Η Ευρώπη “επέτρεψε” στην Κίνα να δημιουργήσει το “Νέο δρόμο του Μεταξιού” γράφει η Handelsblatt

Ο Πειραιάς αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τη Βαλένθια ως προς την μεγαλύτερη διακίνηση κοντέινερ στη Μεσόγειο, γράφει η γερμανική Handelsblatt.

Ο Πειραιάς αποτελεί για την Cosco ήδη ένα σημαντικό κόμβο στο σχέδιο “One Belt, One Road”, με το οποίο ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τσιπίνγκ επιθυμεί να ενώσει την αγορά της Κίνας με αυτή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από το 2008 η διακίνηση αγαθών στο λιμάνι του Πειραιά έχει αυξηθεί περισσότερο από το δεκαπλάσιο, ενώ τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ τριπλασιάστηκαν το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σημειώνει η γερμανική οικονομική εφημερίδα.

H Cosco σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, στις οποίες συγκαταλέγονται η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων, ένας νέος σταθμός για τα κρουαζιερόπλοια με εμπορικό κέντρο και ξενοδοχεία 5 αστέρων, καθώς και η αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού σε 10 εκατομμύρια TEU-μεγαλύτερη από αυτή του Αμβούργου.

Το 2019 είναι έτος εκλογών και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θέλει να είναι προσεκτικός όσον αφορά τα συμφέροντα των συνδικάτων και των εργαζομένων στον Πειραιά. Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι Κινέζοι είναι ήδη πολύ ισχυροί. Όταν ο Πειραιάς ήταν ακόμα υπό τον έλεγχο του κράτους, οι εργαζόμενοι απολάμβαναν πολύ υψηλούς μισθούς, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την παραγωγικότητα, ενώ επικερδείς θέσεις δίνονταν σε προστατευόμενους της εκάστοτε κυβέρνησης.

Το γεγονός ότι η Αθήνα έχει το βλέμμα στραμμένο στην Ανατολή αναζητώντας το οικονομικό μέλλον της οφείλεται και στο γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι δεν είχαν πολλά να προσφέρουν στους Έλληνες εκτός από μέτρα λιτότητας.

Η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά προτίθεται να επενδύσει περίπου τέσσερα δις δολάρια. “Δείχνει ότι εμείς οι Ευρωπαίοι δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας”, είχε πει ο Μακρόν, αναφερόμενος στις χαμένες ευκαιρίες, κατά τη διάρκεια παλαιότερης επίσκεψής του στην Αθήνα.

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο Γερμανός ΥΠΕΞ Ροθ, βρέθηκε στην Ελλάδα, όπου δήλωσε μεταξύ άλλων: “Ήμασταν εκείνοι που ώθησαν τους Έλληνες στην ιδιωτικοποίηση της κρατικής τους ιδιοκτησίας”. Η πολιτική λιτότητας στην οποία επέμεινε το Βερολίνο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, συνέβαλλε στη δημιουργία του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, τονίζει η Handelsblatt.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή