H Attica μπλοκάρει τις αυξήσεις στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων!

Η αύξηση της τιμής των καυσίμων οδηγεί στην αύξηση έως και 10% της τιμής των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας για το 2019.

Το μπλόκο της Attica

Αλλά …στην εξίσωση μπαίνει η Attica Group και η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Πιο συγκεκριμένα, η Attica δεν μπορεί να κάνει αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, της Χίου και της Μυτιλήνης, αφού προκείμενου να εγκριθεί η εξαγορά της Hellenic Seaways, δέχθηκε, μεταξύ άλλων και τον συγκεκριμένο όρο της Επιτροπής.

«Ποια εταιρεία, ανταγωνίστρια της Attica Group, θα κάνει αυξήσεις, όταν ο Όμιλος θα διατηρήσει υποχρεωτικά ίδιες τιμές; Θα καταστραφεί από τον ανταγωνισμό» ήταν τα λόγια στελέχους της ακτοπλοίας.

Μόνη λύση η μείωση του ΦΠΑ

Η μόνη λύση είναι η μείωση του ΦΠΑ, όπως επεσήμανε πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σκέλλης:

«Η νέα πετρελαϊκή κρίση τις συνέπειες της οποίας ήδη υφιστάμεθα, η βεβαία αύξηση των τιμών των καυσίμων το 2020 και η ανάγκη ανανέωσης του Ακτοπλοϊκού μας στόλου δημιουργούν νέες συνθήκες, δυσκολίες και προβλήματα για τη διατήρηση και την περαιτέρω ανάπτυξη των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών. Για να ξεπεράσουμε τα σοβαρά αυτά προβλήματα πρέπει επιδιώξουμε τη λήψη μέτρων.

Μεταξύ αυτών είναι και η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6% ώστε να είναι δυνατή η κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών εξόδων χωρίς να αυξηθεί το μεταφορικό κόστος. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες επιδοτούν τις εργοδοτικές εισφορές ενώ επιστρέφεται η παρακράτηση από τις εταιρείες της φορολογίας των ναυτικών».

Για όλο το 2018 ο μέσος όρος αύξησης των καυσίμων θα κλείσει στο 26% στα 361 ευρώ από 286 ευρώ το 2017. Όπως τόνισαν στελέχη της ακτοπλοΐας, το 2019 εκτιμάται ότι η τιμή των καυσίμων θα είναι αυξημένη συν 25% από τον μέσo όρο του +26% που θα κλείσει το 2018.

[more]

Εμπειρότατο στέλεχος της ακτοπλοΐας δήλωσε ότι «το 2017 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA κατά 49 εκατομμύρια ευρώ για όλο τον κλάδο, εκ των οποίων τα 35 εκατομμύρια οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.

Εάν οι τιμές των καυσίμων παραμείνουν το 2018 στα τρέχοντα επίπεδα, ήτοι περίπου 30% υψηλότερες από το 2017, οι 4 μεγάλες εταιρείες της ακτοπλοΐας θα επιβαρυνθούν επιπλέον με 55 εκατομμύρια ευρώ και θα απολέσουν το 50% της λειτουργικής τους κερδοφορίας, εάν δεν έχουν φροντίσει να αντισταθμίσουν επαρκώς τον κίνδυνο αυτό».

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:[home]

Καμία δημοσίευση για προβολή