Δικαστική πίεση σε Uber και Lyft, καθώς τις υποχρεώνει να αντιμετωπίζουν τους οδηγούς τους ως «υπαλλήλους»

Εφετείο στην Καλιφόρνια επικύρωσε προγενέστερη δικαστική απόφαση, σύμφωνα με την οποία οι οδηγοί που παρέχουν υπηρεσίες μεταφορών για τις εταιρείεςUber και Lyft θα πρέπει να θεωρούνται υπάλληλοι των εταιρειών και όχι εργολήπτες, ασκόντας νέες πιέσεις στις δύο εταιρείες.

Μήνυση από την Πολιτεία

Η Πολιτεία της Καλιφόρνια έχει μηνύσει τις δύο εταιρείες για παραβίαση του πολιτειακού νόμου, ισχυριζόμενη ότι με τον χαρακτηρισμό «εργολήπτες» οι οδηγοί της Uber και της Lyft στερούνται βασικά δικαιώματα, όπως κατώτατο μισθό, πληρωμένη αναρρωτική άδεια και ασφάλιση έναντι της ανεργίας.

Η απόφαση του δικαστηρίου έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με το επιχειρηματικό μοντέλο των δύο εταιρειών, που στηρίζονται στους τεράστιους στόλους οχημάτων που οδηγούν «εργολήπτες», ήτοι απλοί οδηγοί, ωστόσο, ο σχετικός νόμος της Καλιφόρνια επιτρέπει να θεωρείται κάποιος «εργολήπτης» μόνο αν εργάζεται ανεξάρτητα από την εταιρεία και βρίσκεται εκτός της βασικής δραστηριότητας της εταιρείας.

Συμμόρφωση, αλλά όχι άμεσα

Ήδη από τον περασμένο Αύγουστο πρωτοδικείο της Καλιφόρνια αποφάσισε ότι οι δύο εταιρείες παραβιάζουν το νόμο και πλέον το εφετείο επικύρωσε την απόφαση αυτή, παρά το γεγονός ότι Uber και Lyft απείλησαν ότι θα αποσύρουν τις δραστηριότητές τους από την Πολιτεία, ενώ είχαν εφεσιβάλλει την αρχική απόφαση.

Μετά την απόφαση του Εφετείου, Uber και Lyft έχουν 30 μέρες να συμμορφωθούν με την απόφαση, αφού πρώτα ολοκληρωθεί το διαδικαστικό, ήτοι, σε περίπου 61 μέρες μετά το τέλος της δίκης, ενώ έχουν και το δικαίωμα να προσφύγουν στο Ανώτατο Δικαστήριο της Καλιφόρνια, αν και ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί αν θα προχωρήσουν σε αυτή την κίνηση.

«Δημοψήφισμα» κατά του νόμου

Για την ώρα, Uber και Lyft, μαζί με άλλες παρόμοιες εταιρείες (DoorDash, Instacart, Postmates) αναμένουν το αποτέλεσμα ενός «δημοψηφίσματος» που θα γίνει στην Καλιφόρνια -μαζί με τις προεδρικές εκλόγές- για την απόσυρση του επίμαχου νόμου, ο οποίος τις υποχρεώνει να αντιμετωπίζουν τους οδηγούς τους ως υπαλλήλους, αν και το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα περιλαμβάνει και κάποια δικαιώματα, όπως ελάχιστο μισθό με βάση τις ώρες εργασίας.

Οι CEO των δύο εταιρειών δήλωσαν ότι θα συμμορφωθούν με τις αποφάσεις των δικαστηρίων, αν απορριφθεί το αίτημα για αλλαγή του νόμου, αν και επισήμαναν ότι θα υποχρεωθούν να κάνουν ριζικές αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο τους και να μειώσουν το προσωπικό που απασχολούν σε θέσεις οδηγών.

Καμία δημοσίευση για προβολή