Γιατί η Star Bulk μπορεί να κερδίζει έως 1,2 δισ. δολ. με το σύστημα καθαρισμού καυσίμων

Η Star Bulk του κ. Πέτρου Παππά κατά το 2020, χάρη στην ευρεία υιοθέτηση της χρήσης πλυντηρίδων (scrubbers) στον υφιστάμενο στόλο της, είναι πολύ πιθανόν να εξασφαλίσει ποές εσόδων που θα μπορούσαν να ανέλθουν έως και σε 1,2 δισ. δολάρια ετησίως, τρεις φορές πάνω από το αναμενόμενο.

Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Deutsche Bank, η Star Bulk Carriers, αλλά και όσοι πλοιοκτήτες έχουν εγκαταστήσει τέτοια συστήματα στα πλοία τους, αναμένεται να επωφεληθούν σημαντικά, χάρις στο γεγονός ότι θα διατηρήσουν χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, τη στιγμή που τα πιθανά τους έσοδα θα είναι πολλαπλάσια.

Ειδικότερα, όσα πλοία φέρουν τέτοια συστήματα, τα οποία επί της ουσίας «καθαρίζουν» τους ρύπους που εκπέμπουν τα πλοία, επιτρέπεται να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα συμβατικά ναυτιλιακά καυσίμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, αντί για τα νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον και χαμηλότερης περιεκτικότητας σε θείο, τα οποία έχουν καταστεί υποχρεωτικά σε όλα τα πλοία από τις αρχές του 2020. Με δεδομένο ότι τα νέα αυτά καύσιμα, επί του παρόντος κοστίζουν σχεδόν διπλάσια χρήματα σε σχέση με τα συμβατικά, το κέρδος είναι σημαντικό.

Αυξάνεται όμως με γεωμετρική πρόοδο, αν στην εξίσωση προστεθεί και ο τρόπος χρήσης του πλοίου. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Deutsche Bank, αν το πλοίο ναυλώνεται στη spot αγορά, δηλαδή για συγκεκριμένο ταξίδι τη φορά, ο πλοιοκτήτης είναι υπεύθυνος για τα λειτουργικά του έξοδα, μεταξύ των οποίων φυσικά και τα καύσιμα, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επιτρέψει στις ναυτιλιακές εταιρείες να χρεώσουν περισσότερα χρήματα, επωφελούμενες από το γενικότερη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί φέτος με τις υψηλές τιμές των καυσίμων (ακόμα κι αν ένα πλοίο χρησιμοποιεί τα φθηνότερα καύσιμα).

Άλλωστε, το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, όπου έχουν εγκατασταθεί συστήματα πλυντηρίδων εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά σήμερα το 5% του συνόλου και πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει το 10% έως το τέλος του 2020, όταν δηλαδή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα μετασκευών που «τρέχει» αυτήν την περίοδο.

Σήμερα, η Star Bulk διαθέτει 108 πλοία και έχει εκπονήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εγκατάστασης πλυντηρίδων, καθώς εκτός από τα πλοία όπου έχει ήδη τοποθετήσει τέτοια συστήματα, έχει παραγγείλει επιπλέον 22 scrubbers. Η Deutsche Bank υπολογίζει ότι η εταιρεία του κ. Παππά θα χρησιμοποιήσει πλυντηρίδες για τουλάχιστον 80 από τα πλοία της, χωρίς να αποκλείει το σενάριο η χρήση τους να επεκταθεί στο σύνολο του στόλου.

Με βάση αυτήν την παραδοχή, αλλά και εκτιμώντας ότι η διαφορά κόστους ανάμεσα στους διάφορους τύπους καυσίμων θα παραμείνει ως έχει, υπολογίζεται ότι από τα αρχικά 400 εκατ. δολάρια εσόδων που θα έχει η Star Bulk φέτος, είναι πιθανή η εκτίναξή τους σε 750 εκατ. δολάρια, μόνο και μόνο λόγω της χρήσης πλυντηρίδων.

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή