πλατφόρμας FourKites οι οδικές μεταφορές αγαθών μειώθηκαν κατά 15% την εβδομάδα μετά την 11η Ιουλίου – όταν κορυφώθηκαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ο υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρίας ξηρού φορτίου και logistics OEC Νικ Κλάιν λέει στο Reuters πως δίνεται τεράστιος αγώνας για να απεγκλωβιστούν προϊόντα που παραμένουν στην αναμονή σε Ασία και ΗΠΑ και εκτιμά ότι “η κατάσταση δεν θα εξομαλυνθεί πριν από τον επόμενο Μάρτιο”.

Φρένο στην αυτοκινητοβιομηχανία: Toyota και Stellantis κλείνουν εργοστάσια

Η διαταραχή χτυπά καίρια συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς με πρώτες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ήδη τελούσαν υπό πίεση λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών.

Η Toyota ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι σταματά την παραγωγή σε εργοστάσιά της στην Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη επειδή δεν μπορεί να παραλάβει βασικά εξαρτήματα.

Η Stellantis διέκοψε επίσης την παραγωγή σε ένα από τα βρετανικά της εργοστάσια, ενώ βασικός προμηθευτής της Ford και της Chrysler από την Νότιο Κορέα δηλώνει  ότι η αύξηση των ναύλων έχει οδηγήσει σε άνοδο κατά 10% και το κόστος των πρώτων υλών για προϊόντα χάλυβα – προϊόντα πρώτης ανάγκης για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Πέραν της αυτοκινητοβιομηχανίας, και η Electrolux, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια οικιακών συσκευών στην Ευρώπη προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα ότι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εφοδιασμού, ενώ η Domino’s Pizza ανακοίνωσε ότι καθυστερεί ο σχεδιασμός της για την κατασκευή νέων καταστημάτων καθώς δεν μπορεί να παραλάβει τον αναγκαίο εξοπλισμό λόγω των δυσλειτουργιών στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Καμία δημοσίευση για προβολή