Η γρήγορη επιτάχυνση, το άσκοπο φρενάρισμα, η λανθασμένη πίεση των ελαστικών αυξάνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα άνθρακα

    man driving car from rear view on the highway.

    Η γρήγορη επιτάχυνση, το άσκοπο φρενάρισμα, η λανθασμένη πίεση των ελαστικών και το επιπλέον βάρος αποτελούν βασικούς παράγοντες αύξησης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αυξάνοντας παράλληλα και την κατανάλωση καυσίμου ή ενέργειας.

    Άλλωστε είναι γνωστό ότι όλες οι χρήσεις του αυτοκινήτου συνοδεύονται από αυξημένο αποτύπωμα άνθρακα, ακόμα και αν πρόκειται για όχημα χαμηλών εκπομπών ρύπων ή ηλεκτρικό όχημα. Η ήπια οδήγηση έχει ως συνέπεια και την ήπια κατανάλωση καυσίμου. Οι γρήγορες εναλλαγές της ταχύτητας αυξάνουν σημαντικά την κατανάλωση χωρίς να μειώνουν, παράλληλα, και τον χρόνο άφιξης στο κέντρο των πόλεων, σύμφωνα με έρευνες.

    Το απότομο φρενάρισμα έχει παρόμοια άσχημα αποτελέσματα στην αποτύπωση των εκπομπών των ρύπων. Οφείλει ο οδηγός να προβλέψει την πορεία της κίνησης στα επόμενα μέτρα, αφήνοντας νωρίτερα το πόδι του από το γκάζι για να «ρολάρει» το όχημα, με τις στροφές του κινητήρα να μειώνονται σταδιακά. Με αυτό τον τρόπο μειώνει την κατανάλωση και το συνολικό αποτύπωμα. Η μοναδική εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα αποτελούν τα ηλεκτρικά οχήματα, όπου η τεχνολογία κατάφερε να αντιστρέψει αυτή τη «ζημιογόνα» ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας, καθώς η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος. Η ομαλή πίεση στο πεντάλ γκαζιού μπορεί να φέρει την ίδια επιθυμητή ταχύτητα, ενώ το ίδιο μπορεί να εφαρμοστεί και όταν ο οδηγός απομακρύνεται από κόμβους και φανάρια.

    Η κατασκευή των ελαστικών αφήνουν επίσης μεγάλο αποτύπωμα, ενώ η κατασκευαστική διαδικασία απελευθερώνει στο περιβάλλον μεγάλες ποσότητες CO2. Οπότε είναι σημαντικό ο οδηγός να επιλέγει ελαστικά που διαρκούν περισσότερο και έχουν μεγάλο δείκτη ζωής. Από τις κατασκευάστριες εταιρείες τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη προσπάθεια να μειωθεί το αποτύπωμα των ρύπων ανακαλύπτοντας διαρκώς νέες τεχνικές και γόμες ελαστικών. Επιπρόσθετα ο οδηγός θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και την αντίσταση κύλισης των ελαστικών. Τα υποπιεσμένα ελαστικά δημιουργούν μεγάλες εκπομπές ρύπων. Καλό είναι ο οδηγός να ελέγχει τακτικά τις πιέσεις των ελαστικών για να βεβαιωθεί ότι είναι επαρκώς φουσκωμένα. Κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτου προτείνει την πίεση που πρέπει να έχει ένα ελαστικό. Χωρίς τη σωστή πίεση υπάρχει μεγαλύτερη φθορά, μεγαλύτερη αντίσταση, άρα και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου ή ενέργειας, άρα μεγαλύτερη αποτύπωμα.

    Όσο πιο βαρύ είναι το αυτοκίνητο τόσο περισσότερη ενέργεια θα χρειαστεί προκειμένου να μετακινηθεί. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αφαιρεθεί οτιδήποτε δεν είναι αναγκαίο, γιατί ακόμη και 50 κιλά επιπλέον βάρος στον αποθηκευτικό χώρο αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση και το αποτύπωμα άνθρακα.

    Οι μπαγκαζιέρες οροφής προκαλούν μεγάλη αντίσταση που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα. Εάν δεν χρησιμοποιείτε η μπαγκαζιέρα οροφής καλό είναι να την αποθηκεύετε.

    Σε μεγάλες διαδρομές, καλό είναι ο οδηγός να χρησιμοποιεί τον αυτόματο πιλότο. Με αυτό τον τρόπο τα συστήματα του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή θα βρίσκουν τον ορθότερο τρόπο οδήγησης. Η σταθερή ταχύτητα είναι πολύ πιο αποτελεσματική συγκριτικά με τη συχνή αλλαγή ταχύτητας.

    Ένα από τα βασικά λάθη που κάνουν οι οδηγοί είναι ότι οδηγούν με ανοικτά παράθυρα. Μπορεί να είναι ευχάριστο το συναίσθημα οδήγησης με παράθυρα ανοιχτά, όμως, σε υψηλότερες ταχύτητες τα ανοιχτά παράθυρα λειτουργούν ως αντίσταση, έχοντας τεράστιο αντίκτυπο στις παραγόμενες από το αυτοκίνητό σας εκπομπές ρύπων. Έτσι το όχημα καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και παράγει περισσότερο άνθρακα.

    Η καλή λειτουργία του αυτοκινήτου μεγιστοποιεί την απόδοσή του. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμη και τα μικρότερα ζητήματα που μπορούν να λυθούν εύκολα, μπορούν να μετατραπούν σε μεγαλύτερα προβλήματα.

    Η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι υποχρέωση του κάθε οδηγού. Οφείλει να κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες για να μειώσει την εκπομπή ρύπων. Ακόμη και όταν οδηγήσει για κάποια στιγμή με μη οικολογικό τρόπο, την επόμενη στιγμή οφείλει να δείξει περιβαλλοντολογική συνείδηση οδηγώντας οικολογικά, ισοσκελίζοντας το συνολικό αποτύπωμα. Το σίγουρο είναι ότι με μερικές μικρές αλλαγές στην οδηγική μας συμπεριφορά και τον τρόπο συντήρησης του αυτοκινήτου μας, μπορούμε να μειώσουμε το αποτύπωμα άνθρακα, ενέργειες που θα οδηγήσουν σε αισθητή μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και συνακόλουθα θα έχουν και θετικό αντίκτυπο στην τσέπη μας…

    Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

    Καμία δημοσίευση για προβολή