Επίμένει ο Ερντογάν: Μετά το φιάσκο με τη Rolls Royce, θέλει εγχώριο κινητήρα για το τουρκικό μαχητικό 5ης γενιάς T-FX

Ένα από τα μεγάλα όνειρα του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, είναι η Τουρκία να μπει σε μιο πολύ μικρή ελίτ: αυτή των χωρών που έχουν αναπτύξει μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς.

Το «όνειρο» του T-FX

Όπως είναι ήδη γνωστό, τέτοια μαχητικά διαθέτουν σήμερα μόνο οι ΗΠΑ (F-22 και F-35), η Κίνα (J-20) και η Ρωσία (Su-57), ενώ χώρες με παράδοση στην αεροναυπηγική (Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία) δεν έχουν καν σκεφτεί να προχωρήσουν σε τέτοια προγράμματα.

Ο λόγος; Το τεράστιο κόστος (το πρόγραμμα F-35 σπάει κάθε ρεκόρ κόστους ανάπτυξης οπλικού συστήματος), αλλά και οι ειδικές τεχνολογικές ανάγκες που τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν και που ακόμα και για ισχυρές χώρες είναι δύσκολο να επιτευχθούν.

Παρά ταύτα, η Τουρκία δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει στην κατασκευή του δικού της stealth μαχητικού 5ης γενιάς, του T-FX, αν και κάθε μέρα που περνά γίνεται όλο και πιο σαφές το μέγεθος και οι δυσκολίες του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

Φιάσκο με τη Rolls Royce

Έτσι, πρόσφατα οι διαπραγματεύσεις της Άγκυρας με την Rolls Royce για την κατασκευή του κινητήρα του T-FX έπεσαν «στα βράχια» καθώς η βρετανική εταιρεία δεν ήθελε να συνοδεύσει τη συμφωνία ύψους 100 δισ. λιρών με μεταβίβαση τεχνολογίας στην Τουρκία.

Μετά το φιάσκο με τους Βρετανούς, η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει το έργο της κατασκευής του κινητήρα του T-FX στην τουρκική, ελεγχόμενη από το δημόσιο, εταιρεία TRMotor, όπως ανέφερε το Defence News την Τετάρτη.

Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι η κατασκευάστρια εταιρεία του T-FX, η ΤΑΙ, θα συνεργαστεί με την TRMotor για την μελέτη, σχεδιασμό και κατασκευή του κινητήρα για το αεροσκάφος.

Τεράστιο εγχείρημα

Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του εγχειρήματος της κατασκευής ενός κινητήρα για μαχητικό 5ης γενιάς αρκεί να αναφερθεί ότι το ρωσικό Su-57 ακόμα πετάει με κινητήρες προηγούμενης γενιάς, καθώς ο «δικός» του κινητήρας δεν είναι ακόμα έτοιμος.

Επίσης, και το κινεζικό J-20 ακόμα παλεύει να αποκτήσει νέο κινητήρα καθώς αρχικά εφοδιαζόταν με ρωσικούς κινητήρες και τώρα δοκιμάζεται ένας «ενδιάμεσος», καθώς ο εντελώς νέος κινητήρας για το μαχητικό ακόμα είναι σε φάση δοκιμών.

Παρά ταύτα η Άγκυρα αισιοδοξεί ότι το σχέδιό της ώστε το T-FX να ενταχθεί στην αεροπορία της μέσα στη δεκαετία του 2030 είναι υλοποιήσιμο. Σημειώνεται ότι λόγω της αγοράς των S-400 η Τουρκία έχει αποβληθεί από το πρόγραμμα των F-35.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή