Η ΕΤΕπ χορηγεί δάνειο ύψους 500 εκ. ευρώ στην Ελλάδα για έργα οδικής ασφάλειας

Ένα διαφορετικό όραμα για τις υποδομές με την χρηματοτοδοτική συμβολή ιδιωτών, περιέγραψε πρόσφατα ο επικεφαλής της Ευρωπαικής Τράπεζας Επενδύσεων για την Ελλάδα και την Κύπρο. Ο κ. Γιάννης Καλτσάς, υποστήριξε ότι η χώρα μας είναι καιρός να δει στον τομέα των υποδομών και έργα, πέρα από τα οδικά.

“Τα μουσεία που έχουμε χρηματοδοτήσει στην Ευρώπη είναι πολύ πιο αποδοτικές επενδύσεις από αλλά έργα υποδομής. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι μόνο για τις παραλίες, υπάρχουν σημαντικές υποδομές στον τομέα της κουλτούρας”.

Ο κ. Καλτσάς αποκάλυψε πάντως ότι η ΕΤΕπ θα συνεχίσει να προσφέρει χρηματοδοτήσεις στους παραδοσιακούς τομείς αλλά αυτή τη φορά σε μικρότερης κλίμακας έργα. Όπως ανέφερε, το στέλεχος της τράπεζας σε πρόσφατο συνέδριο του Economist, η ΕΤΕπ βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την χορήγηση δανείου ύψους 500 εκ. ευρώ.

Τα χρήματα αυτά θα χρηματοδοτήσουν έργα οδικής ασφάλειας στο περιφερειακό οδικό δίκτυο, υποδομές σήμανσης και οδοφωτισμού. Σημαντικά προβλήματα δημιουργεί η έλλειψη συντήρησης, ένα στοιχείο που θα γίνεται όλο και πιο αντιληπτό στις δημόσιες υποδομές το επόμενο διάστημα.

Ο επικεφαλής της ΕΤΕπ στην Ελλάδα, αναφέρθηκε με δηκτικό τρόπο και στον τρόπο, με τον οποίο η χώρα μας σχεδιάζει και παράγει έργα. Όπως είπε «δεν έχω λάβει ακόμα την απάντηση γιατί αργούν πολλές μελέτες να ωριμάσουν και να τεκμηριωθούν αποδοτικά έργα». Ο Καλτσάς επισήμανε πως οι Έλληνες μηχανικοί στα υπουργεία είναι από τους καλύτερους στην Ευρώπη και εργάζονται αρκετά περισσότερο από οποιονδήποτε υπάλληλο της ΕΤΕπ, αλλά πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα ώστε η δουλειά τους να έχει συνέχεια.

Ο ίδιος τόνισε ότι χρειάζεται να γίνουν βελτιώσεις σε τρεις τομείς.

Περισσότερα σε λέξεις

Αρχικά στον σχεδιασμό ώστε να υπάρχει συνέχεια στα έργα και μετά την αλλαγή μιας κυβέρνησης. Αυτός όπως τονίστηκε ήταν και ο λόγος που η ΕΤΕπ χρηματοδότησε το εθνικό πλάνο μεταφορών μέχρι το 2037. “Το τελειώνουμε τον Μάιο και είμαστε περήφανοι για αυτό. Αυτό που συμβουλεύουμε είναι ότι αυτό δεν είναι μια φωτογραφία της εποχής. Είναι πλάνο που πρέπει να παρακολουθήσουμε και να διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες…”.

Το δεύτερο σημείο είναι η ωρίμανση των έργων καθώς έτσι θα προσελκύσει η χώρα νέες επενδύσεις. Ο κ. Καλτσάς δήλωσε επίσης ότι απαιτείται μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στη χρηματοδότηση των έργων, πέραν του 10% καθώς οι εθνικοί πόροι έχουν στερέψει. Από το 1980 έως και σήμερα η ΕΤΕπ έχει χρηματοδοτήσει σε υποδομές στην Ελλάδα (δρόμοι, ενέργεια, νερό, απορρίμματα) 30 δισ. ευρώ, συνολικής αξίας πάνω από 100 δισ. ευρώ. Το στέλεχος της τράπεζας σημείωσε ότι “έχουμε αρνηθεί και χρηματοδοτήσεις”.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ