Η Nike «κόβει» την Amazon- Θα ακολουθήσουν και άλλοι εκτιμούν οι αναλυτές

Ξεκίνησε με πολλές επιφυλάξεις και τελικά διήρκησε λίγο.

Η συνεργασία του κολοσσού των αθλητικών ειδών Nike με τον «γίγαντα» του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon «άντεξε» λιγότερο από δύο χρόνια.

Το 2017 η Nike δέχθηκε να πουλάει τα προϊόντα της μέσω της Amazon, με αντάλλαγμα η Amazon να προχωρήσει σε πιο ενδελεχή έλεγχο για προϊόντα- μαϊμούδες που πωλούνταν μέσω της ιστοσελίδας της Amazon. Μεταξύ αυτών ήταν, φυσικά, και πλαστά προϊόντα Nike.

Χθες, ωστόσο, η Nike επιβεβαίωσε ότι σταματάει τη συνεργασία με την Amazon χωρίς να δοθούν ακριβείς εξηγήσεις για τα αίτια της απόφασης.

Η διοίκηση της Nike δηλώνει ότι θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της δικής της ιστοσελίδας, καθώς και των εφαρμογών της, για την αύξηση των ηλεκτρονικών της πωλήσεων.

Θα ακολουθήσουν και άλλοι;

Η είδηση προκάλεσε αίσθηση στην διεθνή αγορά λιανικής.

Τώρα, πολλοί αναλυτές σημειώνουν ότι οι μεγάλες μάρκες δεν έχουν ανάγκη την Amazon και ότι αντίθετα μπορούν να αποκομίσουν πολύ μεγαλύτερα οφέλη, όχι μόνο τζίρου αλλά και ενίσχυσης του brand τους, αν επικεντρωθούν στην προώθηση των δικών τους διαδικτυακών μέσων.

Από την πλευρά της, η Amazon προσπαθεί εντατικά να μπει στον χώρο της μόδας, θέλοντας να προσελκύσει δημοφιλείς μάρκες και συνεργαζόμενη με influencers, ωστόσο προς το παρόν τα αποτελέσματα είναι πενιχρά.

Αναλυτές σημειώνουν ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Amazon είναι η αμεσότητα και η ταχύτητα των παραδόσεων, στοιχεία πάντως που δεν αποτελούν κρίσιμα μέγεθη για τον χώρο της μόδας. Στον χώρο της μόδας μετράνε πολύ περισσότερο οι «κοινότητες» που δημιουργούν και μοιράζονται τάσεις.

«Αποδείχθηκε ότι η “απειλή Amazon” ήταν υπερεκτιμημένη» ανέφερε στο CNBC ο αναλυτής της Wells Fargo Τομ Νίκιτς, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι και άλλα μεγάλα brand μπορεί να ακολουθήσουν τον δρόμο που άνοιξε η Nike.

 

Καμία δημοσίευση για προβολή