Έσοδα 2,4 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις το 2020 – Οι εκτιμήσεις του ΤΑΥΠΕΔ και τα τρία μεγάλα projects που αποτελούν το μεγάλο στοίχημα. Τα 10 επενδυτικά σχήματα για το Ελ. Βενιζέλος και οι στόχοι για το Ελληνικό

Με υψηλές προσδοκίες ξεκινάει το 2020 στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων, καθώς η κυβέρνηση έχει βάλει τον πήχη “ψηλά”, έχοντας προϋπολογίσει  έσοδα της τάξεως του 2,4 δις ευρώ – ποσό ρεκόρ για τα μέχρι σήμερα δεδομένα.

Σε συνάντηση που είχαν χθες με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, Άρης Ξενόφος, και ο διευθύνων σύμβουλος, Ριχάρδος Λαμπίρης, υποστήριξαν πως το ακριβές ποσό που θα εισπραχθεί θα καθοριστεί από την έκβαση των προαναφερόμενων τεσσάρων ιδιωτικοποιήσεων.

  • Πάντως, οι  κ. Ξενόφος και Λαμπίρης εμφανίστηκαν βέβαιοι πως το 2020 θα είναι μια χρονιά-ρεκόρ και σίγουρα τα έσοδα θα είναι υψηλότερα από εκείνα των ετών 2018-2019, ήτοι πάνω από 2 δισ. ευρώ.

Τπ ΤΑΙΠΕΔ θα έχει ολοκληρώσει μετά τις γιορτές την αξιολόγηση των προτάσεων συμμετοχής των 10 επενδυτικών σχημάτων στον διαγωνισμό πώλησης του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να προκριθούν σχεδόν όλοι οι διεκδικητές.

Η  επίτευξη του στόχου θα συναρτηθεί σε μεγάλο βαθμό  από την πορεία των τριών μεγάλων πρότζεκτ :

  • των πωλήσεων του ΔΑΑ,
  • της ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας
  • των Ελληνικών Πετρελαίων.

Οπως τόνισαν στελέχη του ΤΑΥΠΕΔ,  για την πώληση του 30% του ΔΑΑ, εκτιμάται  ο έντονος ανταγωνισμός βοηθά στην επίτευξη υψηλού τιμήματος. Στις αρχές του 2020  αναμένεται να ανακοινωθούν τα σχήματα που περνούν στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, με πιθανότερο σενάριο να περάσουν και τα 10 σχήματα με βάση την πρώτη αξιολόγηση των φακέλων η οποία δείχνει ότι έχουν κατατεθεί έγκυρες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος.

Θα ακολουθήσει στις 14 Φεβρουαρίου η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη ΔΕΠΑ Υποδομές ενώ νωρίτερα τον Ιανουάριο θα γίνει η προκήρυξη για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας. Ως γνωστόν για την Εμπορία, υπάρχουν δηλώσεις από πλευράς ΕΛΠΕ ότι ο όμιλος που κατέχει το 35% προτίθεται να διεκδικήσει στο διαγωνισμό και το υπόλοιπο 35%.

Σε περίπτωση που δεν πλειοδοτήσουν ωστόσο, εξετάζεται να υπάρχει όρος που θα προβλέπει ότι ο πλειοδότης θα είναι υποχρεωμένος να αγοράσει τις μετοχές των ΕΛΠΕ με προσυμφωνημένο discount σε σχέση με την τιμή προσφοράς για τις μετοχές του ΤΑΙΠΕΔ.

  • Για τη ΔΕΠΑ έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ελληνικούς και ξένους ομίλους, κάποιοι εκ των οποίων δεν έχουν παρουσία στην ελληνική αγορά. Μεγάλο είναι επίσης το ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομές, τόσο από στρατηγικούς επενδυτές όσο και από funds.
  • Για τα ΕΛΠΕ, έχει ήδη εκφραστεί από πλευράς Paneuropean η πρόθεση να μην διαθέσει εκ νέου μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ τις μετοχές που κατέχει στον όμιλο και στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του Ταμείου μελετά τις προοπτικές και τις δυνατότητες, μεταξύ των οποίων ακόμη και η τμηματική πώληση μετοχών μέσω χρηματιστηρίου.

Ωστόσο δεν αποκλείεται ανάλογα με την πρόοδο της οικονομίας να μη χρειαστεί καν η πώληση των μετοχών του δημοσίου, με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη πώληση δεν έχει δομικό χαρακτήρα αλλά είναι καθαρά εισπρακτική, με στόχο την είσπραξη 500 εκατ. ευρώ.

  • Σε ό,τι αφορά στο Ελληνικό, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Lamda Development για την κατανομή της κυριότητας και των δικαιωμάτων χρήσης της έκτασης. Αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός του καζίνου, οι εκτιμήσεις θέλουν στο πρώτο δίμηνο του 2020 να ξεκινήσουν οι εργασίες στην έκταση του Ελληνικού.
  • Για την Εγνατία, το ΤΑΙΠΕΔ διαπιστώνει την θέληση της κυβέρνησης να προχωρήσει η επίλυση των εκκρεμών ζητημάτων και να προχωρήσει η παραχώρηση, για την οποία έχει εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον, εντός του 2020.
  • Σε ό,τι αφορά στα περιφερειακά λιμάνια, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τη βέλτιστη μέθοδο αξιοποίησης κάθε ενός από τους 10 οργανισμούς και απομένει συνάντηση με τον υπουργό ναυτιλίας και η κατάθεση του σχετικού νόμου. Η προσδοκία είναι ότι εντός του έτους το Φεβρουάριο με Μάρτιο θα υπάρξει η έναρξη της αξιοποίησης για τουλάχιστον τρία περιφερειακά λιμάνια.

Για την υπόγεια αποθήκη στη Νότια Καβάλα εκκρεμεί η έκδοση ρυθμιστικών αποφάσεων και ο διαγωνισμός για το έργο, που έχει ιδιαίτερη στρατηγική σημασία αναμένεται να βγει εντός του πρώτου εξαμήνου.

Τέλος σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση ακινήτων σε πρώτο πλάνο μπαίνει το οικόπεδο της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου, για το οποίο αναμένεται μέχρι τέλος Ιανουαρίου να έχει ξεκαθαρίσει εάν θα συνοδεύεται και με άδεια για καζίνο.

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή