Εμπορικό κέντρο 20.000 τ.μ. για τουρίστες και νέος προβλήτας εμπορευμάτων από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Σήμερα (Παρασκευή) κατατίθεται  και πάλι στην αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το master plan του ΟΛΠ μετά από “χίλιες δυό” αμφιταλαντεύσεις. Το νέο σχέδιο ενώ φαίνεται να αποτελεί “προϊόν συμβιβασμού”, επί της ουσίας ικανοποιεί πλήρως την Cosco.

Στην τελευταία έκδοση του master plan προβλέπεται  εμπορικό κέντρο, το οποίο θα λειτουργεί μόνο για τους τουρίστες, στη ζώνη εισόδου του λιμένα κρουαζιεροπλοίων,  ,πριν τον έλεγχο διαβατηρίων. Το εμπορικό κέντρο θα έχει επιφάνεια 20.000 τετραγωνικών  μέτρων από τα περίπου 40.000 τ.μ.)που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο,

Έτσι αντιμετωπίζονται και οι σφοδρές αντιδράσεις από φορείς του Πειραιά στο ενδεχόμενο λειτουργίας του εμπορικού κέντρου. Το θέμα του master plan απασχόλησε και τη  συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη με τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, την Τετάρτη.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco στον OΛΠ, με βάση το αρχικό master plan, φτάνει τα 612 εκατ. ευρώ, αλλά ο κινεζικός όμιλος σχεδιάζει ήδη την κατασκευή τέταρτου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, με πρόσθετες επενδύσεις περί τα 200 εκατ. ευρώ. Με το νέο προβλήτα, ο κινεζικός όμιλος θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά σε επίπεδα άνω των 10 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), μέγεθος αντίστοιχο με τη δυναμικότητα των ισχυρότερων λιμένων της βόρειας Ευρώπης.

Ήδη ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς φέτος έχει ξεπεράσει τη Βαλένθια με τη διαφορά να διευρύνεται. Πέρυσι διακινήθηκαν μέσω του Πειραιά 4,9 εκατ. TEU, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις του OΛΠ φέτος θα διακινηθούν περί τα 5,6 εκατ. TEU.

 

Καμία δημοσίευση για προβολή