Η γκάφα της Γερμανίας με τα P-8 Poseidon: Πώς το Βερολίνο χάνει χρυσή ευκαιρία να αποκτήσει τα περίφημα αεροπλάνα (Photos)

Αν και εμφανισιακά δεν έχουν κάτι το ξεχωριστό, τα ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης και περιπολίας τύπου P-8 Poseidon θεωρούνται ως ένα κρίσιμο κομμάτι στο αμυντικό παζλ των ΗΠΑ.

Βασισμένα στα Boeing 737, τα P-8 Poseidon, παρά την άκακη εμφάνισή τους, είναι οπλισμένα σαν αστακοί με τορπίλες, πυραύλους και άλλα οπλικά συστήματα, μπορούν να τοποθετούν και να παρακολουθούν ειδικές σημαδούρες-κατασκόπους και να συνεργάζονται με drones.

ΟΚ από τις ΗΠΑ, αλλά…

Πριν από λίγες εβδομάδες, η Ουάσινγκτον έδωσε το «πράσινο φως» για την πώληση πέντε P-8 Poseidon στη Γερμανία, αλλά από ότι φαίνεται το Βερολίνο διστάζει και δεν είναι έτοιμο να πάρει την κρίσιμη αυτή απόφαση, αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Γερμανίδα Υπουργός Άμυνας Ανεγκρέτ Κραμπ Καρενμπάουερ είχε δηλώσει τον περασμένο Φεβρουάριο ότι η αντικατάσταση των γερμανικών αεροσκαφών τύπου P-3 Orion δεν ήταν εφικτή, διότι δεν το επιτρέπουν οι αμυντικές δαπάνες του Βερολίνου, παρά την μεγάλη ανάγκη που έχει το γερμανικό Ναυτικό σε νέα αεροσκάφη, με αποτέλεσμα η όλη υπόθεση να οδηγείται μάλλον σε «αδιέξοδο».

Η αυξανόμενη ρωσική παρουσία και τα ρωσικά εξοπλιστικά προγράμματα σε υποβρύχιες μονάδες έχει καταστήσει ως κύρια προτεραιότητα για το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας την απόκτηση νέων αεροσκαφών για ανθυποβρυχιακές αποστολές στις περιοχές της Βαλτικής και των Σκανδιναβικών χωρών, με το αεροσκάφος P-8 Poseidon να είναι το πλέον κατάλληλο.

Το Βερολίνο «ψάχνεται»

Ωστόσο, η Γερμανία βρίσκεται ακόμα μια φορά αντιμέτωπη με δίλλημα στην επιλογή εξοπλιστικών προγραμμάτων σε ό,τι αφορά την αμερικανική ή ευρωπαϊκή διάσταση τους.

Όπως, στο παρελθόν η Luftwaffe εξέτασε το ενδεχόμενο αγοράς των αμερικανικών stealth μαχητικών αεροσκαφών F-35 για την αντικατάσταση των παλαιών Tornado, με το Βερολίνο να καταλήγει στο Future Air Combat System, έτσι και τώρα η γερμανική κυβέρνηση καλείται να επιλέξει έναντι των αμερικανικών P-8 Poseidon ή της γαλλογερμανικής εναλλακτικής που ακούει στο όνομα Maritime Airborne Warfare System (MAWS).

Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι το συνεταιριστικό πρόγραμμα Γαλλίας και Γερμανίας αναμένεται να παράξει ένα νέο αεροσκάφος έως το 2035, ενώ το γερμανικό Ναυτικό χρειάζεται επειγόντως νέα αεροπλάνα έως το 2025.

Η «σφήνα» της Γαλλίας

Την ίδια στιγμή, γαλλικά δημοσιεύματα ανέφεραν ότι το γαλλικό υπουργείο Άμυνας είχε προσφέρει στη Γερμανία μια «ενδιάμεση λύση» η οποία προέβλεπε τη δυνατότητα μίσθωσης τεσσάρων αεροσκαφών Breguet Atlantic 2, τα ίδια αεροσκάφη τα οποία οι Γάλλοι θέλουν να αντικαταστήσουν με το μελλοντικό αεροσκάφος Maritime Airborne Warfare System (MAWS).

Επίσης, και η εταιρεία Airbus «καραδοκεί» με πρόταση που περιλαμβάνει την αναβάθμιση και την μετατροπή αεροσκαφών τύπου A320 για ανθυποβρυχιακές αποστολές. Αυτό όμως που έχει σημασία παρά τις προτάσεις των εμπλεκόμενων πλευρών στην υπόθεση είναι ο προϋπολογισμός του γερμανικού Υπουργείου Άμυνας.

Αυτό το επιβεβαίωσε και αξιωματούχος του γερμανικού Υπουργείου Άμυνας, ο οποίος δήλωσε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι το επόμενο βήμα είναι η ανάλυση και η αξιολόγηση των προτάσεων και των υποψηφίων για τα αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας και επιτήρησης, με στόχο τον καθορισμό σειράς προτίμησης για μια απόφαση στο μέλλον.

Καμία δημοσίευση για προβολή