Η Επιτροπή Σχεδιασμού Λιμένων μπλόκαρε το σχέδιο του ΟΛΠ - Σε κίνδυνο το μέλλον της επένδυσης

«Παγώνουν» προς το παρόν τα σχέδια της ΟΛΠ Α.Ε. για επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Μετά τη χθεσινή 09/10 συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και τη μη έγκριση των δύο εκ των 10 συνολικά  έργων που πρότεινε με το επενδυτικό της σχέδιο η ΟΛΠ ΑΕ το συνολικό ύψος επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά  θα ανέλθει στα 611,8 εκατομμύρια ευρώ από 800 εκατομμύρια που ήταν αρχικά προγραμματισμένο.

Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Η ΟΛΠ Α.Ε.  απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal

Η ΟΛΠ κάνοντας έναν τακτικό ελιγμό είχε αφαιρέσει από την πρότασή του την επένδυση για το car terminal προκειμένου να κατευνάσει τους ναυπηγοεπισκευαστές, οι οποίοι εξέφραζαν την ανησυχία τους, για τη συρρίκνωση της περιοχής δραστηριοποίησής τους.
Ο ΟΛΠ και η κινεζική διοίκηση της Cosco εστίασαν στη μεγάλη εικόνα, την εκτίναξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.
Σημειώνεται ότι από την εποχή που η Cosco έχει αναλάβει τις τύχες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, η διακίνηση containers έχει εκτοξευτεί στα 5 εκατ. teu περίπου, ενώ σε ορίζοντα δεκαετίας (δεκαετίας) θα φτάσει τα 10 εκατ. teu, εφόσον βέβαια εκτελεστεί η επένδυση.
Κύκλοι του υπουργείου όμως τόνισαν ότι προς το παρόν η χωρητικότητα των 7 εκατ. teu δεν έχει καλυφθεί και ότι ο σχεδιασμός είναι σε βάθος δεκαετίας.
Σημειώνεται ότι τα υπόλοιπα έργα (όπως είναι η επέκταση της κρουαζιέρας, το duty free των 22.000 τ.μ. τα ξενοδοχεία) είχαν εγκριθεί σε προηγούμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.

Διαμαρτυρίες των ναυπηγοεπισκευαστών

Και στη χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ υπήρξαν διαμαρτυρίες από την πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών. Οι ναυπηγοεπισκευαστές θεωρούν ότι δεν έχει γίνει καμία κατ’ ουσία διαβούλευση με τον ΟΛΠ, ενώ επεσήμαναν ότι έχει αλλάξει αμέτρητες φορές το master plan. Μάλιστα, για την επέκταση του Car Terminal σημείωναν ότι στο προηγούμενο Master plan είχε προταθεί να γίνει ναυπηγείο. Τόνιζαν επίσης ότι από το υπουργείο πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ποιοι χώροι είναι αποκλειστικά για τη ναυπηγοεπισκευή, αφού, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στον σχεδιασμό, στην περιοχή της ΝΕΖ περιλαμβάνονται χρήσεις βαριάς όχλησης, που μπορεί να αλλάξουν την εικόνα της περιοχής.

Περισσότερα σε λέξεις

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από την πλευρά του σε ανακοίνωση που εξέδωσε θέλησε να δώσει ένα θριαμβευτικό χαρακτήρα και να στείλει το μήνυμα ότι όλα πάνε καλά αφού όπως επισημαίνεται «σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν».

Αναφέρεται συγκεκριμένα:

«Κατά την διάρκεια της  συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.
Μια μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν.

Σε ότι αφορά τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. στα τέλη Αυγούστου:
1. Η ΟΛΠ Α.Ε. – σε συνέχεια των διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν της σημερινής συνεδρίασης – απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.
2. Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
 
Με την  απόφαση της ΕΣΑΛ ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. και ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση μιας εμβληματικής επένδυσης».

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ