Η Αυστραλία ανοίγει πόλεμο με Google και Facebook – «Δεν δεχόμαστε απειλές από κανενα» λέει ο πρωθυπουργός

“Πόλεμο” με τους κολοσσούς της τεχνολογίας ανοίγει η Αυστραλία με νομοσχέδιο το οποίο επιχειρεί  να στηρίξει τα ΜΜΕ και γενικότερα τους παραγωγούς διαδικτυακού περιεχομένου της χώρας.

Το νομοσχέδι ουσιαστικά αποτελεί έναν “περιοριστικό κώδικα συμπεριφοράς”, ο οποίος έχει στόχο να ορίσει τις σχέσεις μεταξύ των ΜΜΕ, που αντιμετωπίζουν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες, και των μεγάλων ομίλων που κυριαρχούν στο Διαδίκτυο, όπως το Facebook και η Google, οι οποίοι κερδίζουν μεγάλα ποσά από διαφημίσεις.

Πληρώστε για το περιεχόμενο

To νομοσχέδιο προβλέπει ότι για να μπορούν η Google ή το Facebook να προβάλλουν ειδήσεις από αυστραλιανά ΜΜΕ θα πρέπει να πληρώνουν για το δικαίωμα αυτό, μετά από συλλογική συμφωνία με τα Μέσα ή απόφαση διαιτησίας, αν σταθεί αδύνατο να επιτευχθεί συμφωνία μέσα σε τρεις μήνες.

Το νομοσχέδιο αυτό, ένα από τα πιο αυστηρά παγκοσμίως, προβλέπει και την επιβολή προστίμων πολλών εκατομμυρίων ευρώ για τους παραβάτες και έχει στόχο κυρίως τη μηχανή αναζήτησης του Google και το news feed του Facebook, προσπαθώντας να υποχρεώσει τις δύο εταιρείες να μοιραστούν με τα ΜΜΕ κάποια από τα κέρδη τους από τις διαφημίσεις.

«Θα αναστείλουμε τη μηχανή αναζήτησης»

Όπως είναι φυσικό, η Google δεν θέλει σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, μάλιστα, η εκπρόσωπός της στην Αυστραλία προειδοποίησε ότι αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί ως έχει, τότε η εταιρεία της θα αναγκαστεί να αναστείλει τη λειτουργία της μηχανής αναζήτησής της στη χώρα.

Απαντώντας στην εταιρεία ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Σκότ Μόρισον δήλωσε σε πολύ αυστηρό τόνο ότι “η Αυστραλία είναι αυτή που αποφασίζει τους κανόνες για το τι επιτρέπεται στην Αυστραλία. Το κοινοβούλιό μας αποφασίζει. “Οι άνθρωποι που είναι διατεθειμένοι να εργαστούν σε αυτό το πλαίσιο στην Αυστραλία είναι καλοδεχούμενοι. Όμως δεν υποκύπτουμε στις απειλές“.

Άνθηση στο διαδίκτυο, κρίση στα ΜΜΕ

Ο πόλεμος της Αυστραλίας με τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες είναι απλώς ένα «θερμό» σημείο σε μια έντονη συζήτηση που έχει αρχίσει εδώ και χρόνια, όταν επιχειρήσεις όπως η Google ή το Facebook και αξιοποιούσαν το περιεχόμενο από ΜΜΕ και -ταυτόχρονα- κέρδιζαν τη μερίδα του λέοντος από τις διαφημίσεις.

Την ίδια στιγμή πολλά μίντια στο κόσμο, αλλά και ειδικότερα στην Αυστραλία, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, τα οποία επιδεινώθηκαν περισσότερο λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της κρίσης του κοροναϊού. Στην Αυστραλία δεκάδες εφημερίδες έχουν κλείσει και εκατοντάδες δημοσιογράφοι έχουν απολυθεί.

Καμία δημοσίευση για προβολή