Αμερικανικό F-22 vs. Κινεζικού J-20: Δύο παρόμοια stealth μαχητικά, δύο διαφορετικές φιλοσοφίες, και ένα χάσμα που κλείνει (Photos)

Οι ΗΠΑ και η Κίνα διαθέτουν σήμερα μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς

Αν κάποιος αναρωτηθεί ποιες χώρες διαθέτουν αυτή τη στιγμή μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς, πλήρως ενταγμένα στις ένοπλες δυνάμεις τους, η απάντηση είναι μία: μόνο οι ΗΠΑ και η Κίνα, καθώς τα πρώτα ρωσικά Su-57 σειριακής παραγωγής αναμένεται να παραδοθούν τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

Συγκεκριμένα, οι ΗΠΑ διαθέτουν τα περίφημα F-22 και F-35, ενώ η Κίνα έχει εντάξει από το 2017 στην πολεμική αεροπορία της το Chengdu J-20, έχοντας παράξει ως σήμερα περίπου 50 ή 60 αεροσκάφη, σε ένα πρόγραμμα το οποίο βρίσκεται σε συνεχιζόμενη εξέλιξη.

Τόσο παρόμοια, τόσο διαφορετικά

Το J-20 μοιάζει πολύ με το F-22 (οι κακές γλώσσες λένε ότι στηρίχθηκε σε κλεμμένα σχέδια, αν και η Κίνα το έχει αρνηθεί κατηγορηματικά), ωστόσο η φιλοσοφία πίσω από το κινεζικό stealth μαχητικό μοιάζει να διαφέρει σημαντικά από αυτή του αμερικανικού αεροσκάφους, σε κρίσιμα σημεία και χαρακτηριστικά.

Δείτε ακόμη: Βαραίνει το κλίμα για τον Ερντογάν – Για πρώτη φορά σε πραγματικό κλοιό πιέσεων από ΗΠΑ και Ευρώπη. Το κρίσιμο διάστημα μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής και η παρέμβαση Μέρκελ

Για παράδειγμα, το J-20 δεν διαθέτει καν περιστροφικό κανόνι, όπως το F-22, για αερομαχίες εκ του σύνεγγυς. Αντιθέτως, στηρίζεται σε πυραύλους αέρος-αέρος για να εξουδετερώνει αντίπαλα μαχητικά από μεγάλη απόσταση, χωρίς να χρειάζεται να εμπλακεί σε μια «dogfight», όπως είναι ο κοινός όρος.

Στην κορυφή το F-22

Φυσικά, το F-22, ένα αεροσκάφος που πετάει από το 2005, έχει ορισμένα τεράστια πλεονεκτήματα έναντι του κινεζικού ανταγωνιστή του: διαθέτει καλύτερους κινητήρες, μπορεί να μεταφέρει περισσότερα όπλα στις ειδικές θυρίδες του και μπορεί να επιτύχει καλύτερες ταχύτητες μάχης.

Από την πλευρά του, το J-20 υποχρεώθηκε εξ αρχής να «φορέσει» ρωσικούς κινητήρες, καθώς οι κινεζικοί ήταν εξαιρετικά αδύναμοι, ωστόσο, το κενό αυτό αναμένεται να καλυφθεί, καθώς αναπτύσσεται νέος κινητήρας, ο WS-15, και κάπου εδώ ίσως βρίσκεται και το μυστικό για το κινεζικό stealth μαχητικό.

Κλείνοντας το χάσμα

To J-20 αποτελεί ένα πρόγραμμα που συνεχίζεται κανονικά, ενώ η παραγωγή των F-22 έχει σταματήσει από το 2009, μετά την κατασκευή συνολικά 195 αεροσκαφών, και πλέον εξαρτάται μόνο από αναβαθμίσεις στο software και τα όπλα που χρησιμοποιεί, ενώ οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσουν το μαχητικό τους.

Σύμφωνα με ανάλυση του Business Insider, σήμερα το F-22 παραμένει το κορυφαίο μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενίας, ωστόσο το J-20 σταδιακά κλείνει το χάσμα που το χωρίζει από το αμερικανικό αεροσκάφος, αν και παραμένει ερωτηματικό αν ποτέ θα καταφέρει να το φθάσει σε τεχνολογία αιχμής.

Άλλη φιλοσοφία

Ενδεχομένως, όμως, και να μην έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η φιλοσοφία των δύο μαχητικών μοιάζει εντελώς διαφορετική: το F-22 έρχεται από την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου και είναι σχεδιασμένο για επιχειρήσεις που ταίριαζαν σε εκείνη την περίοδο.

Αντιθέτως, το J-20 έρχεται ως «φονιάς» των αντιπάλων μαχητικών, δηλαδή, ως ένα αεροσκάφος που χάρη στις stealth ιδιότητές του και τους σύγχρονους πυραύλους αέρος-αέρος που διαθέτει, θα μπορεί να εξουδετερώνει από μεγάλη απόσταση τους αντιπάλους του.

Δείτε επίσης

Ποιά είναι τα νέα μέτρα στήριξης, ποιούς αφορούν και ποιές οι εκτιμήσεις της αγοράς

«Βόμβα» από τον Π.Ο.Υ.: Ζητά να μη χρησιμοποιείται η ρεμδεσιβίρη σε ασθενείς με Covid-19

Καμία δημοσίευση για προβολή