H E.E. «πήρε το όπλο» της κατά των τεχνολογικών κολοσσών, πέρασε δύο κανονισμούς που περιορίζουν τη δράση τους

Μετά την απόφαση για κοινό φορτιστή για όλα τα κινητά τηλέφωνα και άλλες ψηφιακές συσκευές (απόφαση που εξαγρίωσε την Apple), η ΕΕ προχωρεί σε νέα «επιθέση» κατά των τεχνολογικών κολοσσών των ΗΠΑ (Google, Apple, Amazon, Microsoft, κλπ).

Συγκεκριμένα, η Ένωση υιοθέτησε δύο νέους Κανονισμούς, τον Νόμο περί Ψηφιακών Υπηρεσιών και το Νόμο περί Ψηφιακών Αγορών, οι οποίοι, αν και διαφέρουν σε ορισμένα βασικά τους σημεία, μοιάζουν να έχουν κοινό στόχο: να ελέγξουν την επιρροή των μεγάλων επιχειρήσεων και να ενισχύσουν δραστικά τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Ψηφιακές αγορές

Όσον αφορά στο Νόμο περί Ψηφιακών Αγορών, ο στόχος του είναι να περιορίσει τις μεγάλες επιχειρήσεις τεχνολογίας από το να εκμεταλλεύονται τη δεσπόζουσα θέση τους. Για παράδειγμα, ο κανονισμός αυτός απαγορεύει στην Google να δίνει προνομιακή θέση στην δική της πλατφόρα αγορών στις διαδικτυακές αναζητήσεις, επί ποινή μεγάλου προστίμου.

Ο Νόμος αυτός υποχρεώνει τις μεγάλες επιχειρήσεις να συνεργάζονται με μικρότερες επιχειρήσεις, αλλά και πλατφόρμες της μίας να μπορούν να λειτουργούν σε άλλες (πχ το iMessages της Apple να μπορεί να λειτουργήσει με τον Messenger του Facebook), αν και ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν και πώς θα λειτουργήσει αυτό.

Το σημαντικό είναι ότι ο Κανονισμός επιτρέπει σε μικρότερες πλατφόρμες να επικοινωνούν απευθείας με τους καταναλωτές, χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από μεγάλες πλατφόρμες (πχ μπορεί να διευκολύνει προγραμματιστές να πωλούν απευθείας τις εφαρμογές τους χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να περάσουν από πλατφόρμα όπως το Google Play Store).

Ψηφιακές Υπηρεσίες

Όσον αφορά στο Νόμο περί Ψηφιακών Υπηρεσιών, αυτός επικεντρώνεται κυρίως σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τις οποίες και υποχρεώνει να είναι πολύ πιο επιθετικές και σοβαρές, όσον αφορά στο περιεχόμενό τους, κυρίως, δε, στη ροή παραπληροφόρησης και ψευδών ειδήσεων.

Επίσης, ο Κανονισμός προβλέπει ότι οι πλατφόρμες αυτές θα πρέπει να ελέγχουν τα προϊόντα που πωλούνται μέσω αυτών, απαγορεύει στις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς, όπως και το tracking παιδιών και επιτρέπει στους χρήστες να μάθουν για τη λειτουργία των αλγορίθμων.

Και οι δύο Κανοινισμοί θα εφαρμοστούν στην ΕΕ από το 2024 και τα πρόστιμα για παραβίαση των κανόνων τους θα μπορούν να φθάσουν ως το 10% του παγκόσμιου ετήσιου τζίρου των επιχειρήσεων. Όσον αφορά στον έλεγχο της εφαρμογής τους, στις Βρυξέλλες θεωρούν ότι οι ίδιοι οι πολίτες θα υποχρεώσουν τις εταιρείες να προσαρμοστούν.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή