Έρευνα: αύξηση ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων

Online shopping & business icon on retro computer keyboard

Αύξηση στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων έδειξε μελέτη που έκανε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης:

  • 1 στους 4 χρήστες διαδικτύου παραγγέλνει τρόφιμα από απόσταση.
  • Η ασφάλεια από τον κορoνοϊό, η ευκολία και ταχύτητα αγορών οι βασικοί παράγοντες για τη διατήρηση των ηλεκτρονικών αγορών στα προϊόντα supermarket.
  • Μόνο 1 στους 2 καταναλωτές παραμένει «πιστός» στην αλυσίδα σουπερμάρκετ που κάνει συνήθως τις αγορές του όταν αγοράζει online
  • Δωρεάν παράδοση προϊόντων όταν αγοράζει online, ποιότητα φρέσκων προϊόντων, ταχύτητα παράδοσης και τιμές οι βασικοί παράγοντες επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος σουπερμάρκετ

Η μελέτη έγινε με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή τέλος 2020) με είχε ως θέμα τις συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του covid-19. Τα στοιχεία που καταγράφηκαν δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σούπερ μάρκετ online έχει φτάσει πλέον στο 25% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019. Επίσης 4 στους 10 χρήστες διαδικτύου παραγγέλνουν online την κατηγορία food-delivery, η οποία έχει ξεπεράσει συνολικά ως αγορά τα 500 εκατ. ευρώ το 2020.

Ακόμα πιο σημαντικά ευρήματα όμως παρέχει η περαιτέρω ανάλυση, στο εστιασμένο δείγμα όσων αποτελούν αγοραστές προϊόντων από τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ:

  • Το 71% θεωρεί ότι παρέχουν ασφάλεια από τον κορονοϊό.
  • Το 63% την ευκολία των αγορών.
  • Το 41% ταχύτητα αγορών.

Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

Όσον αφορά την επιλογή του σημείου ηλεκτρονικής πώλησης, είναι αξιοσημείωτο ότι:

  • η πλειοψηφία σε ποσοστό 52% προτιμά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας σουπερμάρκετ από την οποία αγοράζει και εκτός διαδικτύου, από τα φυσικά της καταστήματα.
  • το 11% θα επέλεγε ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς φυσικό σημείο πώλησης.
  • στη δεύτερη θέση επιλογής σημείου αγοράς βρίσκεται με ποσοστό 21% η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας με πολλά καταστήματα τροφίμων όπως είναι το e-food και το box.

Οι 7 στους 10 θεωρούν δεδομένη την δωρεάν αποστολή προϊόντων αλλά και την ποιότητα των προϊόντων που αγοράζουν.

Σημαντικοί επίσης παράγοντες είναι η ταχύτητα παράδοσης με 69% (ένας τομέας όπου οι αλυσίδες σουπερμάρκετ παρουσιάζουν ουσιαστική βελτίωση τους τελευταίους μήνες με αυθημερόν παράδοση), οι τιμές των προϊόντων επίσης με 69% (οι πιο πολλές εταιρείες έχουν κοινή τιμολογιακή πολιτική για ψηφιακό και φυσικό δίκτυο) και η ευκολία χρήσης του site ή της εφαρμογής του τηλεφώνου με 69%.

Αντίθετα υπηρεσίες όπως είναι η παραλαβή από το κατάστημα και η παρακολούθηση παραγγελίας, δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον με χαμηλά ποσοστά 38% και 43% αντίστοιχα.

 

ΠΗΓΗ: ΙΕΛΚΑ, ΑΠΕ ΜΠΕ

 

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή