«Έμφραγμα» στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω Σαγκάης. Καθυστερήσεις σε προϊόντα. Σε “συμπληγάδες” και οι ελληνικές επιχειρήσεις

Σαγκάη

Τώρα το νέο κύμα της πανδημίας αναγκάζει τουλάχιστον 30 ταϊβανέζικες εταιρείες τεχνολογίας να αναστείλουν τη λειτουργία τους στο πλαίσιο του lockdown, αλλά ανάμεσά τους συγκαταλέγεται και η Pegatron, που κατασκευάζει εξαρτήματα για τα iPhone και τους υπολογιστές της Apple.

Η αναστολή λειτουργίας της Pegatron αποτελεί το τελευταίο πλήγμα στον κολοσσό του λογισμικού, καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν προηγηθεί ανάλογες κινήσεις άλλων προμηθευτών της, καθοριστικών στη γραμμή συναρμολόγησης των προϊόντων της.

Ποιες εταιρείες έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους

Τον περασμένο μήνα ένας άλλος σημαντικός προμηθευτής της, η Foxconn, ανέστειλε τη λειτουργία του στο κέντρο τεχνολογίας της Σεντζέν, της πόλης που τα τελευταία χρόνια αποκαλείται συχνά Silicon Valley της Κίνας.

Χθες ανέστειλε τη λειτουργία της και η Quanta Computer, παρασκευάστρια των Macbook στη Σαγκάη, ενώ από τις αρχές του μήνα έχει διακόψει την παραγωγή η Luxhare Precision Industry, επίσης προμηθεύτρια της Apple στην Κουνσχάν.

Ολες αυτές οι βιομηχανίες παράγουν εξαρτήματα τόσο των κινητών τηλεφώνων όσο και των υπολογιστών, συχνά απολύτως κρίσιμα για το τελικό προϊόν. Είναι γεγονός ότι η πολιτική της λεγόμενης μηδενικής ανοχής στον κοροναϊό που έχει υιοθετήσει το Πεκίνο έχει ήδη περιορίσει τις προμήθειες καθοριστικών εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας.

Ανάμεσα στα είδη που παρουσιάζουν ανεπάρκεια συγκαταλέγονται και οι κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

“Έμφαγμα” στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα 

Πέραν του πλήγματος που επιφέρει στην κινεζική οικονομία αυτή η μείωση των εξαγωγών από την Κίνα προς τον υπόλοιπο κόσμο, παράλληλα επιδεινώνει το έμφραγμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Δυσχεραίνει, επίσης, το έργο των μεγάλων διεθνών μεταφορικών εταιρειών που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια εμπορευματοκιβωτίων και μεταφορικών πλοίων, με τη συνεπακόλουθη εκτόξευση του κόστους των ναύλων.

Ορισμένες βιομηχανίες ηλεκτρονικών αδυνατούν ήδη να εξασφαλίσουν τις κεντρικές μονάδες επεξεργαστών υπολογιστών, μονάδες μπαταριών και πάνελ, καθώς και κεραμικούς πυκνωτές για τους server των υπολογιστών.

Αδυνατούν να εξασφαλίσουν τον εφοδιασμό υπολογιστών κα

Ανάμεσά τους η κινεζική βιομηχανία ηλεκτροκίνητων οχημάτων Nio που έχει από το περασμένο Σαββατοκύριακο ανακοινώσει ότι θα διακόψει τις παραδόσεις, καθώς έχουν αναστείλει την παραγωγή τους οι προμηθευτές της τόσο στη Σαγκάη όσο και σε άλλες κινεζικές πόλεις.

Υπενθυμίζεται ότι και η μονάδα της Tesla στη Σαγκάη έχει διακόψει τη λειτουργία της από τις 28 Μαρτίου.

Επίσης η WUS, ηγετική βιομηχανία στην παραγωγή δικτύων, ανέφερε πως δύο θυγατρικές της στην Κουνσχάν έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, ενώ ανακοίνωσε ότι για ακόμη μία εβδομάδα δεν θα λειτουργήσει η Wise Pioneer, που προμηθεύει μηχανολογικό εξοπλισμό για την κατασκευή ηλεκτρονικών προϊόντων, όπως οι επίπεδες οθόνες τηλεοράσεων και οι φακοί.

Εν ολίγοις αναμένεται να πληγούν οι βιομηχανίες τεχνολογίας κάθε είδους, ενώ ο αποκλεισμός της Σαγκάης αρχίζει να προκαλεί γενικότερη ανησυχία για τις επιπτώσεις που θα επιφέρει στην εφοδιαστική αλυσίδα, με πιθανές συνέπειες στην προσφορά όχι μόνο ηλεκτρονικών ειδών, αλλά ευρύτατου φάσματος προϊόντων, ακόμη και φαρμάκων.

Σύμφωνα με τον Τζούλιαν Εβανς Πρίτσαρντ, επικεφαλής των οικονομολόγων της Capital Economics, μέχρι στιγμής είναι περιορισμένες οι επιπτώσεις του lockdown της Σαγκάης στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Το παράδοξο

Οπως επισημαίνει ο ίδιος, ο λόγος είναι ότι ορισμένες βιομηχανίες εξακολουθούν να λειτουργούν με τους εργαζομένους να παραμένουν μέσα στο εργοστάσιο, ώστε να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.

Μιλώντας, πάντως, στο αραβικό δίκτυο Al Jazeera, ο Μπρους Πανγκ, επικεφαλής του τομέα μακροοικονομικών ερευνών στην China Renaissance Securities, τόνισε πως «το επιθετικό αυτό κύμα της πανδημίας που πλήττει την Κίνα μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις και αυξήσεις των τιμών, που θα καθηλώσουν την ανάκαμψη και θα επιταχύνουν περαιτέρω τον πληθωρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο».

Δεν λείπουν, πάντως, οι κακοί οιωνοί, καθώς στις 7 Απριλίου εμπειρογνώμονες της ισπανικής τράπεζας και επενδυτικής BBVA στο Χονγκ Κονγκ κατέγραψαν κατάρρευση της κίνησης φορτίων στο λιμάνι της Σαγκάης και διαρκή αύξηση των οχημάτων που παραμένουν σε ουρά έξω από αυτό.

Πηγή : Καθημερινή

Καμία δημοσίευση για προβολή