Έρχονται τον Νοέμβριο οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις ΦΠΑ. Η νέα διαδικασία και οι δυνατότητες των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ

προσυμπληρωμένο ΦΠΑ

Ξεκινούν από τον Νοέμβριο οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις ΦΠΑ, μετά από απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, στην κατεύθυνση της εναρμόνισης της χώρας μας με τις πρακτικές μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών.

Πρόκειται για μία σημαντική διαφοροποίηση στη μέχρι σήμερα διαδικασία, με πολλαπλά οφέλη  :

  • Μείωση του κόστους για τις επιχειρήσεων
  • Αμεση γνώση της εφορίας για τον μηνιαίως εισπραττόμενο ΦΠΑ
  • Περιορισμό της φοροδιαφυγής
  • Περιορισμός των καθυστερήσεων στην αποπληρωμή τιμολογίων

Η νέα διαδικασία 

Σύμφωνα με στελέχη του ΥΠΟΚ, οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις θα αναρτηθούν στον προσωπικό λογαριασμό των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.

Τα ηλεκτρονικά βιβλία παρέχουν τη δυνατότητα στη φορολογική διοίκηση να γνωρίζει όλα τα έσοδα και τα έξοδα των επιχειρήσεων.

Οι επιχειρήσεις, ωστόσο, θα μπορούν να τροποποιούν την προσυμπληρωμένη δήλωση εφόσον δεν συμφωνούν με τα στοιχεία. Αυτό σημαίνει ότι η δήλωση ΦΠΑ δεν θα είναι κλειδωμένη, αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να τη διαχειριστούν τα λογιστήρια των επιχειρήσεων δεδομένου ότι έχουν την ευθύνη για την υποβολή.

Οπως προκύπτει από στοιχεία της ΑΑΔΕ, 1.062.187 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πλέον τα ηλεκτρονικά βιβλία, ο τζίρος από την αρχή της χρήσης των myData ξεπερνάει τα 688,6 δισ. ευρώ και έχουν εκδοθεί 1,1 δισ. παραστατικά. Σημειώνεται ότι το 2021 υποβλήθηκαν 832.000 ΜΥΦ, εξέλιξη που δείχνει την καθολικότητα στη χρήση των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες και για τη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ timologio. Μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί 201.188 επιχειρήσεις και επαγγελματίας εκδίδοντας ηλεκτρονικά τα τιμολόγιά τους, τα οποία ταυτόχρονα καταχωρίζονται στα myData.

Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν φορολογικούς μηχανισμούς διαβιβάζουν τα στοιχεία τους στην εφορία εντός της ημέρας.

Οι νέες δυνατότητες των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ 

Η εξέλιξη αυτή παρέχει τη δυνατότητα στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο (live) το πότε πραγματοποιήθηκε μία συναλλαγή. Κάποιες επιχειρήσεις ήδη αποστέλλουν ανα ώρα τα παραστατικά, ενώ οι περισσοτερες ανά 24 ώρες.

Συγκεκριμένα, στην παρούσα φάση οι επιχειρήσεις εστίασης, οι οποίες διαθέτουν 110.000 ταμειακές, στέλνουν στοιχεία αποδείξεων κάθε 3 ώρες, τα πρατήρια υγρών καυσίμων που διαθέτουν 13.500 ταμειακές κάθε 1 ώρα.

Μάλιστα, τα πρατήρια καυσίμων στα στοιχεία που αποστέλλουν αναγράφεται η ποσότητα και το είδος καυσίμου, στοιχεία που διευκολύνουν το υπουργείο Οικονομικών να γνωρίζει τις καταναλώσεις καυσίμων και να σχεδιάζει την πολιτική του, στη δύσκολη αυτή συγκυρία.

Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις στέλνουν τα στοιχεία ανά 24ωρο, με την έκδοση της ημερήσιας συγκεντρωτικής κίνησης (το γνωστό “Ζ”). Στόχος της ΑΑΔΕ, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων είναι η διαβίβαση να γίνεται ανά 10’ με 15’.

Από τον Ιανουάριο και η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών με τα POS

Σημειώνεται ότι από τον Ιανουάριο του 2023 ξεκινά και η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών με τα POS. Η διασύνδεση είναι αναγκαία για την διασφάλιση της έκδοσης των φορολογικών συναλλαγών μέσω της πληρωμής με κάρτα για την αποτελεσματική φορολογική παρακολούθηση αυτών και την περιστολή της φοροδιαφυγής.

Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις δυνατότητες φοροδιαφυγής και τις απώλειες στον ΦΠΑ.

Από τους ελέγχους που διενεργεί ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει διαπιστωθεί ότι πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές που έχουν με πελάτες τους με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής. Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή