Eν αναμονή των προσφυγών του ΣτΕ οι επόμενες κινήσεις για το Άκτιο-Αμβρακία και την γραμμή 4 του Μετρό

Ο διαγωνισμός για το Άκτιο-Αμβρακία μήκους 48,5 χιλιομέτρων και συνολικού ύψους 150 εκ. ευρώ, ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι αλλά κουβαλάει στις πλάτες του όλες τις αμαρτίες και την οικονομική κατάρρευση των τεχνικών εταιρειών που πάτησαν πάνω στις μεγάλες εκπτώσεις για να αυξήσουν το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων.

Έτσι, ο σχεδιασμός του υπουργείου ανακόπηκε αιφνιδίως από την Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ τον περασμένο Μάρτιο όταν εκδόθηκε η αρνητική απόφαση για την κατακύρωση του έργου στην κοινοπραξία Άκτωρ-ΤΕΡΝΑ. Κατά του προσωρινού μειοδότη είχε στραφεί η Ιταλική εταιρεία η GD Infrastrutture, υποστηρίζοντας ότι οι δύο εταιρείες απέκρυψαν κατά την διαγωνιστική διαδικασία την συμμετοχή τους σε υπόθεση που συνδέεται με θέματα ανταγωνισμού.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, κατόπιν σχετικής γνωμοδότησης και του νομικού συμβουλίου του κράτους, αποφάσισε να περιμένει την εκδίκαση της κύριας προσφυγής για την υπόθεση που προσδιορίζεται για τον επόμενο μήνα, προκειμένου να αποφασίσει για τις επόμενες κινήσεις σε ότι αφορά την μεγάλη εργολαβία σκούπα.

Στο υπουργείο θεωρούν ότι η απόφαση για την κύρια προσφυγή μπορεί υπό όρους να είναι διαφορετική από εκείνη της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ και να τους βγάλει από την δύσκολη θέση που είναι η επόμενη μέρα του πολύπαθου έργου. Αν δεν είναι διαφορετική, τότε θα πρέπει το έργο να ανατεθεί στον δεύτερο μειοδότη που είναι η Ιταλική εταιρεία με την απαραίτητη αιτιολόγηση της προσφοράς της.

Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού είναι το τελευταίο σενάριο που απασχολεί τις αρμόδιες υπηρεσίες και αυτό λόγω των σοβαρών προβλημάτων οδικής ασφάλειας που αντιμετωπίζει το έργο αλλά και στον κίνδυνο να χαθούν οι ευρωπαϊκοί πόροι χρηματοδότησης.

Περισσότερα σε λέξεις

Εξελίξεις αναμένονται προσεχώς και στο διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες για την γραμμή 4 του μετρό που σέρνονται επί μήνες με βροχή προσφυγών στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και το ΣτΕ για παρόμοιους λόγους. Στο σχετικό διαγωνισμό είχε αναδειχτεί προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 20,38% η ΤΕΡΝΑ από το περασμένο καλοκαίρι.

Ωστόσο μετά από προσφυγή της ΕΡΕΤΒΟ (σ.σ ήταν δεύτερη στην αξιολόγηση του διαγωνισμού με έκπτωση 20,63%), στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, η οποία απορρίφθηκε και εν συνεχεία στο τμήμα αναστολών του ΣτΕ πάγωσε εκ νέου η κατακύρωση του έργου. Στις αρχές Ιανουαρίου και αφού απορρίφθηκαν οι προσφυγές της ΕΡΕΤΒΟ, το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε να κατακυρώσει το έργο στην ΤΕΡΝΑ με συμβατικό τίμημα 31 εκ. ευρώ.

Όμως η ΕΡΕΤΒΟ κατέθεσε νέα προδικαστική προσφυγή στην ΑΕΠΠ, με την οποία ζητούσε να αποκλειστεί από το διαγωνισμό η τεχνική εταιρεία. Η προσφυγή αυτή έγινε δεκτή και έτσι ακυρώθηκε η απόφαση ανάθεσης του έργου, χωρίς να υποβληθούν άλλα ένδικα μέσα από την Αττικό Μετρό και την ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο στις 3 Μαίου ο πρόεδρος της επιτροπής του διαγωνισμού ζήτησε από την εταιρεία (ΤΕΡΝΑ), ζυγίζοντας προφανώς και την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Αναστολής του ΣτΕ για το Άκτιο -Αμβρακία, να υποβάλλει συμπληρωματικά στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα αυτοκάθαρσης για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της. Πρόκειται για μια απόφαση που πιθανώς δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει η Αττικό Μετρό και στο μεγάλο διαγωνισμό για την γραμμή 4 του μετρό.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στην Ειδική Επιτροπή που έχει προβλέψει από τον περασμένο Μάιο, υπουργική απόφαση του υπουργείου Οικονομίας, η οποία αξιολογεί όλα τα στοιχεία που υποβάλλουν οι τεχνικές εταιρείες για τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει. Η σχετική γνωμοδότηση προς την αναθέτουσα αρχή με βάση όσα ορίζει η απόφαση πρέπει να εκδοθεί εντός 30 ημερών. Σε διαφορετική περίπτωση η γνωμοδότηση θεωρείται αρνητική.

Αντικείμενο της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ είναι η μελέτη και η εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών. Πρόκειται για πολύ σημαντικά έργα ώστε να τρέξει στην συνέχεια η πολύ μεγάλη εργολαβία της επέκτασης του μετρό από το Γαλάτσι στο Γουδί ύψους άνω του 1,5 δις. ευρώ.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ