«Μπουμ» εκσυγχρονισμού στην Πολεμική Αεροπορία. Αρχίζει η αναβάθμιση 38 μαχητικών “F16 Block 50”, προχωρεί η εκπαίδευση των πιλότων στα Rafale, εξελίσσεται η παραγγελία των αόρατων “F35”

«Μπουμ» εκσυγχρονισμού στην Πολεμική Αεροπορία

Εξελίσσεται θετικά και με ταχείς διαδικασίες η αναβάθμιση των  της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με τον εκσυγχρονισμό των 38 F-16 Block 50, γεγονός που (σε συνδυασμό με τα F-16 Viper, Block 52+ Advanced , την αγορά των Rafale  και των F-35, που αναμένεται να αρχίσουν να παραδίδονται κατά τη διετία 2028-30) θα δώσει σταδιακά σημαντικές επιχειρησιακές δυνατότητες στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία τόσο στο Αιγαίο όσο και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Πληροφορίες (Καθημερινή, Βασίλης Νέδος) αναφέρουν ότι είναι ζήτημα λίγων ημερών η αποστολή από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) της επιστολής του σχετικού αιτήματος (Letter of Request) στις ΗΠΑ, για τον εκσυγχρονισμό των38 F-16 Block 50, μια διαδικασία που έχει προβλεφθεί και συμφωνηθεί.

H πορεία εκσυγχρονισμού της Πολεμικής Αεροπορίας

Το γεγονός αυτό οδηγεί στην επίλυση μιας ακόμη εκκρεμότητας στην πορεία εκσυγχρονισμού της Πολεμικής Αεροπορίας και τη μετατροπή της σε μία από τις πλέον υπολογίσιμες αεροπορικές δυνάμεις στην ευρύτερη περιοχή.

  • Ο εκσυγχρονισμός των 38 F-16 θα πραγματοποιηθεί στην αεροπορική βάση της Νέας Αγχιάλου (111 Πτέρυγα Μάχης), ενώ παράλληλα συνεχίζονται στην ΕΑΒ οι εργασίες αναβάθμισης των F-16 Viper. Ηδη δύο F-16 Viper είναι έτοιμα και συζητείται ανάμεσα στην Π.Α. και την αμερικανική αεροπορία ο χρόνος παράδοσής τους στους επόμενους μήνες, προκειμένου να ξεκινήσει και η εκπαίδευση των χειριστών τους στην Ελλάδα.

Παράλληλα, στο επιτελείο του αρχηγού ΓΕΑ Θεμιστοκλή Μπουρολιά υπάρχει και ένα σαφές σχέδιο για τα παλαιότερα F-16 Block 30, τα οποία θα παραμείνουν επιχειρησιακά ενεργά καθώς σηκώνουν σε καθημερινή βάση τεράστιο φόρτο εργασίας στο Αιγαίο.

Έτσι, εξετάζονται τρόποι για τη διατήρησή τους σε υψηλή διαθεσιμότητα, ενώ αριθμός αυτών θα μετατραπούν σε αεροσκάφη εκπαίδευσης των νέων ιπταμένων, ως εισαγωγή στον μελλοντικό στόλο των νεότερων τύπων F-16 Viper, Block 52+ Advanced και αναβαθμισμένων Block 50.

Η αεροπορική εκπαίδευση των νέων Ικάρων

Παράλληλα εξελίσσεται και το ουσιαστικό σκέλος της αεροπορικής εκπαίδευσης των νέων Ικάρων.

Η συνεργασία με την ισραηλινή ELBIT στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, έχει οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση των διαθεσιμοτήτων των εκπαιδευτικών Τ-6. Πολύ σημαντικότερο είναι και το γεγονός ότι εντός του 2023 καταφθάνουν στην Καλαμάτα και τα πρώτα αεριωθούμενα εκπαιδευτικά Μ-346, προκειμένου να αρχίσει σταδιακά η απαραίτητη απόσυρση των γηραλέων Τ-2 Buckeye.

Τα Μ-346 χαρακτηρίζονται από τους ειδικούς ως «μικρά F-16», υπό την έννοια ότι αποτελούν υπερσύγχρονα τζετ με δυνατότητες ελιγμών και τεχνολογικό περιβάλλον που θα επιτρέψει στους νέους χειριστές της Π.Α. να προσαρμοστούν ταχύτερα και ευκολότερα στο μελλοντικό πόστο τους, είτε πρόκειται για F-16 είτε για Ραφάλ και Μιράζ 2000-5.

Παράλληλα, αποδίδεται πολύ μεγάλη σημασία στην εξοικείωση της Π.Α. με το γαλλικό μαχητικό πολλαπλών ρόλων «Rafale», το οποίο χαρακτηρίζεται ως πολύτιμο «αεροσκάφος-γέφυρα» για τα F-35, που αναμένεται να αρχίσουν να παραδίδονται κατά τη διετία 2028-30.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή