Η «Μασούτης» κάνει πιο… γερό μπάσιμο στην αγορά της πρωτεύουσας

Τέσσερα ακόμα καταστήματα Grand Μασούτης σχεδιάζει να εγκαινιάσει η εταιρεία στην Αττική .

Η διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά της πρωτεύουσας είναι πλέον ο στόχος της Βορειοελλαδίτικης αλυσίδας super market «Μασούτης». Οι υπεύθυνοι της αλυσίδας, μετά και τα χθεσινά επίσημα εγκαίνια του καταστήματος στο Παλαιό Φάληρο, ετοιμάζεται, εντός του 2019, να διευρύνει κατά 20% το δίκτυό της στην Αττική, αναπτύσσοντας όλους τους τύπους καταστημάτων που διαθέτει.

Στην παρούσα φάση το δίκτυο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας στην Αττική αριθμεί 53 καταστήματα, όσα και τα καταστήματα που εξαγόρασε από την Προμηθευτική προ ολίγων μηνών, από την οποία έλαβε και «προίκα» τρία ακόμη καταστήματα στην Άνδρο και έναν αποθηκευτικό χώρο στο Μαρκόπουλο έκτασης 8.000 τ.μ. τον οποία σκοπεύει να επεκτείνει άμεσα.

Θέμα χρόνου είναι και η «κάθοδος» στην πρωτεύουσα και των υπολοίπων τύπων καταστήματος που αναπτύσσει σήμερα η Δ. Μασούτη. Ο επικεφαλής της αλυσίδας κ. Γιάννης Μασούτης, μιλώντας στην ιστοσελίδα Capital. gr και την Αλεξάνδρα Γκίτση (εδώ) ανέφερε πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί ένα ακόμη κατάστημα στο Γαλάτσι (σ.σ. το συγκεκριμένο κατάστημα βρίσκεται στη Λεωφόρο Βεΐκου ανήκε στη Μαρινόπουλος, πέρασε στη «Σκλαβενίτης» και το επόμενο διάστημα θα αλλάξει εκ νέου ταμπέλα).

Το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ακόμη 10 καταστημάτων στην Αττική μέσα στο 2019, προκειμένου η αλυσίδα να αποκτήσει κρίσιμη μάζα όπως είπε ο ίδιος, ενώ στα σχέδια περιλαμβάνεται η δημιουργία τεσσάρων Grand Μασούτης, δηλαδή καταστημάτων μεγαλύτερων των 2.000 τ.μ. και ενός καταστήματος Cash & Carry.

Τα «γιατί» της κίνησης

Γιατί όμως η «Μασούτης» επέλεξε να κατέβει τώρα στην Αττική και τι προσδοκά μέσω αυτής της κίνησης; Η σκέψη για κάθοδο στην πρωτεύουσα, όπως είπε ο κ. Μασούτης υπήρχε εδώ και μια πενταετία ωστόσο καταλυτική ήταν έρευνα γνώμης που διενήργησε η MRB σύμφωνα στην οποία αποτυπωνόταν το γκελ που κάνει το συγκεκριμένο brand και στους καταναλωτές της Αττικής. Οπότε η αλυσίδα θέλησε να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία.

Είναι όμως αυτός ο μόνο λόγος; Ο προφανής λόγος είναι ότι η αλυσίδα Μασούτης, από τους μεγάλους κερδισμένους της κατάρρευσης της «Μαρινόπουλος», από την ημέρα της επαναδραστηριοποίησης του δικτύου της «Μαρινόπουλος» υπό τη «Σκλαβενίτης», δέχεται πιέσεις.

Αυτό φάνηκε στα αποτελέσματα του 2017. Πέρυσι οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 4,9%, τα λειτουργικά της κέρδη κατά 27,86%, τα EBITDA 17,88% και τα καθαρά της κέρδη 23,8%. Αντίστοιχες πιέσεις δέχονται τα μεγέθη της και τη φετινή χρονιά, με τον κ. Μασούτη να εκτιμά ότι ο τζίρος του βασικού της δικτύου (σ.σ. εξαιρείται το δίκτυο της Αττικής) να κινείται στο -5%. Απώλειες τις οποίες εκτιμά ότι θα υπερκαλύψει από τον τζίρο που «αγόρασε» στην Αττική. Για το δίκτυο της Αττικής ο ίδιος εκτιμά πως ο τζίρος του θα αγγίξει τα 139 εκατ. ευρώ στον ένα χρόνο πλήρους λειτουργίας του.

Βέβαια για να διατηρήσει και φυσικά για να αυξήσει τον τζίρο που αγόρασε από την «Προμηθευτική», όταν εξαγόρασε την τελευταία προ μηνών, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα είναι αποφασισμένη να ρίξει ζεστό χρήμα σε προσφορές, προωθητικές ενέργειες και μειώσεις τιμών σε συνεργασία με τους προμηθευτές της. Ήδη θα «ρίξει» 1,8 εκατ. ευρώ μέσα στις επόμενες πέντε εβδομάδες (σ.σ. 1,5 εκατ. ευρώ για προσφορές και 300 χιλ. ευρώ για διαφημιστική προβολή), ενώ όπως είπε ο ίδιος οι προσφορές θα είναι αυξημένες 30% τις επόμενες εβδομάδες.

Για το μέλλον ο κ. Μασούτης τάσσεται υπέρ της αυτόνομης πορείας της αλυσίδας του ενώ εκτιμά ότι θα μείνουν στην αγορά το πολύ πέντε μεγάλοι παίκτες.

Καμία δημοσίευση για προβολή