Η μερίδα του “λέοντος” στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου πέρασε στον Όμιλο Μυτιληναίος

LNG

Από τα στοιχεία παραδόσεων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου προκύπτει ότι η μερίδα του “λέοντος” περνάει πλέον στα χέρια του Ομίλου Μυτιληναίος.

Για το διάστημα από τις αρχές του έτους μέχρι και το πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου έχουν έρθει ή προγραμματίζεται να έρθουν συνολικά 14 φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου. Και ενώ μέχρι σήμερα τη μερίδα του λέοντος στη Ρεβυθούσα είχε η ΔΕΠΑ, φέτος στους πρώτους δυόμισι μήνες η δημόσια επιχείρηση αερίου εμφανίζεται να έχει χάσει τα πρωτεία, από τη “Μυτιληναίος”.

Συγκεκριμένα η Μυτιληναίος έχει φέρει στη Ρεβυθούσα 7 από τα 13 φορτία, εισάγοντας στο ελληνικό σύστημα 496 χιλ. κυβικά μέτρα LNG. Τα φορτία της “Μυτιληναίος” προέρχονται από τη διεθνή αγορά και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η ΔΕΠΑ έχει από την πλευρά της έχει φέρει συνολικά 5 φορτία 311 χιλ. κυβικών μέτρων τα οποία προέρχονται από την Αλγερία και τον επί χρόνια βασικό προμηθευτή αερίου της Δημόσιας Επιχείρησης αερίου, Sonatrach.

Εκτός από τις δύο εταιρείες με τη μεγαλύτερη κινητικότητα, στη Ρεβυθούσα έχει φτάσει ένα ακόμη φορτίο 75 χιλ. κυβικών μέτρων, το οποίο ήρθε στα τέλη Φεβρουαρίου για λογαριασμό της εταιρείας Elpedison.

Σημειώνεται ότι οι ιδιωτικές εταιρείες διαθέτουν δικές τους μονάδες ηλεκτροπαραγωγής ενώ παράλληλα δραστηριοποιούνται στην αγορά προμήθειας φυσικού αερίου, δηλαδή οι προμήθειες LNG θα βελτιώσουν το μείγμα προμήθειας, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά, τόσο της ηλεκτροπαραγωγής όσο και της λιανικής του φυσικού αερίου.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι εκτός από τις εισαγωγές αερίου από τη Ρεβυθούσα υπάρχει έντονη κινητικότητα και στους αγωγούς και στα δύο σημεία εισαγωγής αερίου στο Σιδηρόκαστρο (από Βουλγαρία) και τους Κήπους (από Τουρκία). Στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ήδη δραστηριοποιούνται με εισαγωγές πέραν της ΔΕΠΑ τουλάχιστον 4 ακόμη προμηθευτές ενώ και στα ελληνοτουρκικά σύνορα υπάρχουν ακόμη 2 εταιρείες που κάνουν εισαγωγές πλην της Δημόσιας Επιχείρησης.

Με αυτά τα νέα δεδομένα το 2019 εμφανίζεται ως μια κομβική χρονιά αφού αμφισβητείται η κυριαρχία της ΔΕΠΑ και στις εισαγωγές αερίου, την ίδια στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία αποκρατικοποίησης, η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε με την ψήφιση την περασμένη εβδομάδα του σχετικού νόμου για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο εταιρείες εμπορίας και δικτύων. Τέλος, η αύξηση του μεριδίου των ιδιωτικών εισαγωγών αερίου ενισχύει σημαντικά τη διαφοροποίηση των πηγών και τη ρευστότητα της αγοράς, προς όφελος των καταναλωτών.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή