ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτά είναι τα μοιραία λάθη και οι εγκληματικές παραλείψεις που ευθύνονται για την εκατόμβη νεκρών

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Παρουσιάζουμε, προς γνώση κάθε αρμοδίου να κρίνει για τις εγκληματικές ευθύνες και παραλείψεις κυβέρνησης και υπηρεσιακών παραγόντων, 7 κρίσιμα λάθη και παραλείψεις που αν είχαν αποφευχθεί δεν θα θρηνούσαμε τόσα θύματα και δεν θα είχαμε τέτοιας έκτασης καταστροφές.

1.Λανθασμένη διαχείριση διάταξης και διασποράς των δυνάμεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Βασικές δυνάμεις της Πυροσβεστικής απομακρύνθηκαν από την Ανατολική Αττική και εστάλησαν στη Δυτική Αττική, που επίσης κινδύνευε.

Το “Σχέδιο Δασών”, όμως, προβλέπει συγκεκριμένει διάταξη των πυροσβεστικών δυνάμεων στην Αττική όταν ο δείκτης επικινδυνότητας είναι 4, όπως ήταν τη Δευτέρα. Για την περιοχή Ντράφι – Διώνη προβλέπεται μάλιστα να υπάρχει μονίμως σταθμευμένο πυροσβεστικό όχημα ενός τόνου σε σημείο όπου βρίσκεται μόλις 3 χιλιόμετρα από την περιοχή Νταού Πεντέλης απ’ όπου ξεκίνησε η φωτιά.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο όχημα (που την κρίσιμη Δευτέρα ήταν 5 τόνων) μαζί με άλλα 5 οχήματα από το Κορωπί, τη Νέα Μάκρη και την Παλλήνη, εστάλησαν να ενισχύσουν την πυρόσβεση στη φωτιά της Κινέττας, τη στιγμή που υπήρχαν διαθέσιμες δυνάμεις σε πλησιέστερες περιοχές, κυρίως εντός των Αθηνών.

2.Δεν αξιοποιήθηκε το σύστημα “Engage”. Το σύστημα αυτό προβλέπει την ηλεκτρονική απεικόνιση των πυροσβεστικών δυνάμεων σε όλη τη χώρα καθώς και των διαθέσιμων ποσοτήτων υγρού κατάσβεσης σε πραγματικό χρόνο. Οι διαδικασίες απόκτησης αυτού του συστήματος δρομολογήθηκαν το 2014.

Αν είχαν αξιοποιηθεί σωστά οι δυνατότητες αυτού του συστήματος, τόσο το Εθνικό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας όσο και το Επιχειρησιακό Κέντρο της Πυροσβεστικής θα γνώριζαν τις ελλείψεις στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής την αποφράδα Δευτέρα και  – με δείκτη επικινδυνότητας 4 – θα διατηρούσαν σε επιφυλακή επαρκείς δυνάμεις για την αντιμετώπιση της επικίνδυνης κατάστασης. Επιπλέον θα είχαν καλύτερη εικόνα των αναγκών της Κινέττας και της διαχείρισης των πυροσβεστικών δυνάμεων.

3.Δεν χρησιμοποιήθηκε το σύστημα AVL. To σύστημα αυτό διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο την εικόνα από το σημείο της πυρκαγιάς και δίνει στους επιτελείς πλήρη και ζωντανή αποτύπωση της κατάστασης. Βασίζεται στην εγκατάσταση καμερών στα πυροσβεστικά οχήματα. Οι διαδικασίες απόκτησης και εγκατάστασης αυτού του συστήματος δρομολογήθηκαν το 2014.

Το σύστημα AVL παραμένει ανενεργό. Αν λειτουργούσε είναι προφανές ότι οι επιτελείς της πυρόσβεσης θα είχαν πληρέστερη εικόνα των πραγματικών συνθηκών στα μέτωπα της πυρκαγιάς.

4.Δεν χρησιμοποιήθηκε το Σύστημα Εκκένωσης “Evita”. To σύστημα αυτό παρέχει τη δυνατότητα υπόδειξης των δρομολογίων εκκένωσης καθώς και των ασφαλών περιοχών “απόδρασης” του πληθυσμού από τις επικίνδυνες περιοχές Αυτό γίνεται με τη χρήση γεωγραφικών και μετεωρολογικών παραμέτρων της διάταξης των μετώπων της πυρκαγιάς, καθώς και της υπόδειξης των διαθέσιμων “ανοικτών” οδικών προσβάσεων.

Οι διαδικασίες απόκτησης και εγκατάστασης του “Evita” δρομολογήθηκαν το 2014. Είναι προφανές ότι αν το σύστημα λειτουργούσε ο θανάσιμος εγκλωβισμός των κατοίκων στα δαιδαλώδη στενά στο Μάτι, δίπλα στη λεωφόρο Μαραθώνος, θα είχε αποφευχθεί.

5.Δεν χρησιμοποιήθηκε το σύστημα ειδοποίησης με SMS των κατοίκων στις περιοχές κινδύνου. Πρόκειται για σύστημα συνδεδεμένο με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112, που παραμένει επίσης ανενεργό.

6.Ο μηχανισμός διασποράς 110 μοτοσυκλετών του Πυροσβεστικού Σώματος, για τον συντονισμό της πυροσβεστικής δράσης, στις επικίνδυνες περιοχές δεν ενεργοποιήθηκε.

7.Δεν ειδοποιήθηκε εγκαίρως το Λιμενικό Σώμα, γιατί δεν εκτιμήθηκε η πιθανότητα διαφυγής των κατοίκων προς την θάλασσα.Το αρμόδιo Λιμεναρχείο Ραφήνας ειδοποιήθηκε στις 18:50, διέθεσε δύο σκάφη και κινητοποίησε κατόχους ιδωτικών σκαφών. Οι άλλες πλωτές δυνάμεις κατέφτασαν μετά τις 21:00 και ολοκλήρωσαν τη διάσωση περί τις 02:00 το πρωί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΥΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ: [home]

Καμία δημοσίευση για προβολή