Η μερική απαγόρευση μετακινήσεων έφερε μείωση κατά 57% στη ζήτηση για βενζίνη την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου

Γιατί η αμόλυβδη επιστρέφει στο επίπεδο του Μαρτίου, με τιμές κάτω από τα 2 ευρώ 

Η μείωση στις πωλήσεις της βενζίνης, από το -13% την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, υποχώρησαν στο -20% τη δεύτερη εβδομάδα με το κλείσιμο των σχολείων και βούτηξαν στο -57% την τελευταία εβδομάδα με τη μερική απαγόρευση μετακινήσεων.

Έτσι, μετά από ένα πολύ καλό πρώτο δίμηνο, ο Μάρτιος έκλεισε για την βενζίνη με μειωμένες πωλήσεις κατά 33%, ποσοστό που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, τον Απρίλιο θα φτάσει στο -80% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, αφού δεν θα πραγματοποιηθούν οι καθιερωμένες μετακινήσεις για τον εορτασμό του Πάσχα.

Το πετρέλαιο κίνησης δεν ακολουθεί τη βουτιά της βενζίνης, αλλά μια σταθερή μείωση από την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου της τάξεως του 15%-20%, με τις πωλήσεις στο τέλος του μηνός να είναι μειωμένες σε ποσοστό 17%.

Οι αυξημένες εσωτερικές μεταφορές για την τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ και την εξυπηρέτηση του επίσης αυξημένου ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και η ηλιοφάνεια που, σε συνδυασμό με το κλείσιμο των καφενείων, οδήγησε νωρίτερα φέτος τον αγρότη στο χωράφι από πέρυσι, είναι οι λόγοι που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, συνέβαλαν στη συγκράτηση της μείωσης των πωλήσεων πετρελαίου κίνησης.

Η αγορά εκτιμά ότι σταδιακά και οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης θα μειώνονται και τον Απρίλιο προβλέπεται να κλείσουν στο -40%. Στον αντίποδα ακριβώς βρίσκεται το πετρέλαιο θέρμανσης, με τις πωλήσεις να βαίνουν αυξανόμενες ακολουθώντας την κλιμάκωση των μέτρων και να κλείνουν τελικά τον Μάρτιο στο +68%. Ο συνδυασμός ψύχους σε πολλές περιοχές της χώρας και υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι, αλλά και χαμηλών τιμών, οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης.

Για βαθιά ύφεση του κλάδου, που απειλεί τη βιωσιμότητα των μικρών εταιρειών, κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης. Οι εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας, αποτέλεσμα τόσο των μειωμένων πωλήσεων όσο και των μέτρων που ελήφθησαν για την παράταση μεταχρονολογημένων επιταγών των πρατηρίων, σε συνδυασμό με την υποχρέωση των εταιρειών του κλάδου να προκαταβάλουν φόρους και δασμούς. «Οδηγούμαστε σε μηδενική ρευστότητα. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των πρατηρίων πληρώνει με μεταχρονολογημένες επιταγές. Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες πρέπει να προκαταβάλουμε δασμούς και φόρους, που αντιπροσωπεύουν το 70% της αξίας του προϊόντος. Η κατάσταση είναι απελπιστικά ασφυκτική για τη βιωσιμότητα των μικρών εταιρειών εμπορίας», τονίζει στην «Καθημερινή» ο κ. Αληγιζάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ΣΕΕΠΕ με κατεπείγουσα επιστολή που απέστειλε χθες στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζητάει παράταση 30 ημερών για την πληρωμή φόρων και δασμών, μέτρο που ισχύει και για άλλους κλάδους, επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να επιβιώσουν οι εταιρείες με τα δεδομένα της παρούσας συγκυρίας.

Πηγή: “Καθημερινή”

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή