Έκαναν “λαδιές” στις τιμές και “έφαγαν” πρόστιμα 4 γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Είναι υπότροπες!

Πρόστιμα σε γνωστές αλυσίδες για αισχροκέρδια. Στην επιβολή προστίμων προχώρησε το υπουργείο Ανάπτυξης κατά συγκεκριμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ για παραβίαση του περιθωρίου κέρδους σε επίπεδα άνω του επιτρεπτού από τον νόμο για την αισχροκέρδια αλλά και σε παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας για διαφορετική τιμή στο ράφι και διαφορετική τιμή στο ταμείο.

Το πρώτο πρόστιμο ήταν 319.900 ευρώ και αφορούσε στην ΑΒ Βασιλόπουλος και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Το δεύτερο πρόστιμο παρά το γεγονός ότι είναι κάτω από τις 50.000 ευρώ αφορά στη Lidl Ελλάς και είναι ύψους 26.880 ευρώ και ανακοινώνεται επειδή είναι υπότροπη η εταιρεία. Το τρίτο πρόστιμο είναι ύψους 21.397 ευρώ και αφορά στη Γαλαξίας. Το τελευταίο είναι 9.380 ευρώ στην Κρητικός. 

Επίσης έγιναν συστάσεις και επιβολή προστίμων σε άλλες εταιρείες, τα ονόματα των οποίων δεν ανακοινώνονται διότι δεν είναι υπότροπες και δεν υπερβαίνουν τα πρόστιμα το ποσό των 50.000 ευρώ.

Σε πόσα προϊόντα έκανε “λαδιές” η κάθε αλυσίδα

Στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος το πρόστιμο αφορούσε για παραβάσεις σε 23 κωδικούς. Από αυτούς οι 7 ήταν στο καλάθι και οι υπόλοιποι εκτός καλαθιού. Στον Γαλαξία οι παραβιάσεις αφορούσαν 5 κωδικούς, στον Κρητικό 4 και στη Lidl 1. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, σε όλες τις περιπτώσεις τα πρόστιμα δεν αποτελούν ένδειξη γενικευμένης αισχροκέρδειας.

Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο των ελέγχων εντοπίστηκαν και 37 παραβάσεις για διαφορά τιμής μεταξύ ραφιού και ταμειακής μηχανής.

Σημειώνεται ότι ήδη όσα πρόστιμα έχουν επιβληθεί από την ΔΙΜΕΑ σε σούπερ μάρκετ, έχουν εισπραχθεί.

  • Σε δηλώσεις του εκπρόσωπος της ΑΒ Βασιλόπουλος τόνισε: “Διαφωνούμε έντονα στο να μιλάμε για «αθέμιτη κερδοφορία». Ως εταιρεία, στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της κυβέρνησης, οδηγώντας την αγορά σε χαμηλές τιμές. Μειώσαμε τις τιμές μας και σε άλλα προϊόντα στο σύνολο των προσφερόμενων κωδικών μας. Από την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού», έχουμε χάσει πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ, πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους”.

Καμία δημοσίευση για προβολή