Η Airbnb και η θετική συμβολή της στο αναπτυξιακό «στοίχημα»

    Τη θετική συμβολή της Airbnb στην ανάπτυξη αρκετών κλάδων της οικονομίας, καταγράφει με εκτενές ρεπορτάζ στην ιστοσελίδα Capital.gr ο Φώτης Κόλλιας. Στο άρθρο αναλύεται τεκμηριωμένα το πως η ταχεία ανάπτυξη της πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων οδηγεί σε αυξημένη δραστηριότητα για ανακαινίσεις κατοικιών. Επίσης καταγράφονται οι περιοχές που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και οι νέες που μπαίνουν στο χάρτη της Airbnb.

    Αναλυτικά το ρεπορτάζ έχει ως εξής:

    Σειρά από κλάδους που έχουν πληγεί από την πολυετή κρίση στηρίζει η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων όπως η Airbnb, με την συνεχή ανοδική πορεία της τελευταίας να οδηγεί προς τα πάνω τις τιμές των κατοικιών, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα, νέες περιοχές μπαίνουν στο χάρτη της βραχυχρόνιας μίσθωσης καθώς καταγράφονται κάποια σημάδια κορεσμού στο κέντρο της πρωτεύουσας, ενώ αναπτύσσονται πλέον και διακριτές περιοχές με διαφορετικές χρήσεις κάθε πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων.

    «Μεγάλη προσφορά»

    Η Αρχιτέκτων Μηχανικός Αννα – Μαρία Τζιραλή, που ίδρυσε την BnB Angel, υποστηρίζει πως «η βραχυχρόνια μίσθωση έχει επηρεάσει τον τομέα της κατασκευής και της ανακαίνισης. Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μεγάλη προσφορά σε ακίνητα αλλά και μεγάλη ζήτηση από επισκέπτες που θέλουν να περάσουν τον χρόνο τους στην πόλη μας».

    Οπως εξηγεί, «όταν πρωτοσυστήθηκε η Airbnb στο κοινό της Ελλάδος, οι ιδιοκτήτες ξεκίνησαν να προωθούν τα ακίνητά τους σε όποια κατάσταση ήταν κάνοντας μικρές επεμβάσεις. Σύντομα όμως, καθώς ο ανταγωνισμός μεγάλωσε, έγινε ξεκάθαρο ότι για να έχει κάποιος μια επιτυχημένη πορεία στην βραχυχρόνια μίσθωση χρειάζεται μία συνολική προσέγγιση, η οποία περιλαμβάνει από μικρές επισκευές και βελτιώσεις μέχρι ολική ανακαίνιση και εκ νέου επίπλωση. Σημαντικό ρόλο έπαιξε σε αυτό και το γεγονός ότι στις διάφορες πλατφόρμες προωθήθηκαν κυρίως κατοικίες που προορίζονταν για ενοικίαση και όχι μόνιμες κατοικίες, όπως γίνεται στο εξωτερικό, όπου οι επισκέπτες διαμένουν σε κάποιο δωμάτιο στην κατοικία του οικοδεσπότη, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να μπουν αναγκαστικά στην διαδικασία των επισκευών και του εξοπλισμού».

    Σήμερα, ο συνήθης αριθμός επισκεπτών που ταξιδεύει και επιλέγει καταλύματα μέσα από πλατφόρμες όπως η Airbnb είναι 2 – 4 άτομα, κάνοντας έτσι τα ακίνητα που έχουν δύο υπνοδωμάτια πιο εύκολα επιλέξιμα. Τα ακίνητα αυτά «είναι ελκυστικά ακόμα και για 2 άτομα, αλλά ταυτόχρονα και ευέλικτα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μεγαλύτερων ομάδων». Οπως λέει η κα Τζιραλή, «ένα ακίνητο 2 υπνοδωματίων έχει ένα μέσο κόστος επίπλωσης και εξοπλισμού που αγγίζει τα 7.000 ευρώ, μιλώντας πάντα για οικονομικές λύσεις. Από κει και πέρα, στις περισσότερες περιπτώσεις, αν ο ιδιοκτήτης επενδύσει περισσότερο κεφάλαιο, μπορεί να επιτύχει καλύτερη τιμολόγηση και μακροπρόθεσμα να έχει πιο ικανοποιητικά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά, ο μέσος ιδιοκτήτης παραμένει στην βασική επένδυση, φτιάχνοντας ένα ακίνητο μεσαίας κατηγορίας».

    [more]

    Στο κέντρο της Αθήνας

    Το συντριπτικό ποσοστό των ακινήτων που μισθώνονται μέσω Airbnb και κάποιων άλλων ηλεκτρονικών πλατφορμών βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Όμως, η κα Τζιραλή υποστηρίζει πως «περισσότερες περιοχές και προάστια της Αθήνας παίρνουν ουσιαστικό ρόλο στις πλατφόρμες προώθησης, ανοίγοντας την πίτα των επιλογών και ικανοποιώντας μεγαλύτερο κομμάτι της ζήτησης. Δεν θα λέγαμε ότι η παρουσία των προαστίων γίνεται έντονη γιατί έχει κορεστεί το κέντρο, αλλά κυρίως επειδή η κάθε περιοχή ανακαλύπτει τους λόγους για τους οποίους θα ενδιαφερόταν το κοινό της βραχυχρόνιας μίσθωσης και τολμά να παρουσιάσει προσφορά σε ακίνητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των βορείων προαστίων, όπως είναι το Μαρούσι, το οποίο έχει ενεργή παρουσία στις διάφορες πλατφόρμες και η ζήτησή του προκύπτει κυρίως από κοινό που ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους, ενώ αντίθετα, στα νότια προάστια, όπως στη Γλυφάδα και τη Βουλιαγμένη, παρατηρείτε κυρίως ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες για τουριστικούς λόγους».

    Η ιδρυτής της BnB Angel υποστηρίζει πως η εταιρεία «έχει στόχο να καλύψει πρώτα την ανάγκη των ιδιοκτητών οι οποίοι θέλουν να ασχοληθούν με την βραχυχρόνια μίσθωση αλλά δεν γνωρίζουν πως να το κάνουν ή δεν έχουν σαφή εικόνα για το τι σημαίνει ακίνητο στην Airbnb. Προσφέροντας υπηρεσίες που ξεκινούν από την αρχική αξιολόγηση της καταλληλότητας του κάθε ακινήτου, την σωστή ανακαίνιση και εξοπλισμό, τον ελκυστικό σχεδιασμό, την συνολική διαμόρφωση και διακόσμηση του κάθε χώρου και καταλήγουν στην ολοκληρωμένη καταχώρηση του χώρου με κείμενα, φωτογραφίσεις, οδηγούς, αλλά και την εκπαίδευση του κάθε ιδιοκτήτη ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της διαχείρισης, πλαισιώνουμε κάθε ανάγκη προτείνοντας λύσεις και συνεργασίες ώστε να μην είναι απαραίτητη η παρουσία μας στην μετέπειτα διαχείριση των ακινήτων».

    «Ελλιπής ενημέρωση»

    Η ζήτηση έχει αυξηθεί «τόσο στον τομέα της σωστής προετοιμασίας των ακινήτων, είτε αυτό σημαίνει ανακαίνιση, είτε μικρές παρεμβάσεις, είτε μόνο διακοσμητικές πινελιές, όσο και στην σωστή καθοδήγηση στον τομέα των πλατφορμών προώθησης και στην μετέπειτα υποστήριξη πάνω σε πραγματικά προβλήματα που προκύπτουν κατά την λειτουργία». Ειδικά όσον αφορά το κομμάτι της διαχείρισης, «δεν έχει απαραίτητα αυξηθεί η ζήτηση από την μεριά των ιδιοκτητών σε σχέση με παλιότερα. Παρατηρούμε, ωστόσο, ότι αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί υπάρχει ακόμα ελλιπής ενημέρωση ως προς τον τρόπο που μπορεί κάποιος να αντεπεξέλθει σε αυτές τις ανάγκες.

    Η βραχυχρόνια μίσθωση «έχει δημιουργήσει μία καινούργια αγορά που συνεχώς αναπτύσσεται, και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς. Δημιούργησε μία νέα εικόνα μέσα στην πόλη που γνωρίζουμε, έδωσε ζωή σε στάσιμα ακίνητα και ανέπτυξε μία σειρά από υπηρεσίες που δεν υφίσταντο μέχρι πρότινος».

    Η πρώτη αγορά που επωφελήθηκε ήταν, πάντως, το real estate, με τις τιμές ενοικίασης διαμερισμάτων σε περιοχές του κέντρου να έχουν εκτοξευθεί την τελευταία τριετία. Για παράδειγμα, οι ζητούμενες τιμές στο Κουκάκι έχουν αυξηθεί την τελευταία τριετία κατά περίπου 50%, ενώ σε επίπεδα άνω του 35% κινείται η αύξηση στα Εξάρχεια. Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις στο Θησείο που αγγίζουν το 60% και στο Παγκράτι που φτάνουν το 56%.

    Τα στελέχη της αγοράς ακινήτων επισημαίνουν, πάντως, πως οι ανοδικές τάσεις στα ενοίκια καταγράφονται και σε άλλες περιοχές που επωφελούνται από τις πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων όπως η Γλυφάδα, η Βούλα, αλλά και το Μαρούσι, κ.ά.

    Από το Capital.gr

    [/more]

     

    Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

    Καμία δημοσίευση για προβολή