Φόροι και λογαριασμοί “εξανεμίζουν” το εισόδημα των Ελλήνων

    Φόροι και λογαριασμοί εξανεμίζουν το εισόδημα των Ελλήνων σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πώλησης Ελλάδος.

    Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 44% του μηνιαίου εισοδήματος των νοικοκυριών πηγαίνει σε λογαριασμούς και φόρους.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας το 25% πάει σε λογαριασμούς, το 19% σε πληρωμή φόρων και ένα 25% σε αγορές προϊόντων.

    Όσον αφορά την κατανομή των λιανικών αγορών η κύρια κατηγορία είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%. Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%.

    Η σημασία των κατηγοριών, αλλά και γενικότερα η σημασία των αγορών στην καθημερινότητα του κοινού καταγράφεται στον μέσο αριθμό επισκέψεων για την πραγματοποίηση λιανικών αγορών ανά έτος. Συγκεκριμένα 118 ημέρες ανά έτος πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο αγορές τροφίμων και ποτών (περίπου 3 ημέρες την εβδομάδα) και ακολουθούν 66 μέρες η εστίαση περίπου 1 ημέρα την εβδομάδα και τα φάρμακα με 15 ημέρες ανά έτος.

    Συνολικά 3 στα 4 νοικοκυριά ξοδεύουν άνω του 80% του μηνιαίου εισοδήματός τους ενώ ένα 10% των νοικοκυριών εμφανίζεται να πληρώνει περισσότερα από όσα μπαίνουν στο οικογενειακό ταμείο κάθε μήνα.

    Σημαντικό ρόλο στην επισκεψιμότητα καταγράφεται να έχει η τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις με το το 63% του κοινού να δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ μόλις 7% να απαντά ότι δεν ακολουθεί τη συγκεκριμένη πρακτική.

    Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές κάτι που δείχνει και το πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιρειών του λιανεμπορίου μέσα στο χρόνο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.

    Το 59% του κοινού ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Την ίδια στιγμή υπάρχει και 21% του κοινού που δηλώνει ότι επισκέπτεται φυσικά καταστήματα πριν τελικά αγοράσει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος.

    Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

    Καμία δημοσίευση για προβολή