Η ναυτική βιομηχανία σπουδαιότερος μοχλός της Ευρώπης απέναντι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό

Περήφανοι για τον κομβικής σημασίας ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο δήλωσαν τρεις από τους μεγαλύτερους Έλληνες, ο Πάνος Λασκαρίδης, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Νίκος Τσάκος στη διάρκεια του 8ου ετήσιου συνεδρίου της Capital Link.

Μίλησαν για την ανάγκη η ελληνική οπτική για τη ναυτιλιακή βιομηχανία να ξεφύγει από την προσωποκεντρική στόχευση και να στραφεί προς τα cluster, υπογράμμισαν ότι η Ε.Ε. πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί τη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας αφού ο ευρωπαϊκός στόλος αποτελεί το σπουδαιότερο στρατηγικής σημασίας μοχλό που έχει η Ευρώπη απέναντι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Ειδική αναφορά έκαναν, με αφορμή τη νομοθεσία που θα ισχύσει από το 2020 για τα «οικολογικά καύσιμα» που θα καίνε τα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και για την ανάγκη να εφαρμοστούν μέτρα για την αποφυγή της ρύπανσης και όχι μόνο για το πώς θα μεταφέρουν τη ρύπανσης τη ατμόσφαιρας από τον αέρα στη θάλασσα και στη στεριά μέσω των scrubbers – καταλύτες που εγκαθιστούν στα πλοία τους όσοι δεν επιλέξουν να χρησιμοποιούν το «οικολογικό καύσιμο». Όλοι συμφώνησαν ότι τρίτος δρόμος για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία είναι η μείωση της ταχύτητάς τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Τον λόγο πήρε πρώτος ο Γιώργος Προκοπίου: Η μεταφορά της ρύπανσης από τον αέρα στη θάλασσα μέσω των scrubbers που αυτή είναι η λειτουργία τους, δεν είναι πρόοδος. Η πιο σωστή προσέγγιση είναι να μην προκαλούμε τη ρύπανση εξ αρχής. Επί προσθέτως οι κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και όχι οι πλοιοκτήτες-οδηγοί αυτοκινήτων. Τώρα υποχρεώνουν εμάς τους οι πλοιοκτήτες να προσαρμοστούμε στους νέους κανονισμούς σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Εμείς προτείνουμε μία τρίτη παράλληλη λύση. Τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων-Slow steaming. Και όπως λέμε στην Ελλάδα , αν έχουμε ποντίκια πάρε φάρμακο , πάρε ποντικοπαγίδες αλλά σε κάθε περίπτωση πάρε και μία γάτα. Πιστεύω ότι η επιλογή της μείωσης ταχύτητας είναι η …γάτα.

[more]

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Νίκος Τσάκος πρόεδρος της Intertanko: «Η πρόταση του Γιώργου Προκοπίου είναι πολύ σωστή. Το ζήτημα είναι ότι στη ναυτιλία και στους οργανισμούς έχουμε να αντιμετωπίσουμε lobby. Πολλοί ενστερνίζονται την ιδέα του slow steaming όπως υπάρχουν και άλλοι που είναι αντίθετοι.

Η εφαρμογή των νέων κανονισμών από το 2020 δεν είναι θέμα της ναυτιλίας αλλά των διυλιστηρίων και των ναυπηγείων. Εμείς χρησιμοποιούμε τα πλοία που αυτοί κατασκευάζουν και βάζουμε καύσιμα που αγοράζουμε από τα διυλιστήρια. Αν έλεγαν στους οδηγούς ιχ αυτοκινήτων και στους επαγγελματίες ότι άλλαξαν οι κανονισμοί και θα πρέπει αυτοί να επωμίζονται το κόστος μετατροπής των αυτοκινήτων τους θα είχε βγει ο κόσμος στους δρόμους.

Τέλος ο Πάνος Λασκαρίδης πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών είπε χαρακτηριστικά: «Ήμουν από τους πρώτους που κατέθεσαν την πρόταση για μείωση της ταχύτητας των πλοίων ως μέτρο για τη μείωση της ρύπανσης, όταν δεν είχε τεθεί καν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αυτό το θέμα.

Όμως προτείνω η μείωση να μην ξεπερνάει το 20% και αυτό σε δύο τμήματα. Υποχρεωτικά για όλους μείωση κατά 10% ενώ το άλλο 10% θα εφαρμόζεται εθελοντικά και όπως είπε ο Γιώργος Προκοπίου όποιος δεν τα εφαρμόζει θα πληρώνει στο Green Fund.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε κάθετα αντίθετοι στην παράταση εφαρμογής των νέων κανονισμών για τη μείωση των εκπομπών θείου». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον τρόπο που αντιμετωπίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία η ΕΕ:  «Υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην ΕΕ να αντιληφθούν τι σημαίνει ναυτιλία και ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι το ισχυρό στρατηγικό και διαπραγματευτικό χαρτί της Ευρώπης προς τα έξω. Θέλουμε να τους πούμε ότι πρέπει να σταματήσουν να κουνάνε το δάκτυλο στη ναυτιλία και ότι πρέπει να είναι δίπλα της και να τη στηρίζουν. Και όχι να την κατηγορούν ότι είναι μία συντηρητική και αντιδραστική βιομηχανία.»

Από το newsroom του economico.gr σε συνεργασία με το newsroom του newmoney.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

[/more]

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή