Απίστευτα πράγματα με το ευρωπαϊκό μαχητικό 6ης γενιάς, η Dassault διαψεύδει την ύπαρξη συμφωνίας για την κατασκευή του

Την ώρα που οι ΗΠΑ βρίσκονται στο «παρά δέκα» της παρουσίασης του μαχητικού 6ης γενιάς εναέριας υπεροχής, του διαβόητου πλέον NGAD, η Ευρώπη μοιάζει να συνεχίζει να… ομφαλοσκοπεί σχετικά με το δικό της μαχητικό νέας γενιάς.

Έτσι, λίγες ημέρες μόνο μετά την ανακοίνωση ότι προχωρά κανονικά το πρόγραμμα ανάπτυξης του FCAS (Future Combat Air System), σύμφωνα με το Reuters, o Ερίκ Τραπιέ, επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας Dassault Aviation, δήλωσε τη Δευτέρα ότι η συμφωνία για την ανάπτυξη του μαχητικού αεροσκάφους δεν έχει ακόμη επίσημα ολοκληρωθεί.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή το Βερολίνο ανακοίνωσε ότι η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία κατέληξαν σε συμφωνία για την έναρξη της επόμενης φάσης ανάπτυξης της εναέριας πλατφόρμας μάχης 6ης γενιάς, του μεγαλύτερου αμυντικού έργου της Ευρώπης καθώς το συνολικό του κόστος εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 100 δισ. ευρώ.

«”Ψευδοπολιτική” ανακοίνωση»

«Υπήρξε ένα είδος “ψευδοπολιτικής” ανακοίνωσης που έγινε. Νομίζω ότι η γερμανική πλευρά πήρε κάποιες εγκρίσεις – που ήταν δύσκολο να ληφθούν – και αυτό με τη σειρά του οδήγησε σε κάποιες διαρροές. Αλλά δεν έχει γίνει ακόμη (σ.σ. η οριστική συμφωνία για το πρόγραμμα)», δήλωσε ο Τραπιέ.

Το Reuters, επικαλούμενο πηγές της γαλλικής και της γερμανικής κυβέρνησης, υποστήριξε την Παρασκευή ότι η συμφωνία έχει ολοκληρωθεί. Γάλλος αξιωματούχος επιβεβαίωσε επίσης ότι οι βιομηχανίες, που θεωρούνται είχαν και τις μεγαλύτερες διαφορές, έχουν βρει τις λύσεις για να προχωρήσουν στην επόμενη φάση του προγράμματος.

Οι διαφωνίες

Η γαλλική Dassault, η γερμανική Airbus και η ισπανική Indra συμμετέχουν στο σχέδιο το οποίο αναμένεται να υλοποιηθεί ως το 2040. Τον τελευταίο καιρό, το έργο αποτέλεσε πηγή έντασης μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας, καθώς οι δύο πλευρές προσπαθούν για περισσότερο από ένα χρόνο να συμφωνήσουν στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης του FCAS.

Ορισμένες πηγές υποστηρίζουν ότι η Dassault ευθύνεται για τις καθυστερήσεις, καθώς η εταιρεία είχε αρνηθεί να υποχωρήσει σε μια μακροχρόνια διαμάχη για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Άλλες πηγές κατηγόρησαν την Airbus ότι πίεσε για μεγαλύτερο μερίδιο εργασίας, επιμένοντας ότι πρέπει να υπάρχει «ισότιμη βάση» με τη γαλλική εταιρεία.

Το… κακό παρελθόν

Παράλληλα, ένα αντικείμενο διαμάχης μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου φαίνεται ότι αφορά και στις δυνατότητες του νέου αεροσκάφους, καθώς η Γαλλία επιδιώκει να μπορεί να πραγματοποιήσει και πυρηνική κρούση (ώστε να αντικαταστήσει τα Rafale), ενώ η Γερμανία για τον ίδιο λόγο προτίμησε τα αμερικανικά F-35, ώστε να αντικαταστήσει τα Tornado.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και μετά από αρκετές εντάσεις, η Γαλλία είχε αποχωρήσει από την κοινοπραξία με τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Βρετανία που είχε συσταθεί για τη δημιουργία του Eurofighter Typhoon και τελικά η Dassault είχε αναπτύξει μόνη της το μαχητικό 4ης γενιάς Rafale. Λέτε να δούμε τα ίδια και τώρα;…

Καμία δημοσίευση για προβολή