Νεο διαχωρισμό στις μπίρες καθιερώνουν εστιατόρια και μπαρ : ελληνικές και ξένες

Στους τιμοκαταλόγους των εστιατορίων και των μπαρ, μέχρι σήμερα, οι μπίρες είχαν διάφορες κατηγοριοποιήσεις, ανάλογα με το είδος τους:

Premium και core, Lager, Pilsener, Weiss, Specialities κλπ, αλλά και “βαρέλι” ή “φιάλες”. Η ίδια η αγορά όμως προσαρμόζεται στην αυθόρμητη ζήτηση των πελατών. Στα χρόνια της κρίσης όλο και περισσότεροι έλληνες ζητούν “ελληνική μπίρα”. Και αυτό για δύο λόγους: Γιατί η σχέση ποιότητας/τιμής της ελληνικής μπίρας είναι εξαιρετική. Και γιατί όλοι συνειδητοποιούν πλέον την ανάγκη στήριξης της εθνικής παραγωγής, απέναντι στα προϊόντα των πολυεθνικών – κυρίως εκείνων που πλασσάρονται με “ελληνικό σήμα”, αλλά αποτελούν πολιορκητικό κριό ξένων συμφερόντων.

Πραγματικά ελληνικές μπίρες

Έτσι πολλοί εστιάτορες στις πόλεις και κυρίως -τώρα το καλοκαίρι – στους τόπους παραθερισμού, διαμορφώνουν τον τιμοκατάλογό τους κατηγοριοποιώντας τις μπίρες σε ελληνικές και ξένες (ή σκέτο “μπίρες”). Και με τη γνώση της αγοράς, ως ελληνικές αναφέρουν τις μπίρες που πράγματι παράγονται από έλληνες ζυθοποιούς, σε ελληνικά εργοστάσια, από ελληνικά χέρια. Tο παράδειγμα της ταβέρνας στο Δουκάτο Νάξου είναι χαρακτηριστικό: Ο επαγγελματίας διαχωρίζει στον τιμοκατάλογό του π.χ την ΑΛΦΑ, που τη θεωρεί (σωστά) ως πολυεθνικό προϊόν από τις ελληνικές που προσφέρει, όπως π.χ η ΕΖΑ, η ΕΖΑ Pilsner, η Blue Island, η voreia κλπ

Σημειώνεται ότι παλαιά γνωστά ελληνικά “σήματα”, όπως Alfa, Mythos, Fix, έχουν περάσει πλέον στον έλεγχο πολυεθνικών συμφερόντων, οι οποίες προωθούν με καταιγισμό διαφημίσεων τα προϊόντα τους αυτά, ποντάροντας στο συναισθηματισμό των ελλήνων. Kαι αυτό μπορεί να μην είναι ευρυτερα γνωστό, ωστόσο οι επαγγελματίες το γνωρίζουν και όλο περισσότεροι καταναλωτές το μαθαίνουν.

Στροφή της κατανάλωσης

Η στροφή της κατανάλωσης μπίρας σε εθνικά και τοπικά σήματα είναι μια διεθνής τάση. Στη χώρα μας υπάρχουν δύο ανερχόμενες ελληνικές ζυθοποιίες και 60 μικροζυθοποιίες και από το ρεπορτάζ προκύπτει πως τα μεγάλα σήματα καταρρέουν και πως, μέσα στην κρίση, άνοιξε μία καινούργια αγορά και δημιουργήθηκαν ευκαιρίες.

Οι ελληνικές μπίρες κερδίζουν έδαφος

Οι ελληνικές μπύρες – ελληνικών συμφερόντων από ελληνικά χέρια – κερδίζουν πόντους σε μια δύσκολη αγορά, όπου τη δεσπόζουσα και συχνά καταχρηστική θέση κρατούν οι εν Ελλάδι θυγατρικές των πολυεθνικών Heineken και Carlsberg, δηλαδή η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία που  ελέγχουν σωρευτικά το 69,5% της αγοράς μπίρας.

Νέος ισχυρός παίκτης με ελληνικά χρώματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Nielsen προκύπτει πως το πρώτο πεντάμηνο του έτους, μεγάλος κερδισμένος της κατηγορίας, αναδεικνύεται η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ). Η αμιγώς ελληνική εταιρία ενίσχυσε τις πωλήσεις της 31,9% σε όγκο και 41,3% σε αξία με αποτέλεσμα το μερίδιό της να ξεπεράσει το 5% σε όγκο και να φθάσει το 4,7% σε αξία. Ήδη τον τελευταίο μήνα κατέκτησε μερίδιο 9% στα σούπερ-μάρκετΑκολουθεί η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με μερίδιο πλέον 3,6%.

 Στις τοπικές αγορές αναδεικνύονται επίσης ισχυρά τοπικά σήματα από μικροζυθοποιίες, όπως “Μικροζυθοποιία Σερρών”, “Ζυθοποιία Σαντορίνης”, “Κρητική Ζυθοποιία”, “Μικροζυθοποιία Κυκλάδων”, “Κερκυραϊκή Μικροζυθοποία”, “Πατραϊκή Ζυθοποιία”, “Λακωνική Ζυθοποιία” κλπ.

 

 

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή