F-16: Το «colpo grosso» που η Lockheed Martin ετοιμάζει για να συνεχίσει να πουλά τα ιστορικά μαχητικά

Συστήματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να ελέγχουν τις πτήσεις των F-16. Μπορούν και να αυτονομηθούν;

Το 2021 τα περίφημα μαχητικά F-16 κλείνουν 43 χρόνια υπηρεσίας σε 25 Πολεμικές Αεροπορίες του πλανήτη, μεταξύ αυτών και η ελληνική. Ο χρόνος μοιάζει πολύ μεγάλος, ωστόσο η κατασκευάστρια εταιρεία, Lockheed Martin, όχι μόνο δεν σκοπεύει να τα αποσύρει, αλλά σχεδιάζει μια νέα στρατηγική που θα τα κάνει ακόμα πιο ευπώλητα σε χώρες που ενδιαφέρονται για ένα σύγχρονο, δοκιμασμένο και σχετικά φθηνό μαχητικό.

Η στρατηγική του ενός βασικού μοντέλου

Όπως ανακοίνωσε, λοιπόν, η εταιρεία, πλέον θα κατασκευάζει μόνο ένα βασικό μοντέλο των F-16, το μοντέλο Block 70/72, γνωστό και ως «Viper» (στο οποίο ήδη αναβαθμίζονται τα ελληνικά μαχητικά), με στόχο να απλοποιηθεί η διαδικασία κατασκευής και πώλησης, ιδίως για εξαγωγές, αλλά και να κάνει το αεροσκάφος πιο προσιτό, ιδίως για αγορές που θέλουν να αναβαθμίσουν τις Πολεμικές Αεροπορίες τους, αλλά δεν βρίσκονται ακόμα σε φάση αγοράς του F-35.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το F-16V έχει μειωμένο στίγμα στα ραντάρ, 50% μεγαλύτερη δομική ζωή από τα άλλα μοντέλα και διάφορες αναβαθμίσεις που το κάνουν ένα άκρως σύγχρονο και ισχυρό μαχητικό. Αν τώρα κάποιος αγοραστής επιθυμεί τα F-16 να έχουν επιπλέον ιδιότητες, τότε η εταιρεία δεν αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο, όπως, άλλωστε, ήδη γίνεται με το F-21 μια εξειδικευμένη έκδοση του F-16 αποκλειστικά για την Ινδία, που κατασκευάζεται τοπικά.

Ο κίνδυνος CAATSA

Το δεύτερο στοιχείο της στρατηγικής της εταιρείας ώστε να συνεχίσει να πουλά το ιστορικό μαχητική εντοπίζεται σε ένα αρκτικόλεξο, το CAATSA. Πρόκειται για τον νόμο των ΗΠΑ, ο οποίος προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε χώρες που αγοράζουν ή διαθέτουν οπλικά συστήματα από αντίπαλες των ΗΠΑ χώρες, βάσει του οποίου, άλλωστε, επιβλήθηκαν και οι κυρώσεις στην Τουρκία για την αγορά του ρωσικού αντιαεροπορικού συστήματος S-400.

Χώρες όπως η Ινδία ή οι πρώην ανατολικές της Ευρώπης ακόμα διαθέτουν σοβιετικά/ρωσικά αεροσκάφη και, προκειμένου να αναβαθμίσουν την αεροπορία τους, αλλά και να αποφύγουν μπελάδες με τον CAATSA, αλλά δεν θέλουν ή δεν μπορούν να αγοράσουν F-35, η εταιρεία τους προτείνει ως μια αξιόπιστη και φθηνή επιλογή τα F-16V, ώστε να μπορέσουν να αποσύρουν τα παλιά τους MiG και Sukhoi.

Το F-16 θεωρείται ως το πιο ευπώλητο μαχητικό των τελευταίων δεκαετιών, καθώς εκτιμάται ότι συνολικά έχουν κατασκευαστεί πάνω από 3.000 αεροσκάφη. Το ενδιαφέρον είναι ότι παρά την ηλικία του, παραμένει μια ισχυρή επιλογή και φαίνεται ότι θα μακροημερεύσει για πολύ ακόμα.

Καμία δημοσίευση για προβολή