Ερευνα Politico : Οι διαδηλώσεις επιβαρύνουν την πανδημία. Πώς συνδέονται οι πορείες με την αύξηση των κρουσμάτων. Πόσα κρούσματα θα είχαν αποφευχθεί αν είχαν ακυρωθεί

Politico πανδημία

Σε σοκαριστικές διαπιστώσεις καταλήγει έρευνα που φιλοξενεί το Politico για την επίδραση των διαδηλώσεων στην πορεία της πανδημίας κατά τη διάρκεια του lockdown.

Πόσα κρούσματα θα είχαν αποφευχθεί αν είχαν ακυρωθεί οι πορείες 

Όπως γράφει το Politico, oι ερευνητές συμπεραίνουν πως περίπου 21.000 κρούσματα θα είχαν αποφευχθεί εάν είχαν ακυρωθεί οι πορείες.

Μάλιστα, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του ΕΟΔΥ για τις αυξημένες μολύνσεις στην Ελλάδα, προκύπτει πως οι διαδηλώσεις επηρεάζουν την καμπύλη των κρουσμάτων.

Αυξήθηκαν τα κρούσματα στη Γερμανία λόγω των διαδηλώσεων

Χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα, αναφέρεται πως διαδηλώσεις εναντίον της γερμανικής κυβέρνησης για τα περιοριστικά μέτρα με στόχο την ανάσχεση του κοροναϊού οδήγησαν σε αύξηση των κρουσμάτων κατά τα τέλη του έτους, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.

Τι έδειξε η έρευνα από το Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου

Από το καλοκαίρι που μας πέρασε, στη Γερμανία έλαβαν χώρα μεγάλες διαδηλώσεις ενάντια στα περιοριστικά μέτρα για τον Covid-19, με τους συμμετέχοντες σε αυτές να δείχνουν ανυπακοή στους κανόνες social distancing (τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων για την ανάσχεση της διάδοσης) ή τον κανόνα για τη χρήση της μάσκας.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από το ερευνητικό κέντρο μελετών Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW) και το Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου, εξέτασε δύο πορείες που διοργανώθηκαν από την κίνημα Querdenken το Νοέμβριο του 2020, στις οποίες συμμετείχαν περισσότερα από 10.000 άτομα στο Βερολίνο και περίπου 20.000 άτομα στη Λειψία.

Σύμφωνα με την έρευνα, εάν είχαν ακυρωθεί αυτές οι πορείες, περίπου 16.000 με 21.000 κρούσματα θα είχαν αποφευχθεί μέχρι τα Χριστούγεννα.

Ανάμεσα σε άλλους παράγοντες, οι ερευνητές εστίασαν σε περιοχές όπου λειτούργησε ένας σταθμός λεωφορείων, που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των διαδηλωτών στο σημείο που έλαβαν χώρα οι διαδηλώσεις της οργάνωσης Querdenken.

Οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία από τη συμπεριφορά μερικών χιλιάδων πολιτών

Σύμφωνα με τα ευρήματα, στις συγκεκριμένες περιοχές το ποσοστό των κρουσμάτων μέσα σε διάστημα επτά ημερών σημείωσε μεγάλη αύξηση σε συνέχεια των δύο διαδηλώσεων.

Η έρευνα έδειξε πως η συμπεριφορά μερικών χιλιάδων πολιτών είχε μεγάλες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.

Τί αναφέρει το δημοσίευμα του Politico

Ο Martin Langer, που συνυπέγραψε την έρευνα, σημείωσε πως «μια μειοψηφία πολιτών που δεν συμμορφώνεται με τους υφιστάμενους υγειονομικούς κανονισμούς, συμμετέχοντας σε πορείες, μπορεί να θέσει σε σημαντικό κίνδυνο τους υπόλοιπους».

Οι διαδηλώσεις και η ανοδική πορεία των κρουσμάτων στην Ελλάδα

Η ανοδική πορεία των κρουσμάτων του κοροναϊού που καταγράφεται στην Ελλάδα, βάσει των στοιχείων του ΕΟΔΥ, φαίνεται να συνδέεται και με τις πορείες-διαδηλώσεις που πραγματοποιούνται.

Μάλιστα, σε πολλές από αυτές τα μέτρα προστασίας δεν τηρούνται, αφού οι συγκεντρωμένοι σπανίως τηρούν τις αποστάσεις, ενώ δεν φορούν πάντα τις μάσκες προστασίας με τον τρόπο που έχουν υποδείξει οι ειδικοί.

Το ΜΙΤ για τη διασπορά του κοροναϊού στα ΜΜΜ

Ερευνα του ιατρικού τμήματος του ΜΙΤ αναφορικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τη διασπορά του κοροναϊού έδειξε πως ο κόσμος δεν συνηθίζει να περνά πολλή ώρα στο λεωφορείο ή στο μετρό -τουλάχιστον όχι σε σύγκριση με τον χρόνο που περνά στο γραφείο, στο γυμναστήριο ή ενώ απολαμβάνει ένα χαλαρό δείπνο σε ένα εστιατόριο, με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο εύκολη η διασπορά του ιού.

Συγκεκριμένα, στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται πως προηγμένοι μηχανισμοί που τίθενται σε εφαρμογή σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αυστρία και η Ιαπωνία για την ιχνηλάτηση επαφών δεν αποδεικνύουν διασύνδεση μεταξύ συρροής Covid-19 και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Αυτό το γεγονός ενδέχεται να οφείλεται στη δυσκολία ιχνηλάτησης επαφών που συμβαίνουν κατά τη χρήση ΜΜΜ, ενώ μπορεί και να σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες χρησιμοποιούν τις δημόσιες υπηρεσίες μετακίνησης.

Γιατί δεν διασπείρεται ιδιαίτερα στα ΜΜΕ ο ιός 

Αρχικά, ο κόσμος δεν συνηθίζει να περνά πολλή ώρα στο λεωφορείο ή στο μετρό -τουλάχιστον όχι σε σύγκριση με τον χρόνο που περνά στο γραφείο, στο γυμναστήριο ή ενώ απολαμβάνει ένα χαλαρό δείπνο σε ένα εστιατόριο.

Δεύτερον, οι άνθρωποι τείνουν να κάθονται ή να στέκονται ήσυχα κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους.

Δεν μιλούν, δεν τραγουδούν, δεν φωνάζουν ή συμμετέχουν σε άλλες δραστηριότητες που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αύξηση του αριθμού των αναπνευστικών σωματιδίων που απελευθερώνονται με κάθε αναπνοή.

Επιπρόσθετα, η χρήση ΜΜΜ, σύμφωνα με την αρχή MBTA, είναι πολύ χαμηλότερη πλέον σε σύγκριση με τον μέσο όρο πριν -λιγότερο από το 50% των επιπέδων προ πανδημίας. Αυτό δίνει στους ανθρώπους περισσότερο χώρο για να κινηθούν.

Καμία δημοσίευση για προβολή