Γιατί η Ε.Ε. επιτρέπει τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά τάνκερ. Και η Ελλάδα στις χώρες που πίεσαν για αυτή την απόφαση

ευρωπαϊκά τάνκερ

Στην απόσυρση της διάταξης, που περιλαμβάνεται στο υπό συζήτηση τρίτο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας και το οποίο προβλέπει την απαγόρευση των τάνκερ από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μεταφέρουν προς τρίτες χώρες ρωσικό πετρέλαιο αναμένεται να προχωρήσει η Κομισιόν.

Παραμένουν οι πιέσεις των κρατών-μελών

Και αυτό, γιατί παραμένουν οι πιέσεις κρατών- μελών, ενώ προβάλλεται το επιχείρημα και της έλλειψης συμφωνίας μεταξύ των G7, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων παραμένουν οι κυρώσεις σε βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες που σχετίζονται με την ασφάλεια της ναυτιλίας δυσκολεύοντας με αυτόν τον τρόπο τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου μέσω ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Η εξάρτηση της Ελλάδας από τη ναυτιλία 

Το Bloomberg αναφέρεται και στην Ελλάδα σημειώνοντας ότι η χώρα μας, με ισχυρή ναυτιλία, ήταν μεταξύ των κρατών μελών που πίεσαν να αφαιρεθεί η διάταξη για τις εξαγωγές σε τρίτες χώρες από το έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Η έλλειψη ενιαίας θέσης μεταξύ των εθνών της Ομάδας των G7 ήταν επίσης ένα ισχυρό στοιχείο για την απόρριψη της πρότασης.

Το μέτρο θα είχε μειώσει περαιτέρω τις εξαγωγές της Μόσχας ειδικά δεδομένου ότι οι Έλληνες κατέχουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των πετρελαιοφόρων παγκοσμίως ως προς τη χωρητικότητα.

Οι προτάσεις θα κάνουν τη ζωή πολύ πιο δύσκολη για τη Μόσχα, με την προϋπόθεση ότι θα υιοθετηθούν.

Η απαγόρευση παροχής ασφάλισης

Η απαγόρευση παροχής ασφάλισης θα κάλυπτε τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων που επιδιώκει να μεταφέρει ρωσικά βαρέλια.

Χωρίς μια τέτοια κάλυψη, η Ρωσία και οι πελάτες της θα έπρεπε να βρουν εναλλακτικές λύσεις για κινδύνους, πχ ατυχημάτων στη θάλασσα, που μπορεί γρήγορα να οδηγήσουν σε αξιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ως εκ τούτου, «μια απαγόρευση ασφάλισης θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατη την απόκτηση τέτοιας κάλυψης δεδομένου του αριθμού των αντασφαλιστών που είναι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με έναν υψηλόβαθμο ασφαλιστή που εμπλέκεται άμεσα στο ναυτικό εμπόριο», σημειώνει το πρακτορείο.

Καμία δημοσίευση για προβολή