Τι συμβολίζουν τα σήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών;

    Σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών Alfa Romeo

    Τα σήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών, έχουν μπει στη ζωή και στην καθημερινότητά μας, εδώ και πολλές δεκαετίες. Τα βλέπουμε διαρκώς μπροστά μας, είτε οδηγώντας, είτε κάνουμε τη βόλτα μας σε κάποιο πεζοδρόμιο με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στην άκρη του δρόμου. Κάθε σήμα κρύβει πίσω του μια ολόκληρη ιστορία, έχει ξεχωριστή φιλοσοφία και συμβολίζει μια συγκεκριμένη τάση στον χώρο της αυτοκίνησης.

    Τα σήματα έχουν ταυτισθεί με τις εταιρείες. O ελάχιστος χώρος που πιάνουν στο καπό, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και στο τιμόνι, σημαίνουν πολλά για τον κάτοχό του. Για τον ίδιο, ίσως, είναι ένα σύμβολο.

    Όμως τι κρύβεται πίσω από κάθε σήμα;

    Alfa Romeo

    Alfa Romeo σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Το 1910 μια ομάδα Μιλανέζων επιχειρηματιών ιδρύει την Ανώνυμη Αυτοκινητοβιομηχανία της Λομβαρδίας (Anonima Lombarda Fabbrica Automobila). Λίγα χρόνια αργότερα ο επιχειρηματίας Nicolas Romeo αγοράζει μερίδιο στην εταιρία και η εταιρία παίρνει το όνομά του. Όσον αφορά το σχήμα όλα ξεκίνησαν όταν ο σχεδιαστής της εταιρείας Κατανέα περίμενε το τραμ στον σταθμό της Πιάτσα Κοστέλλο στο Μιλάνο. Εμπνεύσθηκε από το σήμα της πόλης του Μιλάνο και από το οικόσημο της οικογένειας Βισκόντι (τον ερυθρό σταυρό και την ασπίδα με το ερπετό) που βρισκόταν πάνω από την πόρτα του Castello Sforzesco. Το σήμα της Alfa-Romeo έχει τριπλό συμβολισμό. Είναι το σύμβολο του Μιλάνου, παραπέμπει στις σταυροφορίες και θεωρείται το πλέον διαδεδομένο χριστιανικό σύμβολο.

    Audi

    Audi σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Το σήμα κατοχυρώθηκε το 1909. Η ονομασία φέρει το επώνυμο του ιδρυτή της εταιρείας, August Horsch που στα λατινικά μεταφράζεται ως “Audi” που σημαίνει “να ακούσει”. Στο έμβλημα καθένας από τους κύκλους συμβολίζει τη συγχώνευση των τεσσάρων παλαιότερων κατασκευαστών αυτοκινήτων της Auto Union της Γερμανίας (Αudi, DKW, Horch, Wanderer). H ομοιότητα που έχει με το έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων ανάγκασε την Ολυμπιακή Επιτροπή να μηνύσει την Audi για παράβαση εμπορικών σημάτων, που όμως απορρίφθηκε. Το σήμα της εταιρείας τροποποιήθηκε το 2009, κρατώντας τους κύκλους και την λέξη «audi”.

    Δείτε ακόμη: Πέντε λόγοι που δεν επιτρέπουν στα αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορήσουν ανάμεσά μας

    Bentley

    Bentley σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Ο Walter Owen Bentley το 1919 παρήγαγε το πρώτο, τετρακύλινδρο αγωνιστικό αυτοκίνητο με το ομόλογο σήμα. Ήταν ένα ζευγάρι από φτερά γερακιού που περιβάλλεται από το γράμμα “B”, το αρχικό της λέξης Bentley. Συμβολίζει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει φτερά, δίνοντας σε αυτούς που το οδηγούν μεγάλη αυτοπεποίθηση.

    ΒΜW

    BMW σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Τα αρχικά της εταιρίας είναι από τις γερμανικές λέξεις Bayerische Motoren Werke, που σημαίνουν “Βαυαρική Βιομηχανία Κινητήρων”. Το μπλε και το λευκό χρώμα συμβολίζουν τα χρώματα του Ελεύθερου Βαυαρικού Κρατιδίου. Βασιζόμενη στο παρελθόν της ως κατασκευάστρια κινητήρων αεροπλάνων, προώθησε την ετυμολογία ότι το σήμα σχηματίζει ένα περιστρεφόμενο έλικα αεροπλάνου, με το μπλε να συμβολίζει τον ουρανό και το λευκό τον έλικα.

    Ferrari

    Ferrari σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Πρόκειται για το πιο αναγνωρίσιμο άλογο. Το όνομα το πήρε από τον Ιταλό ιδρυτή της, Enzo Ferrari, ο οποίος ήταν επίσημος οδηγός αγώνων Alto το 1924. Το 1939, εγκατέλειψε τους αγώνες και αποφάσισε να κατασκευάσει τη δική του εταιρία. Το μαύρο άλογο σε κίτρινο φόντο συμβολίζει το σύμβολο του Count Francesco Baracca. Επρόκειτο για θρυλικό άσο της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο οποίος το ζωγράφισε στο πλάι των αεροπλάνων του. Το 1918 στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο σκοτώθηκε σε αερομαχία μετά από πολλές νικηφόρες πτήσεις, γεγονός που τον έκανε εθνικό ήρωα. Το 1923, μετά από νίκη σε αγώνα του ο Enzo Ferrari συνάντησε τους γονείς του Francesco Baracca, οι οποίοι του ζήτησαν να βάλει το σύμβολο του γιού τους στα αυτοκίνητά του. Από τότε, το μαύρο άλογο δεν έχει πάψει να κοσμεί τα υπερπολυτελή και ταχύτατα αυτοκίνητα σε κίτρινο φόντο συμβολίζοντας το χρώμα της Μοντένα.

    Jeep

    Jeep σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Πρόκειται για μια ιδιαίτερη μάρκα που ταυτίστηκε με μια ολόκληρη κατηγορία, αυτή των τζιπ. Η φήμη της εταιρίας έκανε την εμφάνισή της ήδη από τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο με τα πιο ικανά οχήματα για την κάλυψη των στρατιωτικών αναγκών. Τότε τα οχήματα δεν είχαν κάποιο έμβλημα. Το έμβλημα μπήκε το 1963, με απλά γράμματα και ιδιαίτερη γραμματοσειρά που από μόνα τους δηλώνουν έναν δυναμισμό, στιβαρότητα και εμπιστοσύνη.

    Lamborghini

    lamborghini σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Η έμπνευση ήρθε από ένα αγαπημένο ζώδιο. Ιδρύθηκε το 1963 από τον ιταλό ιδρυτή Ferruccio. To εμπορικό σήμα δείχνει έναν χρυσό ταύρο σε μαύρο φόντο με επίσης χρυσό περίγραμμα. Η επιλογή του ταύρου έγινε γιατί ο κύριος Lamborghini ήταν ταύρος στο ζώδιο και επιπλέον ήταν δεινός λάτρης των ταυρομαχιών. Το σχήμα του εμβλήματος, δεν κρύβει επίσης της αντιζηλία του με τη Ferrari. Υψηλές ταχύτητες, τεράστια αντοχή και ωμή δύναμη είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του συμβόλου.

    Land Rover

    Land Rover σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Στην επιγραφή αναγράφεται η μάρκα μέσα σε οβάλ πράσινο περίβλημα. Αυτό τουλάχιστον βλέπουμε να ισχύει από το 1980. Λέγεται πως ο δημιουργός εμπνεύστηκε το χρώμα στο σήμα από μια σταγόνα λάδι που έπεσε στο τραπέζι την ώρα του δείπνου.

    Mazda

    Mazda σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Το σήμα έχει ουσιαστικά το «M» στη μέση. Όμως οπτικά δείχνει έναν γλάρο και αντιπροσωπεύει τις φιλοδοξίες της εταιρίας να ανοίξει τα φτερά της και να πετάξει μακριά. Το τελευταίο σήμα είναι το ίδιο από το 1997. Φιλοσοφία του σήματος είχε να κάνει με την ελευθερία που δίνει το αυτοκίνητο στον κάτοχό του.

    Mercedes-Benz

    Mercedes σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών

    Το σήμα της γερμανικής εταιρείας περιλαμβάνει ένα αστέρι. Κάθε μία από τις μύτες του αστεριού συμβολίζει την επιθυμία της εταιρείας να κυριαρχήσει στην γη, στη θάλασσα και στον αέρα. Το 1902 η εταιρεία χρησιμοποιεί το πρώτο σήμα σε οβάλ σχήμα. Aπό το 1909 η εταιρεία υιοθετείται το τριάκτινο αστέρι. Το συγκεκριμένο έμβλημα είναι από τα πιο παλιά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

    Δείτε επίσης: Πώς η ένταση της μουσικής επηρεάζει την οδήγηση

    Opel

    Opel

    Το συγκεκριμένο λογότυπο δημιουργήθηκε το 1964. Απεικονίζει έναν κεραυνό, που στην πράξη δηλώνει δύναμη, ενώ στέλνει το μήνυμα ότι με αστραπιαίες κινήσεις θα ξεχωρίσει από τους αντιπάλους της. Το πρώτο λογότυπο της εταιρίας ήταν σε κόκκινο και χρυσό χρώμα. Το 1910 έκανε την εμφάνισή του ένα μπλε λογότυπο σε σχήμα ματιού όπου αναγραφόταν με χρυσά γράμματα το όνομα της εταιρίας. Το 1937 πρωτοεμφανίζεται ένας κίτρινος κύκλος απεικονίζοντας ένα γκρι ζέπελιν, όπου με το πέρασμα του χρόνου το ζέπελιν έγινε αεροπλάνο και ο κίτρινος κύκλος έγινε γκρι. Μέχρι το 1964 που προέκυψε το τελικό σήμα. Μικρή ανανέωση του σήματος υπήρξε το 2008.

    Peugeot

    peugeot

    Οι προκάτοχοι της οικογένειας Peugeοt στη Γαλλία ήταν ιδιοκτήτες μικρών εργαστηρίων επεξεργασίας σιδήρου και εξειδικεύονταν στην παραγωγή πριονιού. Το εμπορικό σήμα απεικόνιζε ένα λιοντάρι που αντιπροσωπεύει τη δύναμη και την κυριαρχία. Τα πρώτα εμβλήματα αποτελούνταν από ένα λιοντάρι πάνω σε ένα βέλος. Από τότε οι όποιες αλλαγές έχουν γίνει ήταν ελάχιστες και ανεπαίσθητες μέχρι να φθάσουμε στην σημερινή μορφή.

    Porsche

    Porsche

    Το σήμα της εταιρείας έχει κόκκινες και μαύρες ρίγες, ένα άλογο στο κέντρο, κέρατα, το όνομα μιας πόλης και την φίρμα. Το λογότυπο της εταιρείας Porsche βασίστηκε στο έμβλημα της Επικρατείας της Ελεύθερης Λαϊκής Πόλης της Βυρτεμβέργης της πρώην Δημοκρατίας της Βαϊμάρης με πρωτεύουσα τη Στουτγκάρδη. Το άλογο θυμίζει την ιστορία της Στουτγάρδης, οι κόκκινες γραμμές το δυναμισμό και το μαύρο χρώμα την πολυτέλεια.

    Renault

    Renault

    Το έμβλημα της Renault δείχνει ξεκάθαρα ένα διαμάντι, αποτυπώνοντας την πρόθεση του δημιουργού της, Louis Renault, να φέρει το κάτι διαφορετικό και κομψό στον κόσμο της αυτοκίνησης. Το πρώτο σύμβολο χρησιμοποιήθηκε το 1900 όπου απεικόνιζε το «R» από το πρώτο γράμμα του επώνυμου της εταιρείας. Από το 1925 άρχισε να αποκτά το σημερινό του σχήμα. Μέχρι το 1959 η μάρκα αναγραφόταν στο κέντρο. Όμως το 1972 τα γράμματα αποκτούν τρισδιάστατη μορφή και το όνομα της εταιρίας βρίσκεται από κάτω. Από το 2007 είναι αυτό το σήμα που βλέπουμε σήμερα που συμβολίζει τη φαντασία και τη φινέτσα. Το κίτρινο φόντο συμβολίζει την ευημερία και την αισιοδοξία.

    Rolls-Royce

    rolls royce

    Με έδρα την Αγγλία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1906. Προέκυψε από τη συνεργασία δύο επιχειρηματιών, του Henry Royce και του Charles Rolls. Αρχικά στο καπό των αυτοκινήτων υπήρχε μια γυναικεία φιγούρα. Πρόκειται για μια κοπέλα στην αρχή γονατισμένη και μετέπειτα όρθια, σκυφτή σαν να υποκλίνεται. Για κάποιους, η πηγή έμπνευσης λέγεται πως είναι η Νίκη της Σαμοθράκης, το γνωστό άγαλμα που βρίσκεται στο Λούβρο. Το αγαλματίδιο κρύβει μια ιστορία αγάπης και πάθους, μιας και το αγαλματίδιο αποτελεί φιγούρα της ερωμένης του Λόρδου, Eleanor Thornton. Ένα ναυάγιο χώρισε για πάντα τον Λόρδο από την Eleanor και για να μείνει η αγάπη τους αιώνια, το αγαλματίδιο είναι εκεί για να τη θυμίζει. Αν και αρχικά η φιγούρα δεν έμπαινε σε όλα τα αυτοκίνητα και ήταν προαιρετικό, με το πέρασμα του χρόνου έγινε ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της εταιρείας που συμβολίζει την ομορφιά, την αγάπη και την έλξη.

    Volkswagen

    Volkswagen

    Η αυτοκινητοβιομηχανία που ονομάστηκε και επισήμως Volkswagen το 1946 χρησιμοποίησε για το έμβλημά της τα γράμματα “V” και “W” περικυκλωμένα από ένα γρανάζι. Το μπλε χρώμα των γραμμάτων συμβολίζει την τελειότητα, την εμπιστοσύνη και τη φινέτσα, ενώ το λευκό φόντο την αρχοντιά.

    Volvo

    Volvo

    Η έμπνευση για το έμβλημα ήρθε από τους παγωμένους δρόμους της Σουηδίας. Ο κύκλος με το βέλος είναι εμπνευσμένος από ένα αρχαίο σύμβολο που στη χημεία συμβόλιζε τον σίδηρο. Μια άλλη ερμηνεία κάνει λόγο ότι το βέλος είναι το σύμβολο του ‘Αρη του Θεού του πολέμου. Θυμίζοντας έτσι ότι η εταιρεία είναι ετοιμοπόλεμη, σκληρή και έχει μεγάλη υπεροχή έναντι των ανταγωνιστών της.

    Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ (Κυριάκος Παρασίδης)

    Καμία δημοσίευση για προβολή