Αυτοί είναι οι βασικοί άξονες της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης – Τι είπε ο Κωστής Χατζηδάκης στο Ενεργειακό Φόρουμ

Χατζηδάκης:

Επτά βασικούς άξονες της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης ανέδειξε, μέσα από την ομιλία του από το βήμα του Ενεργειακού Φόρουμ Νοτιοανατολικής Ευρώπης 2019, που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.

  • Ο υπουργός υπογράμμισε -μεταξύ άλλων- την ανάγκη συνδυασμού της ενεργειακής πολιτικής με την περιβαλλοντική προστασία, την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, με μια μεταβατική ωστόσο περίοδο και πάνω σε μία σταθερή βάση, ενώ σημείωσε πως θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν η αγορά αερίου και να τερματιστεί η ενεργειακή απομόνωση των νησιών.

Απαριθμώντας αναλυτικότερα τα βασικά σημεία της κυβερνητικής ενεργειακής πολιτικής, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε σε μια βασική, όπως τόνισε, πρόκληση, τον στόχο των μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέχρι το 2050, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου.

  • «Θα πρέπει να αλλάξουμε δραματικά το ενεργειακό μας μείγμα, γεγονός που σημαίνει πως θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν ότι η ενεργειακή μετάβαση είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε και ιδιαίτερα για την Ελλάδα αυτό είναι πολύ σημαντικό δεδομένης της μεγάλης εξάρτησής μας σε εισαγόμενους υδρογονάνθρακες», που αντιστοιχούν στο 68% της πρωτογενούς προμήθειας ενέργειας.

Σε ό,τι αφορά τις ΑΠΕ, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως βασικός στόχος της ενεργειακής πολιτικής είναι «να συγκεράσουμε το ενεργειακό μείγμα με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις», ενώ αναφέρθηκε και στο χάσμα που θα δημιουργηθεί από την αφαίρεση του άνθρακα από τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, το οποίο και θα πρέπει να καλυφθεί όχι μόνο από ΑΠΕ, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αλλά και από την αγορά φυσικού αερίου, που έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει προς αυτή την κατεύθυνση.

“Η ενεργειακή μετάβαση θα πρέπει να γίνει σε σταθερές βάσεις”

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός αναφέρθηκε στο αέριο ως «καύσιμο-γέφυρα», επισημαίνοντας πως η ενεργειακή μετάβαση θα πρέπει να γίνει σε σταθερές βάσεις. «Η ανανεώσιμη ενέργεια συνεχίζει να υπόκειται σε σημαντικούς περιορισμούς που καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη των παραδοσιακών καυσίμων για τη γεφύρωση του χάσματος γι αυτό και αναφέρομαι στο αέριο. Δυστυχώς για την Ελλάδα, δεν έχουμε δικό μας αέριο. Παρά την πρόσφατη πρόοδο στην υπεράκτια αναζήτηση (υδρογονανθράκων) από το 2011, απέχουμε αρκετά χρόνια από το να έχουμε μια κάποια σημαντική παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι για τουλάχιστον τα επόμενα δέκα χρόνια θα προμηθευόμαστε το μεγαλύτερο ποσοστό του αερίου από το εξωτερικό», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν η αποθήκη φυσικού αερίου της Νότιας Καβάλας.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Χατζηδάκης και στη στρατηγική διαφοροποίησης των εισαγωγών που θα πρέπει, όπως είπε, να εστιάσει στην επέκταση τόσο των πηγών όσο και των διόδων, γεγονός που θα συμβάλλει στην ενεργειακή μας ασφάλεια.

  • «Η ολοκλήρωση του ΤΑΡ και του IGB, η προώθηση νέων υποδομών εισαγωγής, όπως ο FSRU στην Αλεξανδρούπολη, η πλήρης χρήση των δυνατοτήτων της Ρεβυθούσας, η προώθηση του IGI Poseidon, η εφαρμογή του East Med και η εδραίωση της συνεργασίας μας με παραδοσιακούς προμηθευτές ενέργειας περιγράφει μερικές από τις κορυφαίες σε διεθνές επίπεδο ενεργειακές μας προτεραιότητες»,είπε ο κ. Χατζηδάκης, ενώ για το μεγάλο έργο του ΤΑΡ τόνισε ότι «όλα προχωρούν βάσει σχεδίου» και υπάρχει σήμερα πολιτική συναίνεση στη χώρα γι’ αυτό το πρότζεκτ.

Για τη συνεργασία με τις γειτονικές χώρες και τον IGB, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι η διακυβερνητική συμφωνία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και εξέφρασε την ελπίδα ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα είναι σε θέση να υπογράψει τη συμφωνία με τον Βούλγαρο ομόλογό του.

Ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά οχήματα

Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ακόμα πως θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ υπογράμμισε τη στήριξή του στην προσπάθεια του ΑΔΜΗΕ να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη σε κέντρο περιφερειακής συνεργασίας των διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς ενέργειας στην περιοχή.

«Θα ετοιμάσουμε και θα καταθέσουμε ένα ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά οχήματα που θα δώσει κίνητρα για την ένταξή τους στον στόλο οχημάτων που έχουμε ως χώρα, που είναι και ο μεγαλύτερος καταναλωτής πετρελαίου», ανέφερε ο υπουργός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή