Διατήρηση ποιότητας και θέσεων εργασίας το στοίχημα της εστίασης φέτος

    Ο δείκτης κύκλου εργασιών στον τομέα υπηρεσιών παροχής εστίασης παρουσίασε μείωση 66% το β’ τρίμηνο του 2020

    Της Δάφνης Γρηγοριάδη

    Το άνοιγμα των εσωτερικών χώρων της εστίασης συνεπάγεται περισσότερα διαθέσιμα τραπεζοκαθίσματα. Γεγονός που δίνει ελπίδα στους καταστηματάρχες για τόνωση του τζίρου τους. Η επιστροφή στην κανονικότητα συνοδεύεται από την μείωση του ΦΠΑ σε κάποια είδη της εστίασης, με σκοπό την ενίσχυση της κατανάλωσης.

    Προς το παρόν η ζήτηση: Bρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα και  αναμένεται  να συνεχιστεί, καθώς υπάρχει ακόμη ο φόβος έξαρσης του ιού ο οποίος ενισχύει την οικονομική αβεβαιότητα των νοικοκυριών. Η πτωτική ζήτηση θα επηρεάσει και την αλυσίδα εφοδιασμού της εστίασης. Με τις ζητούμενες παραγγελίες να είναι λιγότερες, ο τζίρος των καταστημάτων αλλά και οι προμηθευτές του κλάδου εκφράζουν  έντονες ανησυχίες. Αισιοδοξία δίνει  η βελτίωση των καιρικών συνθηκών, μιας και στην αρχή του ανοίγματος της εστίασης ο καιρός δεν ήταν ευνοϊκός και μέρος της μειωμένης ζήτησης οφείλεται στις καιρικές συνθήκες.

    Τι πρόβλημα θα προκαλέσει μείωση προσωπικού στην λειτουργία του κλάδου: Το ανθρώπινο δυναμικό της εστίασης τείνει να αυξάνεται την καλοκαιρινή περίοδο λόγω της τουριστικής σεζόν, ιδιαίτερα στα νησιά. Φέτος, θα δούμε πως οι νέες εποχικές προσλήψεις θα είναι λιγότερες, και  η άμεση αύξησή τους σε περίπτωση ισχυρότερης της αναμενόμενης τουριστικής κίνησης δεν θα είναι εύκολη , καθώς το εποχικό προσωπικό εστίασης προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από την Αθήνα και άλλες υπερτοπικές περιοχές.

    Οι μειωμένες προσλήψεις εποχικού προσωπικού θα αυξήσουν τον φόρτο εργασίας των υπόλοιπων υπαλλήλων που απασχολούνται στον τομέα σε μόνιμη βάση, και αυτό μπορεί να επιφέρει καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση της πελατείας. Το μεγάλο στοίχημα της εστίασης φέτος, εκτός από την εναρμόνιση με τα υγειονομικά πρωτόκολλα είναι η διατήρηση της ποιότητας τους. Η ποιότητα, τόσο στην εξυπηρέτηση όσο και στα προϊόντα κατανάλωσης, είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό όχι μόνο για την τόνωση της εσωτερικής ζήτησης αλλά και για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών.

    Η αναγκαιότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λόγω κορονοϊού: Γι’ αυτόν τον λόγο κρίνεται αναγκαία η εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα. Η παροχή ποιότητας, η τήρηση των όρων ασφαλείας, η ενημέρωση των πελατών είναι σημαντικά στοιχεία για την ορθή επανεκκίνηση του κλάδου. Επιπλέον έτσι, αυξάνεται η εμπιστοσύνη των πελατών  και είναι ευκολότερο να καταναλώσουν. Aναμφίβολα, η φετινή χρονιά είναι γεμάτη εκπλήξεις. Οι επιχειρήσεις είναι χρήσιμο να δημιουργήσουν εργασιακό πλάνο ώστε να είναι προετοιμασμένες σε περίπτωση που τα επίπεδα ζήτησης μεταβληθούν δραματικά.

     

     

     

     

     

     

     

    Καμία δημοσίευση για προβολή