Για νέα “υψηλά” στα 70 δισ. βάζουν πλώρη οι εξαγωγείς. Προς νέο ιστορικό ρεκόρ εξωστρέφειας

Για νέα

 

Μετά το νέο ρεκόρ του 2022, οι ελληνικές εξαγωγές έχουν βάλει πλώρη για νέα υψηλά τα οποία μπορούν να υπερβούν, με στοχευμένες κινήσεις, τα 70 δισ. ευρώ. Αυτό προκύπτει από τις εκτιμήσεις του ετήσιο Φόρουμ με θέμα «Επανασχεδιασμός του Χάρτη των Ελληνικών Εξαγωγών, οι Χώρες-Στόχοι των Ελλήνων Εξαγωγέων».

Η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη σημείωσε στον χαιρετισμό της: «Όλα δείχνουν πως οδεύουμε με μαθηματική ακρίβεια προς ένα ακόμη ιστορικό ρεκόρ εξωστρέφειας» αν και πρόσθεσε ότι «πολλά θα εξαρτηθούν από τις γεωπολιτικές εξελίξεις».

Η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων υπογράμμισε ότι η εξωστρέφεια έχει αναχθεί σε εθνική προτεραιότητα και εκτίμησε ότι οι εξαγωγές μας φέτος μπορούν να φτάσουν στα 70 δισ. ευρώ. Υπενθύμισε ότι πέρυσι, οι εξαγωγές μας, για άλλη μια χρονιά σημείωσαν νέο ιστορικό ρεκόρ. Ανήλθαν σε 54,68 δισ. ευρώ από 40 δισ. ευρώ το 2021 με αύξηση 36,7% σε σχέση με το 2021, κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες και παρά το δυσμενές διεθνές περιβάλλον.

Η κυρία Σακελλαρίδη έδωσε έμφαση στην ανάγκη αξιοποίησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης για την μείωση του εμπορικού ελλείμματος, για την αναβάθμιση των παραγωγικών υποδομών, για την επέκταση σε νέες αγορές και για την διερεύνηση των ευκαιριών στις υφιστάμενες αγορές που δραστηριοποιούνται οι εξαγωγείς.

Η αντιπρόεδρος του ΠΣΕ και πρόεδρος της Soya Mils International Μαρίνα Οφλούδη – Γιαβρόγλου στον χαιρετισμό της τόνισε πως, για να αυξηθούν οι εξαγωγές, υπάρχει μόνο ένας τρόπος, να αυξηθούν οι παραγωγικές επενδύσεις.

Από την πλευρά της η αντιπρόεδρος του ΠΣΕ και διευθύνουσα σύμβουλος της Μέλι Αττική, Αλεξάνδρα Πίττα – Χαζάπη, επεσήμανε τη σημασία της προετοιμασίας των εξαγωγέων για τις νομοθετικές και άλλες απαιτήσεις των χωρών -στόχων.

Γεωργιάδης: Η Εθνική Βιομηχανική Στρατηγική

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι το 2009-2010 ο συνολικός όγκος εξαγωγών ως προς το ΑΕΠ ήταν κάτω από 10% ενώ σήμερα βρίσκεται πάνω από 23%, γεγονός, που καταδεικνύει τον δυναμισμό της ελληνικής οικονομίας.

Επίσης, σημείωσε ότι δεν μπορεί να υπάρξουν εξαγωγές χωρίς αύξηση των εισαγωγών, λόγω των πρώτων υλών αλλά, όπως πρόσθεσε, το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών θα μειώνεται με μεγάλη ταχύτητα στο μέλλον με την αυξητική συμβολή των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα και κατ’ επέκταση, στη μείωση του κόστους ενέργειας που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις μας να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.

Οι εξαγωγές έχουν μεγάλο περιθώριο να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω του ενεργειακού κόστους το οποίο διευρύνθηκε μέσα στην κρίση, αλλά όσο ανεβαίνει στο μείγμα η πράσινη φτηνότερη ενέργεια, στην επόμενη πενταετία το μειονέκτημα, θα μετατραπεί σε πλεονέκτημα. Σε σχέση με σήμερα θα έχουμε τριπλάσια παραγωγή ΑΠΕ, άρα η βιομηχανία θα λαμβάνει φτηνότερο ρεύμα την επόμενη πενταετία, όπως σημείωσε ο Υπουργός.

Ακόμη, σημείωσε ότι, για πρώτη φορά, υπάρχει οδικός χάρτης για να οδηγηθεί η ελληνική βιομηχανία σε νέα εποχή αντιμετωπίζοντας την κλιματική αλλαγή, το ενεργειακό κόστος, τα προβλήματα στο εργατικό δυναμικό, με την Εθνική Βιομηχανική Στρατηγική ενώ επιπλέον αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες για ταχύτερη ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας στην παραγωγή και επανέλαβε ότι σύντομα ξεκινάει ένα νέο πρόγραμμα 700 εκατομμυρίων ευρώ για πράσινη ενέργεια στις ΜμΕ. Η κυβέρνηση δούλεψε πολύ για να φτιαχτεί ένας νέος εξαγωγικός προορισμός στον αραβικό κόσμο.

Φραγκογιάννης: Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας για το 2023

Στο «διττό στοίχημα» που «η χώρα μας κέρδισε, το 2022» καταγράφοντας «θετική πορεία προς την πρόοδο και την ανάπτυξη» αλλά και στην συνέχεια της εξωστρεφούς τροχιάς ανάπτυξης το 2023, αναφέρθηκε στο μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του στην έναρξη του Φόρουμ ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης.

Παραθέτοντας τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο κ. Φραγκογιάννης εξήγησε ότι «δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι σήμερα βρισκόμαστε πάνω από την Ιταλία και τη Γαλλία σε εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών ως ποσοστό του ΑΕΠ. Ούτε και είναι υπερβολή να πούμε ότι, με εξαγωγές που φτάνουν τα 74 δισ. ευρώ και άμεσες ξένες επενδύσεις ύψους 5 δισ. ευρώ, η ανάπτυξη και η ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην εξωστρέφεια και τις επενδύσεις, τους στρατηγικούς δηλαδή στόχους της Οικονομικής Διπλωματίας» και πρόσθεσε ότι «πρόκειται, προφανώς, για μια συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια» ενώ ανακοίνωσε ότι «το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας για το 2023».

Λοΐζου: Αισιόδοξες προοπτικές των Ελληνικών εξαγωγών

Η γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και πρόεδρος της Enterprise Greece, Βίκυ Λοΐζου, ανέφερε ότι 270 δράσεις, από τις συνολικά περισσότερες από 600 δράσεων που περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Εξωστρέφειας για το 2023, αφορούν απευθείας τους εξαγωγείς.

Αναφέρθηκε στις αισιόδοξες προοπτικές των Ελληνικών εξαγωγών με καλύτερο συντονισμό των δράσεων των συναρμόδιων φορέων και με την αγορά. Ανακοίνωσε ότι θα γίνει πιο διαδραστική η ιστοσελίδα του Υπουργείου Εξωτερικών για τον εξαγωγέα και ότι θα αυξηθούν οι ενημερωτικές και διαφημιστικές εκστρατείες και οι εκδηλώσεις για την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας.

Εφραίμογλου: Η «εργαλειοθήκη» του ΕΒΕΑ

Η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Εφραίμογλου, σημείωσε ότι ο εξωστρεφής μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας είναι ζωτικής σημασίας συνθήκη, αν θέλουμε στα επόμενα χρόνια να έχουμε ισχυρή, αλλά ταυτόχρονα βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΒΕΑ, όπως είπε, χτίζει μια «εργαλειοθήκη» η οποία καλύπτει κάθε βήμα της εξαγωγικής προσπάθειας, από την επιχειρηματική πληροφόρηση και την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης, μέχρι τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ συνεργάζεται με τους φορείς της Πολιτείας, όπως είναι ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων και η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.

Κορκίδης: Η ψηφιοποίηση ο «ακρογωνιαίος λίθος» του εξαγωγικού πυλώνα

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι στην καλλιέργεια της εξαγωγικής κουλτούρας θα πρέπει να ενυπάρχει και το ψηφιακό στοιχείο. «Οι ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, θα πρέπει να καταστήσουν ορατή την παρουσία τους στο διαδίκτυο και τις ψηφιακές πλατφόρμες. Να παρουσιάσουν τις δεξιότητές τους, αλλά και τα προϊόντα τους, μη φοβούμενες να «εκτεθούν» σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Κατά συνέπεια, η ψηφιοποίηση είναι ο «ακρογωνιαίος λίθος» του εξαγωγικού πυλώνα στον οποίο θα πρέπει να στηριχθεί η ελληνική επιχείρηση».

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή